Otatko hengityssuoja haasteen vastaan?
Kenellä on hengityssuojaimen käyttö siitä kiinni, että vaan muutkin käyttäisivät sitä? Eli laittaisit Niin mielelläsi, mutta nolottaa.
Kommentit (54)
Työn puolesta kuonokoppa usein pakollinen. Vapaalla mieluummin ilman, ellei erikseen suositella/määrätä.
Faith kirjoitti:
Koko ajan sanotaan, että hengityssuoja ei suojaa tervettä ihmistä saamasta tartuntaa, mutta kyllä se saattaisi auttaa sitä kautta, että kasvoja ei ehkä tulisi kosketeltua epähuomiossa niin paljon, jos maski olisi kasvoilla.
En kuitenkaan ole itse hankkimassa hengityssuojaa enkä ota haastetta vastaan.
Minulla ja monilla muilla kasvojen koskettelun estää myös meikin käyttäminen. En siis aio käyttää suojaa tuostakaan syystä. Lisäksi vaikka en käyttäisi meikkiä tai suu-nenäsuojaa, pystyn kontrolloimaan liikkeitäni sen verran, että käteni eivät kasvoihini omatoimisesti päädy.
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa? Ap ja kumpparit eivät ole siis käyneet Aasiassa, jossa maskeja näkee ilman koronaakin.
Aasialaiset käyttävät niitä huonon ilmanlaadun, eivät mikrobien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Otan vastaan sellaisen haasteen että aion selvitä tämän epidemian ilman suojaimia, jotka on asiantuntijoiden taholta todettu tehottomiksi. Toivon että muutkin toimisivat näin, säästyisi rahaa ja vaivaa.
Sama juttu. Maskien hamstraajat saattavat tartuttaa itseensä viruksen.
https://imgur.com/gallery/JC9V4MH
1. Korona leviää pisaratartuntana eikä ilmateitse.
2. Hengityssuojia ei oikein saa enää mistään, kun niitä on hamstrattu niin paljon.
Parhaiten auttaa muovikassi molemmissa käsissä, ei tartu virukset tai bakteerit eikä kukaan kättele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan vastaan sellaisen haasteen että aion selvitä tämän epidemian ilman suojaimia, jotka on asiantuntijoiden taholta todettu tehottomiksi. Toivon että muutkin toimisivat näin, säästyisi rahaa ja vaivaa.
Sama juttu. Maskien hamstraajat saattavat tartuttaa itseensä viruksen.
https://imgur.com/gallery/JC9V4MH
Haluaisin nähdä mammat tekemässä tuon testin ja liikkumassa maski ja tuo huppu päässä.
Vierailija kirjoitti:
2. Hengityssuojia ei oikein saa enää mistään, kun niitä on hamstrattu niin paljon.
Peittäkö maksi kokonaan kasvot? Ei peitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peittäkö maksi kokonaan kasvot? Ei peitä.
Ymmärsitköhän jotain väärin? Tuossa viestissä todettiin maski nimenomaan tehottomaksi tuon pisaratartunnan, eikä ilmateitse leviämisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa? Ap ja kumpparit eivät ole siis käyneet Aasiassa, jossa maskeja näkee ilman koronaakin.
Aasialaiset käyttävät niitä huonon ilmanlaadun, eivät mikrobien vuoksi.
Tällä hetkellä käyttävät estääkseen koronan leviämisen, sen takia maskit ovat loppu täältä.
Vierailija kirjoitti:
Siis nuo hengityssuojaimet eivät auta koronaan.
Suojaimet eivät pelasta sinut aidsilta eikä koronalta, mutta estää sen ettet levitä sitä muille. Palstamammojen ainoa pelastus on olla yksin karanteenissa kunnes korona on hävitetty.
Itse en kehtaa käyttää hengitysmaskia julkisella. Luin venäläisen artikkelin siitä että maskeja ei kannata käyttää ulkona koska ne keräävät esim.katupölyä sisäänsä ja se on terveydelle haitallista. Vaikka pahimpaan korona-aikaan käytin julkista liikennettä, niin kasvoillani ei näkynyt minkään näköistä maskia. Paitsi joskus kaupassa käydessä saattoi olla huivi kasvoilla mutta sekin tahtoo valua alas. Kesän aikana maskeja olen nähnyt lähinnä jollain vanhoilla ihmisillä ja aasialaisilla.
Hauska lukea tällaista vanhaa ketjua ajalta ennen poikkeustilaa ja ennen kuin monikaan oli havahtunut koko korona-asiaan. Eri virallisten tahojen ohjeet ja suosituksetkin ovat ehtineet muuttua moneen kertaan. Mutta vastauksena ensimmäisen sivun väittelyyn siitä, lisääkö vai vähentääkö maskin käyttö kasvojen koskettelua, niin korona-ajan kokemuksella sanoisin, että mulla ainakin vähentää. Paitsi fyysisenä esteenä, niin toimii myös jatkuvana muistutuksena siitä, että näpit irti naamasta. Muuten olen tosi kova hiplailemaan kasvojani. Mutta tämä toki edellyttää sitä, että maski pysyy korjailematta paikallaan, ei kutise eikä paina.