Kuinka monessa vuodessa valmistuit yliopistosta kandidaatintutkielma ja maisteriksi
Kuinka monessa vuodessa valmistuit yliopistosta kandidaatiksi ja maisteriksi? Ja jos jatkoit jatko-opintoihin, niin monessa vuodessa sait jatko-opinnot kasaan (lisensiaatti/tohtori)? Kertoisitko samalla myös tiedekunnan, jossa opiskelit ja pääaineesi. Ja vaihdoitko alaa missään vaiheessa esim. toiseen tiedekuntaan. Kiinnostaa, kun yritän suunnitella aikataulua opinnoille, niin kiinnostaa kuulla missä ajassa muut on valmistuneet.
Kommentit (22)
8 vuotta meni mutta olinkin kokopäivätöissä ja opiskelin kahdessa tiedekunnassa. FM, ruotsi.
Oikeustiede, oikeusnotaariksi 2,5 vuodessa ja siitä maisteriopintoja 1,5 vuotta
4 vuotta meni ja opiskelin mielestäni hitaasti. Ei ollut yhtään viikkoa että olisin käynyt luennoilla viitenä päivänä viikossa. Saattoi olla kaksikin luennoista vapaata päivää viikossa. Hyvin olisi siis ehtinyt kolmeenkin vuoteen tekemään koko tutkinnon. En ymmärrä miten minun alalla joillakin menee se 5 vuotta tai ylikin. Varmasti eri tieteenaloilla on eroja mutta tämä kokemus minulla on omastani.
Meni 15 vuotta. Terveysongelmat sotki pahasti kaikki suunnitelmat.
5 vuotta VTM. Siitä vuosi vaihdossa.
Kolmessa vuodessa kandiksi ja toiset kolme maisteriksi. Loppuvaihe meni hitaammin, kun jouduin onnettomuuteen enkä pystynyt täysipäiväisesti opiskelemaan toipumisaikana. FM, uskontotiede.
Neljä ja puoli vuotta. FM, englanti.
Kandiin meni vuosi, maisteriksi kaksi. Oli vähän kiire, kun piti yrittää äitiysloman ja hoitovapaan aikana suorittaa tutkinto.
Maisteriksi olisin ollut valmis 5 vuodessa, mut sit päätin tehdä sivuaineeseenkin syventävät ja gradun niin meni 6 vuotta.
Tuon jälkeen pidin 2 vuotta taukoa, olin äitiyslomalla ja töissä. Sen jälkeen tohtoriksi 5 vuodessa. Niiden keskellä oli tosin yksi vuosi omaishoitajana, jota en laske tuohon mukaan, koska ei silloin pystynyt mitään tutkimusta tekemään.
Ei ollut mitään kandidaatin"tutkielmaa" 😀, suoraan vaan maisteriksi. Kaksosten syntymä vähän pitkitti sitä, mutta suunnilleen 6 vuodessa tutkinnon tein ja gradusta korkein arvosana.
Aloitin opiskelut Turussa 1996. Opintoja takana ehkä jotain 30-40 opintopistettä. En valmistu koskaan, vaikka toissa vuonna taas jatkoin opintoja. Yhden opintopisteen olen saanut aikaiseksi kahdessa vuodessa.
Humanististen tieteiden kandidaatiksi (HuK) vajaassa kolmessa vuodessa ja filosofian kandidaatiksi (FK) kuudessa vuodessa. Olin kokopäivätöissä n. puolet kuuden vuoden opiskeluajasta.
Ei silloin kandeja tehty, suoraan vain maisteriksi, viisi vuotta aikaa siihen kului mutta yhden vuoden olin vain töissä. Tohtoriopintoihin menikin sitten 7 vuotta eli ei ihan unelmatahtiin ehkä mutta toisaalta lopetin akateemisen uran väitökseen.
FT, teoreettinen fysiikka
1. Nuorisotyönopinnot 3 vuotta
2. Kasvatustieteiden maisterin opinnot 2 vuotta
3. Saman alan tohtorintutkinto 3.5 vuotta.
11 vuotta. Välissä kolme vuotta kokopäivätöissä ja pari vuotta kuntoutuksessa.
Psykan maisteri 4,5 v ja siitä 8 kk ulkomailla opiskelemassa johtamista ja liiketaloutta
Valmistuin maisteriksi 3,5 vuodessa. Ei ole kovin tavallista.