Miten itsenäistyitte taloudellisesti eron jälkeen?
Ennen kuin kommentoijat tulee sen minulle ilmoittamaan, kyllä, lokkeilin ex-aviomiehen rahoilla. Muutin hänen perässään ulkomaille ja töiden puuttuessa opiskelin tutkinnon alalta, jolla ei vain ole töitä.
Erosta en saanut juuri mitään (verrattuna miehen omaisuuteen ja 100000/vuosituloihin) ja rahaa on enää n. 20 000€ jäljellä. Oman alan töitä ei ole näköpiirissä.
Elintasoni on laskenut. Asun alivuokralaisena, koska suurkaupungissa minulla ei ole varaa asua yksin.
En tiedä miten pääsen jaloilleni. Olen kuvitellut että minulla olisi yrittäjän taitoja, mutta ei vain ole.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vinkki:
T-y-ö-p-a-i-k-k-a.
Kuinkahan hyvin se näiltä neuvojilta onnistuisi jos ei olisi työlupaa tai riittävää kielitaitoa?
Kaikki eivät ole kiinnostuneita tai kykeneviä hyödyllisille aloille.
Vierailija kirjoitti:
Siivoamaan tai johonkin narikkaan töihin.
Näihin ei oteta ylikoulutettuja ilman työkokemusta.
Sopeutin elintasoni vähitellen parissa vuodessa ennen kuin ex-mieheltä erossa saamani rahat loppuivat. Nyt elän ihan OK elämää. Käyn töissä mutta esim matkailuun ei ole varaa. Välillä kirpaisee, kun lapset ovat isänsä kanssa luksuslomilla, mutta mun kanssa pääsevät max Tallinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Sopeutin elintasoni vähitellen parissa vuodessa ennen kuin ex-mieheltä erossa saamani rahat loppuivat. Nyt elän ihan OK elämää. Käyn töissä mutta esim matkailuun ei ole varaa. Välillä kirpaisee, kun lapset ovat isänsä kanssa luksuslomilla, mutta mun kanssa pääsevät max Tallinnaan.
Niin kai se väkisinkin alkaa sopeutua jos rahat loppuu. Töistä on kuitenkin hankittava lisää.
Naisella pitää aina olla omat tulot, oma tili joka on vain omassa käytössä sekä ajokortti ja mieluusti oma auto. Älkää ikinä jääkö riipuvaiseksi miehestä.
Hienosti, kun ei ollut enää miesvauvaa tuhlaamassa yhteisiä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Naisella pitää aina olla omat tulot, oma tili joka on vain omassa käytössä sekä ajokortti ja mieluusti oma auto. Älkää ikinä jääkö riipuvaiseksi miehestä.
Mutta jos ei ole ollut niin tämä neuvo on myöhässä
Perustyöttömään nähden olet onnellisessa asemassa kun sinulla on muutaman kuukauden puskuri rahallisesti eikä kyse ole seuraavan kuun vuokran kokoon riipimisestä.
Coronan aikaan kukaan ei opiskele eikä käy töissä. Olet tasoissa!
Vinkki:
T-y-ö-p-a-i-k-k-a.