Yhteen muuttaminen poikaystäväni kanssa mietityttää
Hei!
Olen 18vuotias ja poikaystäväni on 22vuotias. Ollaan kohta oltu vuosi yhdessä ja hän haluaisi muuttaa yhteen kanssani. Hän ei ole ennen asunut yksin tai kenenkään kanssa, vaan asuu edelleen porukoillaan. Itse olen asunut jo pitkään omillani, ja me todella haluamme olla toistemme kanssa yhdessä pitkässä tähtäimessä.
Mies on todella innoissaan ja haluaa yhteen muuttoa todella paljon. Itse en ole varma muutamasta asiasta. Mietin sitä, että pitäisikö miehen saada ensin opetella asua yksin ennen yhteenmuuttoa, että hänkin saisi kokea miltä tuntuu asua ilman vanhempia. Itse ainakin olisin ollut hyvin pettynyt, jos joku olisi riistänyt minulta mahdollisuuden itsenäistyä asumalla ensiksi yksin, ja olisin muuttanut suoraan jonkun kanssa yhteen. Mies kuitenkin sanoo, ettei tarvitse sellaista vaihetta elämässään ja hän on täysin valmis jakamaan elämänsä kanssani.
Toisaalta olisi ihanaa olla aina mieheni kanssa ja jakaa raha asiat jne ja jakaa yhteinen arki.
Mitä te ootte mieltä? Help!!
Kommentit (7)
Jos poikaystäväsi ei ole kotosalla jo todella itsenäinen (peseekö omat ja vaikka muidenkin pyykit,siivoaako oma-aloitteisesti muutakin kuin huoneensa, käykö kaupassa, vaihtaako petivaatteensa, onko lemmikkiä huollettavana, muita sisarruksia?) niin suosittelisin häntä kyllä asumaan itsekseenkin. Itsellä muutti silloinen poikaystävä aikanaan äitinsä helmoista kotoa luokseni ja se oli aika toughlove-bootcamp kun itse olin asunut vuosia jo itsenäisesti...
n35
Kyllähän tuo voi onnistua, kunhan olet tarkka kotitöiden jaosta, kokkausvuoroista yms. Menee nimittäin nopeasti siihen, että olet miehen "äiti".
Kotitöiden suhteen hän kyllä siis tekee ihan kaiken kotonaan. Pesee vessat,pyykit, ikkunat, laittaa ruoat ja siivoaa vastineeksi perheelleen siitä että saa asua siellä ilmaiseksi- ja hänellä on myös siis vakituinen työ, niin siivouksien suhteen en uskoisi ainakaan ongelmaa olevan,
Vierailija kirjoitti:
Jos poikaystäväsi ei ole kotosalla jo todella itsenäinen (peseekö omat ja vaikka muidenkin pyykit,siivoaako oma-aloitteisesti muutakin kuin huoneensa, käykö kaupassa, vaihtaako petivaatteensa, onko lemmikkiä huollettavana, muita sisarruksia?) niin suosittelisin häntä kyllä asumaan itsekseenkin. Itsellä muutti silloinen poikaystävä aikanaan äitinsä helmoista kotoa luokseni ja se oli aika toughlove-bootcamp kun itse olin asunut vuosia jo itsenäisesti...
n35
Tätä olisin itsekin sanonut. Hyvää tekisi asua ensin omillaan, sinäkin olet kovin nuori vielä. Pitääkö nyt jo muuttaa yhteen? Nauttisitte elämästänne ja seurustelusta vaan.
Mutta jos itsekin oikeasti haluat muuttaa yhteen, etkä tee sitä vain toisen mieliksi, niin tarkkaile nyt ainakin tuota että kotityöt tulee hoidettua tasapuolisesti ja nimenomaan ilman erillistä huomauttamista.
Jos poikaystäväsi on jo nyt kotona asuessaan siinä mielessä omatoiminen, niin homma voi onnistua.
Mutta kuuntelethan nyt itseäsi ja sydäntäsi asiassa?
Kaikki eivät välttämättä tarvitse tuollaista yksinasumisvaihetta. Minä ja mieheni muutimme yhteen molemmat suoraan lapsuudenkodeistamme kahden vuoden seurustelun jälkeen ja tässä sitä yhä kymmenen vuoden yhdessäasumisen jälkeen ollaan, toki asunto on vaihtunut useaan otteeseen.😄 Tehkää niinkuin hyvältä tuntuu, jos haluatte molemmat muuttaa yhteen, muuttakaa. Aina voi muuttaa myös takaisin erilleen jos siltä tuntuu, tuo ei ole loppuelämäänne määrittävä päätös.
Ei sitä ainakaan kannata tehdä ennen kuin itsestä tuntuu siltä. Sataprosenttisesti.
Jos itse haluat asua miehen kanssa ja mies sinun kanssasi eikä yksin, miksi vängätä? Mä olen asunut aina jonkun kanssa; porukoiden, kämppisten, poikaystävän. Olen saanut itsenäistyä ihan rauhassa muutettuani pois vanhempieni luota.
Yhdessä asuminen on lisäksi kustannustehokkaampaa kaikin tavoin. Ja jos suhteenne kestää, aiotte varmaan jossain vaiheessa muuttaa yhteen joka tapauksessa - sittenpä on kahdet kalusteet kannettavana ja astiat kaappeihin tungettavana, jos ensin asutte omillanne erillään.
Poikaystäväsi on jo aika vanha asumaan kotona, eiköhän hän ole riittävän vanha jo päättämään itse miten haluaa muuttoasian hoitaa. Älä päsmäröi.