Nainen. Toivoisitko, että poikasi saisi sellaisen vaimon kuin sinä olet miehellesi?
Mies. Toivoisitko tyttärellesi kaltaistasi miestä?
Kommentit (48)
Kyllä toivoisin. Pojallani olisi siten onnellinen elämä ja onnellinen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Ei ole tytärtä, mutta en toivoisi hänelle yhtä viinaan menevää miestä kuin olen itse. Muuten kyllä olen mielestäni varsin kelvollinen puoliso.
Kuules juoppo. Jos sinulla olisi tytär ja hänen poikki olis tuollainen sieppojuoppo kuin sinä niin tekisikö mieli vetää turpiin kun näet miten tytär kärsii vai n aureskslisitko että "tällaisia ne tosi miehet ollaan, notta viinaa sitä olla pitää"?
Alkoholisteja on monenlaisia. Isäni hoiti työnsä hyvin ja kannusti lapsiaan. Itse en alkoholistia puolisokseni valinnut, eikä veljeni valinnut äitini tyyppistä naista.
Rehellisesti sanottuna en. Ei siksi, että minussa olisi vika, vaan siksi, että minun poikani on sellaisia ihmisiä, että he ei tarvitse minkäänlaista elollista olentoa itselleen.
Miniäni on aivan erilainen ihmisenä kuin minä, hän on loistava puoliso pojalleni ja ihana äiti lapsenlapsilleni. Hän osasi tehdä sen, mitä minä en osannut, sai poikani avautumaan, parantumaan masennuksesta, jättämään tupakoinnin, oluenjuonnin ja liiallisen työnteon. Toki poikani piti myös itse haluta muutosta, mutta miniäni tuella muutos onnistui.
Emme aina ole kaikesta samaa mieltä, johtuu myös ikäerosta, miniäni on nuori, poikaani nuorempi, emme juutu erimielisyyksiin emmekä arvostele toisiamme, meillä on sama päämäärä, lastenlasteni onnellinen elämä.
En. Poika on tullut enemmän minuun kuin isäänsä, joten luulen, että isänsä tyyppinen nainen sopisi hänelle . Tai ainakin me ollaan isänsä kanssa onnellisia yhdessä. Mutta kaikkihan tietysti riippuu siitä, mitä poika itse haluaa.
Kyllä. Toivoisin, että hänen vaimonsa oppisi rakastamaan yli vaikeiden ja helppojen aikojen, hyväksyen muutokset ulkoisessa olemuksessa ja vakavat sairaudet. Toivon, että hänen vaimonsa haluaisi vilpittömästi pojalleni hyvää ja haluaisi viimeiseen saakka pitää hänen kädestään kiinni - ja olla valmis ojentamaan käden taas jos iäisyys on olemassa.
Samoin toivoisin poikani oppivan rakastamaan vaimoaan.
En tietenkään tiedä, mitä lapseni puolisoiltaan odottavat. Eli voivat haluta jotain, mistä minulla ei ole aavistustakaan. Uskoisin kuitenkin, että minunlaiseni vaimo olisi pojalleni hyvä. Tulemme erinomaisesti toimeen pojan kanssa ja olen mielestäni ihan hyvä vaimo ja ihminen. Tyttärelleni en sopisi vaimoksi. Olemme liian erilaisia monessa asiassa ja taas turhan samanlaisia toisissa.
Miehenityyppinen mies tyttärelleni olisi mielenkiintoinen yhdistelmä. En usko, että tyttäreni hyväksyisi mieheni kaltaista miestä tai ainakin pyrkisi muuttamaan häntä. Eli ei, en toivoisi tyttärelleni mieheni kaltaista miestä.
Pojalleni mieheni kaltainen mies olisi parempi, mutta silti surkea yhdistelmä. Jotkut asiat (syvälliset keskustelut) onnistuisivat varmasti upeasti, jotkut (kuten kotiaskareeet) eivät millään. Ei, en toivoisi mieheni kaltaista miestä pojalleni.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään tiedä, mitä lapseni puolisoiltaan odottavat. Eli voivat haluta jotain, mistä minulla ei ole aavistustakaan. Uskoisin kuitenkin, että minunlaiseni vaimo olisi pojalleni hyvä. Tulemme erinomaisesti toimeen pojan kanssa ja olen mielestäni ihan hyvä vaimo ja ihminen. Tyttärelleni en sopisi vaimoksi. Olemme liian erilaisia monessa asiassa ja taas turhan samanlaisia toisissa.
Miehenityyppinen mies tyttärelleni olisi mielenkiintoinen yhdistelmä. En usko, että tyttäreni hyväksyisi mieheni kaltaista miestä tai ainakin pyrkisi muuttamaan häntä. Eli ei, en toivoisi tyttärelleni mieheni kaltaista miestä.
Pojalleni mieheni kaltainen mies olisi parempi, mutta silti surkea yhdistelmä. Jotkut asiat (syvälliset keskustelut) onnistuisivat varmasti upeasti, jotkut (kuten kotiaskareeet) eivät millään. Ei, en toivoisi mieheni kaltaista miestä pojalleni.
Millainen vaimo sinä olet miehellesi? Haluatko poikasi vaimon kohtelevan samoin poikaasi?
Mun ja mun miehen suhde on aivan paska. Saan raivarin yleensä alta minuutin, jos joudun olemaan kotona yhtä aikaa hänen kanssaan. Siksi kai kukaan meidän pojista ei ole koskaan uskaltanut edes seurustella. Jos sattuvat olemaan homoja niin toivon että pysyvät sitten koko elämänsä selibaatissa, etteivät suututa Jumalaa. Sinänsä ihan hyvä idea se selibaatti joka tapauksessa, koska naiset ovat keskimäärin aivan kamalia. Aika lottovoitto on jos hyvän löytää.
Apua, en :D Me ollaan poikani kanssa niin samanlaisia huithapeleita ja taivaanrannanmaalareita, että toivon pojalleni puolisoksi jonkun järki-ihmisen, samanlaisen kuin mieheni (pojan isäpuoli).
Toivoin ja sain.
Napakan, omatoimisen ja älykkään naisen jolle uran ja lasten yhteensovittaminen on pikkujuttu. Sellainen joka ei odota toisen tekevän kaikkea vaan osaa itsekin tarttua rättiin/vasaraan/paistolastaan tms
Miniäni on upea, sai juuri ylennyksen oltuaan vasta 7kk uudessa työpaikassa. Hän sparraa poikaani elämässä ja työssä eteenpäin samoin kuin itse olen tukenut miestäni.
Ja kaikki toimii molemmin päin
En oikeastaan. En ole mikään lempi-ihmiseni sillä tavalla, vaikka nykyään ihan viihdynkin itseni kanssa. Toivoisin että poikani tuleva vaimo olisi iloisempi, sosiaalisempi, kunnianhimoisempi, parempi stressinsietokyky eikä lapsuuden traumoja. Jos jotain ominaisuuksia itsestäni haluaisin jatkoon niin ehkä huumorintaju ja kyky hahmottaa suurempia kuvioita elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vaimo sinä olet miehellesi? Haluatko poikasi vaimon kohtelevan samoin poikaasi?
Kyllä, kuten sanoin, olen mielestäni hyvä vaimo. Haluaisin poikani vaimon kohtelevan häntä samoin kuin minä miestäni. Mutta voi toki olla, että poikani toivoo puolisoltaan jotain muuta, jotain ekstraa.
28
No ehdottomasti. Olen kuin avoin kirja, en pelaa pelejä. Hauska, huolehtivainen ja empaattinen. En pelkää näyttää tunteitani tai rakastaa.
Toivottavasti poikani löytää rinnalleen puolison (oli se nainen tai mies) jossa on näitä hyviä piirteitä.
Aika karua luettavaa suomalaisista naisista...suurin osa haluaisi pojalleen erilaisen vaimon kuin itse on. Voidaanko tästä päätellä, että suurin osa vaimoista on...paskoja vaimoja?
En. Poikani on hyvin erityyppinen ihminen kuin minä tai mieheni. Hän tarvitsee erilaisen vaimon kuin mitä minä olen.
Pojan tyttöystävä on kyllä mun kopio, mutta paremmin koulutettu. Poikakin on paremmin koulutettu kuin isänsä. Miniä on superihana.
En toivoisi. Toivoisin poikani vaimon olevan fiksumpi, pitkäpinnaisempi, ahkerampi ja urheilullisempi.