Mun mielenterveys ei kestä, jos kesäloma on peruttu. En jaksa uutta työvuotta ilman lomaa ja Suomessa se ei onnistu.
En ole koskaan pystynyt lomailemaan kotona. Viikonloput juu, hiihtolomat ja lyhyemmät lomat kyllä, mutta kesällä on pakko päästä pois toisiin ympyröihin, toisiin kulttuureihin, toisiin kieliympäristöihin.
En ole koskaan ollut koko lomaa Suomessa, siis lapsenakaan. Kesäloma nimenomaan ulkomaille on todella iso, tärkeä ja merkityksellinen osa elämääni ja rentoutumistani. En oikeasti kestä ajatusta, että joutuisin olemaan kotona koko loman.
Ja joo joo, olen itsekäs ja Suomessakin voi kuulemma lomailla, mutta mä en pysty. Olen jo varannut kuukauden loman ja ajatus on sietämätön, että se peruuntuu. Ei ole mahdollisuutta lomailla kuukautta milloinkaan muulloin. Lomaa ei voi ottaa ihan milloin haluaa.
Kommentit (50)
Ei ole lomia peruttu, ja ulkomaillekin voi ihan vapaasti mennä. Kaiva nyt vaan se pääsi pois per seestasi, ja jatka elämääsi.
Jos on pakko lomailla jossain kaukomailla näin tautisina aikoina niin osta menolippu.
Mä luulin, että sun pitääkin olla kesä töissä 🤔
Oletko varannut lomasi just noihin pahimpiin koronakohteisiin? Voihan olla, ettei niissä enää kesällä tauti jyllää kuten nyt.
Ei itsekkyydellä rajaa. Ei väliä, vaikka heikommat ympärillä kuolisi sun levittämän viruksen takia, kunhan SUN mielenterveys vaan ei järky ja pääset lomalle virusalueelle.
Mä en ees ensi tajunnu, et miks sun loma ois peruttu. Kuka työnantajako voi niin pässi olla. Mutta sit, ahh hysteria. Joo... Jää vaan kotiin, voit muuten vaikka KUOLLA!
Sama, mielenterveys ja atooppinen iho vaatii 2-4 vko:a jossain auringossa. Matkaa en ole vielä varannut, loman koitan saada mahdollisimman pitkälle, ehkä vasta syyskuulle jos tilanne olisi rauhoittunut.
En kuitenkaan halua riskeerata omaa/muiden terveyttä, katson mihin olisi lomalla turvallista matkustaa, jos hyvä tuuri käy, rokote on keksitty, mutta taisi olla niin että n. vuosi menee yleensä niissä ennen kun on käytössä...
Nyt ymmärrän miksi oma mielenterveyteni on koetuksella. En ole koskaan päässyt ulkomaille kesälomalla.
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua raukkaa. Yllätä itsesi ja mene viikoksi telttailemaan johonkin saareen, ilman ylimääräisiä virikkeitä.
En todellakaan halua nukkua teltassa. En Suomessa, enkä missään muuallakaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lomia peruttu, ja ulkomaillekin voi ihan vapaasti mennä. Kaiva nyt vaan se pääsi pois per seestasi, ja jatka elämääsi.
Tulevista kuukausista ei tiedä. Mitäs jos Suomessa puhkeaa suuri epidemia, eikä suomalaisia enää oteta vastaan muissa maissa ilman jotain kahden viikon karanteenia? Kuka sellaiselle lomalle haluaa lähteä?
Vierailija kirjoitti:
No onpas. Italiaan ei voi mennä ja kohta ei voi mennä enää Saksaan tai Ranskaankaan. Kiinaan tai Iraniinkaan ei ole asiaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko varannut lomasi just noihin pahimpiin koronakohteisiin? Voihan olla, ettei niissä enää kesällä tauti jyllää kuten nyt.
En, vaan muualle. Ja siksi juuri pelkään, että koska korona tulee sinne vasta myöhemmin, heinäkuussa on ns. tilanne päällä, eikä voi mennä. Kuten Italia nyt.
ap
Älä murehdi. Hyvässä lykyssä kupsahdat koronaan ennen kuin kesä edes koittaa.
Tää on aika hyvä esimerkki ensimmäisen maailman ongelmasta :(
Mullakaan ei kestänyt ja nyt olen täällä lepositeissä.
Noniin. 13 päivää sitten maailma oli erilainen. Näyttää aika todennäköiseltä, ettei kukaan matkusta yhtään mihinkään kesällä :(
ap
No jo menee ihmisillä nuppi herkästi sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Noniin. 13 päivää sitten maailma oli erilainen. Näyttää aika todennäköiseltä, ettei kukaan matkusta yhtään mihinkään kesällä :(
ap
Ja hyvä niin, lentomatkailulle on tullut aika heittää lopulliset hyvästit.
Itse en niitä tosin ole koskaan ymmärtänytkään.
Kuka hullu matkustaa kesällä pois suomesta?!
Voi sinua raukkaa. Yllätä itsesi ja mene viikoksi telttailemaan johonkin saareen, ilman ylimääräisiä virikkeitä.