Miten ihminen voi olla sairauslomalla kolme kuukautta? Ev
Kommentit (28)
Sellaista se elämä on. Itse olen ollut 8kk. Ensi viikolla töihin. Mutta...elämä jatkuu taas.
Minä olin 20 kuukautta sairauslomalla, tai no ensin saikulla ja sitten kuntoutustuelle, kun se sairauslomien päivämäärä, mistä maksetaan (oliko 300 päivää?), tuli täyteen. Tässä välissä kävin leikkauksessa, joka ei tuonut vaivaani apua. Toinen leikkauskin olisi ollut edessä, mutta sitä ei tehty, koska tuo ensimmäinenkään ei onnistunut ja tehnyt minusta työkykyistä.
Sairauslomassa oli kohdallani kyseessä fyysisesti raskaasta työstä aiheutuneet molemmat olkapäät, jänteitä rispaantunut ja poikki, mitään painavaa en voi koskaan enää nostaa.
Vaivaani hoidettiin vuosia vaan tulehduksena ja kortisoonia tökittiin ilman ultraa minne sattui. Jälkeen päin todettiin, että olin ollut oikeassa, olisi pitänyt tutkia heti alkuun vuonna 2012 paremmin, niin tilanne ei olisi mennyt tähän.
Päästivät minut vihdoin viime marraskuussa työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka kovasti olisivat halunneet uudelleenkoulutukseen patistaa tällaista 56 vuotiasta, jolla usean lääkärin toteamana työkykyä jäljellä alle 40%.
Eli kyllä pitkiäkin sairauslomia on, mutta itse olisin ollut vielä mielummin terveenä työssä, kuin pienellä eläkkeellä ja liki toimintakyvyttömänä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut 4½ vuotta nyt sairauslomalla.
Joko kohta pääsee/joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle?
Olen kuntoutustuella, joka tavallaan on jo työkyvyttömyyseläke, mutta ei lopullinen eläke.
Mun äiti liukastui töissä, löi päänsä ja sai aivovamman. Vuoden kuntoutus ja saikku.
Minäpäs jonottelin leikkaukseen puoli vuotta. Sen ajan ja jo sitä ennen olin saikulla ja tietysti sitten leikkauksen jälkeenkin vielä viikkoja.
Kompuroin töissä ja murtui pari kylkiluuta. Olin jo periaatteessa kuivilla niiden kanssa, pystyin siis hengittämään ilman että sattui ja kuului rutinaa, kun iski flunssa. Yskin ne murtumat uudelleen hajalle. Miltei viisi kuukautta siinä lystissä vierähti.
Olen nyt ollut putkeen 1.5v. Seuraava 6kk lappu on byrokratiassa menossa.
En tajua AP:n kysymyksen sisältöä. Miten niin "miten?" Ja miksi juuri 3kk?
Joko kohta pääsee/joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle?