Eilen tuli puhelu 040 alkuisesta numerosta. Siellä alkoi joku selostaa jäykällä englannilla
I äm koolin juu bekoos.. Katkasin puhelun, huijaussoitto varmaan. Ei löydy tiedustelusta numeroa. Ooteko muut saaneet näitä puheluita?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin eilen, että tuli joku huijauspuhelu, kun en aluksi saanut pitkään aikaan edes selvää mitä kieltä soittaja puhui. Olin jo lyömässä luuria korvaan, kun tajusin, että kyllä se ihan suomea puhuu, mutta änkyttää ihan älyttömän pahasti. Jäin kuuntelemaan oliko tällä soittajalla jotain asiaakin, mutta lopulta kävi ilmi, että kyseessä on puhelinmyyjä, kun tyyppi sai änkytettyä "meil...meillä olis t-tällainen tutu...tu...tu...tutu...tustustumistarjous" :D
No hei jos se oli joku nuori kesätyöläisreppana joka soitti ensimmäisiä puhelujaan.
No niin varmaan olikin, mutta ihan yhtä vaikea siitä puheesta silti oli saada selvää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan vastaa mihinkään numeroihin mitä en tunne. Jos on tärkeää asiaa, niin voi jättää ääniviestin ja soitan heti takaisin.
Sama täällä. En vastaa koskaan puheluihin, jotka eivät ole puhelimeni muistissa. Minulla on vastaaja, sinne voi sanella asiansa, jos on jotain tärkeää sanottavaa. Ja ärsyttävästi puhelinmyyjillä on tapana soitella samoina päivinä, esimerkiksi tiistaina minulle soitti kolme eri puhelinmyyjää. En vastannut puheluihin, mutta selvitin numerot Googlen avulla.
Hi, is this mr or ms ?
I'm calling you cuz'
um
your bank account has been h acked
and for your security
we need your identification and
your bank account login details
?!
On muuten ärsyttävää, kun odottaa jotain puhelua ja on pakko vastailla kaikille häirikkösoittajillekin, ellei numero ole joku tosi outo. Olen nyt kaksi viikkoa odotellut huoltomiestä käymään ja joudun siksi vastaamaan puhelimeen, ja tietysti kaikki puhelinmyyjät soittelevat juuri nyt. Tosi monet vielä aloittavat puhelun niin, ettei käy heti ilmi myyvätkö jotain, ja täytyy kuunnella jonkin aikaa ennen kuin varmistuu siitä, että soittaja on puhelinmyyjä ja voi lyödä luurin korvaan.
Samanlainen pari päivää sitten. Väitti olevansa Micin teknisestä tuesta yms ja päätin lomatylsyyksissäni pitää hauskaa konnan kustannuksella.
Puhelun lopussa tyyppi kävi jo aika kierroksilla, puhui itseään ristiin mistä huomauttelin häntä ja alkoi kiljua ettei hänellä ammattilaisena ole aikaa tällaiselle venkoilulle. Siinä vaiheessa kysyin hänen ammattilaisuudelle perusteita, koska on aika kummallista että väittää minun Windows-koneessa olevan ongelmia telemetrian perusteella (kun tietäisitte mitä kaikea Windows-koneet kärvää...) ja minulla on ollut koneissani +10 vuotta Linuxit ja kun hän on niin ammattilainen näkemään telemetriasta niin voisi kertoa mikä distro...
Löi luurin korvaan, surkea huumortaju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin eilen, että tuli joku huijauspuhelu, kun en aluksi saanut pitkään aikaan edes selvää mitä kieltä soittaja puhui. Olin jo lyömässä luuria korvaan, kun tajusin, että kyllä se ihan suomea puhuu, mutta änkyttää ihan älyttömän pahasti. Jäin kuuntelemaan oliko tällä soittajalla jotain asiaakin, mutta lopulta kävi ilmi, että kyseessä on puhelinmyyjä, kun tyyppi sai änkytettyä "meil...meillä olis t-tällainen tutu...tu...tu...tutu...tustustumistarjous" :D
Voi reppana.
Aika sadistista pakottaa hakemaan pahasti puhevikainen puhelinmyyjäksi.
Soittaa nykyään mistä vaan numeroista. Huijarit piinaavat minua ja ahdistaa paljon. Kukasoitti sivustoissa yleensä kommentteja näistä huijareista. Käyttäkää älä häiritse tilaa niin eivät soita enää, paitsi aidot robootti puhelut jotka murtaa senkin palvelun läpi puhelut.. sitten pitää yksittäin estää mutta tulee uusia ja uusia vaan..
Sanoitko jäykällä suomenkielellä ei en osta ja laitoit luurin kiinni? Jos ei soittaja osaa suomea niin mitä helvettiä se mulle soittaa!
M33
Sanovat olevansa Micin teknisestä tuesta. Minä taas sano "hienoa, Microsoft on siis alkanut vihdoinkin tukea Linuxia helpdeskissään, minulla kun on Linuxit koneissani..." - siinä vaiheessa puhelu katkeaa vastapään toimesta.
Noin kuukauden ajan +44 numeroista muutama kotimaan numero myöskin. Luulin että oli virastopuhelu niin vastasin, taustalla kuului älämölöä ja vahvasti murtaen puhuva nainen sönkötti jotain, laitoin luurin heti kiinni. Että varokaa, soittelevat ihan suominumeroistakin. Jännää tässä on se että numeroni on aina ollut salainen enkä koskaan antanut sitä mihinkään kyselyyn etc. Ainoa vaihtoehto on paypal/ebay..kiva.
Vierailija kirjoitti:
Noin kuukauden ajan +44 numeroista muutama kotimaan numero myöskin. Luulin että oli virastopuhelu niin vastasin, taustalla kuului älämölöä ja vahvasti murtaen puhuva nainen sönkötti jotain, laitoin luurin heti kiinni. Että varokaa, soittelevat ihan suominumeroistakin. Jännää tässä on se että numeroni on aina ollut salainen enkä koskaan antanut sitä mihinkään kyselyyn etc. Ainoa vaihtoehto on paypal/ebay..kiva.
+44 on Iso-Britannian suuntanumero
https://yle.fi/uutiset/3-10705329
Mulle tuli kans ihan suomalaisesta numerosta puhelu johon typeryyttäni vastasin. (ei löytynyt googlettamalla numeroa) Joku nainen sönkötti enkkua ja löin luurin kiinni. Nyt on sit tullu ainakin neljä soittoa eri numeroista, joihin en ole vastannut. Saa nähä kuinka kauan jaksavat soitella.
Vierailija kirjoitti:
Se oli varmaan soittanut jo monelle, eikä kukaan vastannut, ja kun joku yhtäkkiä vastasikin, niin sillä meni ihan pasmat sekaisin. Olen itsekin joskus ihan säikähtänyt, kun olen yrittänyt pitkään soittaa johonkin palvelunumeroon, ja yllättäen sieltä vastaa ihan oikea ihminen.
Tänään tullut kolmesta eri numerosta
+358417901423. Ei puhuttu mitään
+3937880501 microsoft skeidaa
+4587607718 en vastannut
Ihan turha niitä numeroita on tänne listata. Niitä kun pysytään huijaamaan ja generoimaan tietokoneella samalla tavalla kuin generoidaan niitä soittolistojakin, minkä perusteella sitten suomalaisille soitellaan.
vastaa vaan noihin "mittee sinä sanot? puhu savvoo, emminä ymmärrä"
Mun vanhojen vanhempien "lanka" numeroon on tullut eilen ja tänään.
(se on kyllä nykyään langaton, mutta puhelinnumero on sma kuin oli langallisen)
Varmaan se microsoft huijaus. Mulle ei ole tullut.
On tullut, vastasin jotain ihan älömölöä niin ei soittanut toista kertaa.
Voi reppana.