IS: Koronakaranteenissa olevat nuoret pyörivät ruokakaupoissa Viikissä
Huutelu herätti viranomaiset. Luuliko joku todella, että teinit noudattaisivat sääntöjä
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisellä leviämis-nopeudella (n. 15% per päivä)
Miljoonan tartunnan saaneen raja ylitetään noin 2-3 viikossa (huhikuun alkupuolella)
Kahden kuukauden päästä puhutaan jo yli 10 miljoonasta tartunnan saaneesta (toukokoon loppupuolella)
Nyt startunnan saaneita on maailmanlaajuisesti n. 100.000
Kesäkuun loppupuolella puhutaan jo 100 - 200 miljoonasta tartunnan saaneesta, ja heinäkuun lopussa taudin leviäminen saavuttaa lakipisteen, jonka jälkeen tartuntojen määrä alkaa laskea
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kai vielä varmistunut, että ovat tosiaan näitä karanteenissa olevia. Saattavat olla myös pilana huudelleet tuota. Mikä siis ei tietenkään myöskään millään lailla hyvä juttu ole.
Ihmisten hysteerisuus asiassa kyllä varmasti valitettavasti vain lisää tuota mahdollisuutta että kyseessä on pilan teko. Siitä kysymys huutelussa on jokatapauksessa oli sitten nämä huutelijat karanteenissa tai ei.
Voihan ne olla vaikka vanhempien itse keksimässä karanteenissa. Jos 150 on määrätty karanteeniin ja saman koulun toiset 150 on itse keksityssä karanteenissa.
Jollainhan noita karanteeneja pitäisi valvoa. Jalkapannat/hälyttimet oviin/valvontakamerat.
Ne karanteenissa olevat on kylläkin ala-asteikäisiä, tietääkseni nelosia. Ei ole teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne olla vaikka vanhempien itse keksimässä karanteenissa. Jos 150 on määrätty karanteeniin ja saman koulun toiset 150 on itse keksityssä karanteenissa.
Opettele lukemaan..
"Viranomaiset määräsivät sunnuntaina sata Viikin normaalikoulun oppilasta ja koulun henkilökuntaa kotikaranteeniin"..
Halla-ahon tytär on Viikin normaalikoulussa 😱
Tätä tapahtuu globaalillakin skaalalla, ihan perseestä. Australiaan palaa kiinalaisia opiskelijoita jotka pitäisi olla karanteenissa, ja ovat kierrelleet ympäri maailmaa. Näin se leviää.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8035767/Pauline-Hanson-slams-C…
Itse ainakin menisin sinne minne haluan, paljoa sakot paina jos sattuu kuolee.
Vierailija kirjoitti:
no jos kiinassa pultataan kaikki kerrostalojen ovet kiinni, niin miks täällä olis ihmiset yhtään sen parempia? Sitten on vielä oma lajinsa ne jotka tahallaan sylkeevät julkisiin kädensijoihin, hissinnappuloihin, eli ilkeyttään levittäävät sen. Nämä on vasta välipitämättömiä, ja itsekkäitä.
Kiinassa viedään nämä kaltereiden taakse joukola poliisiautolla.
Voi luoja. Montako ihmistä olet nähnyt "sylkemässä hissin nappuloihin"? Suomessa k.o. tautia on niin vähän, että todennäköisyys noin kahjon tartuttajan osalta on käytännössä nolla.
Poliisit kauppoihin, kaupat kiinni, hohhoijaa. Lopettakaa toi hysteria. Kakarat pilailleet kaupassa ja koko av-palsta sekoaa.
Siis ne ovat kutos- ja nelosluokkalaisia jotka ovat karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahon tytär on Viikin normaalikoulussa 😱
Pitihän se arvata, että siinä missä Corona on jenkeissä vain demokraattien juoni, niin suomessa se on perussuomalaisten juoni.
THL jankutti karanteeniin laitettujen lasten perheenjäsenten voivan käydä normaalisti töissä ja harrastuksissa. Sehän on selvää, että lapset jäävät siinä tapauksessa yksin kotiin. Ei 12- vuotiaan voi odottaa noudattavan itsenäisesti jotain karanteenisääntöjä. Ei sen ikäinen ymmärrä, miten vakavasta asiasta on kyse. Riittää kun joukosta yksi lapsi päättää, että nyt lähdetään yhdessä lähikauppaan ostamaan energiajuomaa, niin muutkin lähtevät sinne mukaan ryhmäpaineen takia. Ja THL vielä hokee yhä edelleen tiedotteissa, ettei koronaviruksesta ole uhkaa. Tietysti lapset uskovat vain sen asian.
On se niin ihanaa asua siellä pääkaupunkiseudulla.