Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä perheestä, jossa ylimääräistä rahaa 600e/kk

Vierailija
06.03.2020 |

Ikinä ei osteta mitään ylimäätäistä, matkusteta, asutaan ehkä ahtaasti. Mahtaako lapset edes saada harrastaa.
Mutta sijoittamiseen on kiva laittaa 600e/kk.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden raha-asiat ei kuulu mulle eli en ole mitään mieltä.

Vierailija
2/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään mieltä. Toisten raha-asiat eivät kiinnosta minua pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottasti teidänkin käärinliinoissanne on isot taskut.

Vierailija
4/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpikin vanhempi laittaa syrjään 300 e? Jos molemmat käy keskipalkkaisissa hommissa niin ei tuo mikään mahdoton keissi on. Jos nyt oletetaan vaikka että kk-tulot on perheessä yhteensä lapsilisineen nettona 4500 niin 3900 jäisi asumiseen, elämiseen ja lasten harrastuksiin.

Vierailija
5/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön ja mies maanviljelijä. Aina jää 500-700e säästöön.

Vierailija
6/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ikinä ostettaisi mitään, matkustettaisi tai asuttaisiin ahtaasti? Usein perheet just säästää johonkin isompaan asiaan, vaikka omistusasuntoon tai kaukomatkaan. Sika pieni summa syrjään laitettavaksi muutenkin jos kyse kahdedta täyspäivätöissä käyvästä aikuisesta. Itse tienaan nettona 3500 ja 1000 e menee säästöön/sijoituksiin, tonni asuntolainaan ja vastikkeeseen ja 1500e rentoon elämiseen ulkona syömisineen, matkoineen ja kampaajakäynteineen.

Vierailija
7/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin takia pitäisi "olla jotain mieltä" tavallisten ihmisten asioista? Eikö aloittajalla ole omaa elämää, johon keskittyä, kun täytyy tällaisia miettiä ja kysellä?

Vierailija
8/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiaisviljelijä pärjää aina!

Vierailija
9/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne säästöt on yllättävän kivoja jos vaikka sairastuu tai jää työttömäksi, tai jos vaikka useempi kodinkone hajoaa lyhyen aikavälin sisällä. Ei tarvi ostella uusia osamaksuilla.

Vierailija
10/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että perheellä menee jokseenkin hyvin. Voisi säästää ja vaikka lomalla tehdä jotakin kivaa yhdessä. Pitäähän sitä hätävaraakin olla jonkin verran.

Vierailija
11/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi olla mielipide? Ei muiden raha-asiat mulle kuulu.

Vierailija
12/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla säästössä jotain kun ei saa toimeentulotukea jos sairastuu tai joutuu työttömäksi varsinkin kun tätä ikää jo on. Eikä äkkiä saa välttämättä mitään myydyksi. 

Eri toimeentulotuki asiakkailla kun kaikki sairauskulut ja lääkkeet maksetaan. Ja asuvat puolisoiden kanssa erillään niin ettei toisen tuloja oteta huomioon. 

Vierailija
13/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa perheeltä, jossa asiat on kohdillaan. Ajatellaan pitkäjänteisesti eikä lähdetä mukaan kakkeen kulutushysteriaan. Voivat sitten kulkea rehvakkaana ja vienosti hymyillä, kun kuulevat, että sen ja sen ylivelkainen talo meni alta jättäen loputtomat velat. 

Vierailija
14/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä summa, jos lapsia on useampia.

Itselläni jää yksin asuvana toimeentulotuen saajana 50-200 euroa ylimääräistä joka kuukausi, vaikka en elä erityisen säästeliäästi ja pihistele ruuan laadusta.

Vierailija
15/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin järkevää nykyään. Kaikkea ei tarvitse saada kerralla. Meillä luovuttiin matkustelusta, toisesta autosta ja kaikesta tuhasta shoppailusta että saatiin talo. Asumismukavuus oli tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. 

Vierailija
16/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on täysin suhteellista, mikä lasketaan ylimääräiseksi. Itselläni menee sijoitusrahastoon automaattisesti joka kuukausi tietty summa, ja pitkän aikaa olen laskenut ylimääräiseksi vain sen, mitä jää vielä sen jälkeen. Mutta onhan se tosiaan ylimääräistä. En vain ole ajatellut, että minulla jää joka kuukausi ylimääräistä. 

Vierailija
17/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kumpikin vanhempi laittaa syrjään 300 e? Jos molemmat käy keskipalkkaisissa hommissa niin ei tuo mikään mahdoton keissi on. Jos nyt oletetaan vaikka että kk-tulot on perheessä yhteensä lapsilisineen nettona 4500 niin 3900 jäisi asumiseen, elämiseen ja lasten harrastuksiin.

no ei,kun se äiti

Vierailija
18/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massey Ferguson kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tervetuloa kaikki kadehtijat kokeilemaan tätä maanviljelyä. Ne tuet ei riitä tilan menoihin. Jos ei tila tuota on konkurssi edessä ja iso kiitos niille jotka meidät eu:n äänesti, me viljelijät emme siihen halunneet. Mm. viljan hinta tippui minimiin sen jälkeen. Ottakaa asioista selvää ennen kuin huutelette. : T. Viljelijän akka jonka mies käy viljelyn ohella muualla töissä kun rahat ei muutoin riitä tilan pyörittämiseen.

Vierailija
19/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massey Ferguson kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuet ole maanviljelijän palkka. Niillä pyöritetään sitä tilaa. Hyvä jos 1000e pystyy nostamaan palkkaa kuussa.

Vierailija
20/23 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää säästöön tuplat tuosta eli 1200. Lapsilla ei turhia harrastuksia, eikä muutenkaan tuhlata liikaa. Matkustellaan kyllä, eikä muutenkaan elämästä puutu mitään oleellista.

Ihmisiltä menee paljon rahaa kalliisiin harrastuksiin, ulkona syömiseen ja alkoholi+tupakkaan. Noista säästyy jo iso summa kuussa.