Pelkään vanhempieni tuhlaavan omaisuuttaan ennen kuolemaansa
Eli yhtäkkiä ovat alkaneet ostaa kalliita hoitoja ja tilata ruokaa kotiin. Että ottaa päähän tuollainen. Olen miettinyt, että hakisin vanhempani holhouksen alle. Lopetetaan teeskentely. Jokainen ikääntyneiden lapsi on ajatellut tulevaa perintöä ja mitä sillä tekisi. Niin minäkin. Nyt näen uhkakuvia tuon perinnön kuihtumisesta. Se on estettävä.
Kommentit (25)
Holhouksen alle saaminen on muuten todella vaikeaa.
Olemme mieheni kanssa ottaneet koko omaisuutemme verran velkaa ja rellestetään loppuun asti.
Lapset voivat sitten myydä kaiken ja maksaa velat pois.😘
Mä puolestani olen tyytyväinen, että omat vanhempani ovat alkaneet panostamaan elämiensä loppuun. Uusi auto, laadukasta ruokaa, jne. Hehän ne rahat ovat ansainneet, niin nauttikoon myös niistä.
Muistathan sitten itse elää säästeliäästi ”hedelmäiän” ylitettyäsi ja kuolla säälliseen ikään, jotta lapsesi saavat perintönsä.
Et voi moraalisesti vaatia vanhempiasi säästämään sinulle perintöä. Sanottakoon tässä nyt kuitenkin myös se, etten ihan ymmärrä kyllä niitäkään, jotka rellestämällä rellestävät aivan kaiken jättäen jälkipolvilleen vain työn ja surun. Mielestäni kumpikin noista ääripäistä on aivan yhtä itsekästä toimintaa tai ajattelutapaa.
Entä minä itse? No, minä olen perintöä saanut ja tulen vielä saamaankin. Suvussamme tilanne on ollut tasapainoinen. On nautittu elämästä, mutta samalla on myös muistettu niitä, jotka tänne maailmaan jäävät. Itse lahjoitan ja sijoitan rahaa omalle jälkipolvelleni, ja koen saavani siitä iloa.
Hyvä. Älä osallistu temppareihin ja muihin perseilyohjelmiin, niin saattaa jäädä sinullekin jotain.