Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko hengityssuoja haasteen vastaan?

Vierailija
05.03.2020 |

Kenellä on hengityssuojaimen käyttö siitä kiinni, että vaan muutkin käyttäisivät sitä? Eli laittaisit Niin mielelläsi, mutta nolottaa.

Otatko hengityssuoja haasteen vastaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti hengityssuojain (ffp3) ja käsienpesu auttaa. Jos ei niistä olis mitään hyötyä ei niitä tarvis hoitohenkilökuntakaan joka hoitaa korona potilaita. Kyllähän aivastuksen aerosolit pysyy jonkun aikaa ilmassa ja niistä varmasti tartunnan saa. Ihan sama onko ne pisarat ilmassa vai pinnoissa yhtä lailla tartuttavat. Pitäis tosin olla suojalasitkin.

Hoitohenkilökunta hävittää hengityssuojaimensa käytön jälkeen, muutenkin se on erilaista kuin kaupungilla kävelevän tai esim. lapsen.

No eikai kukaan idiootti käytä samaa suojaa toista kertaa. Sehän pitää hävittää heti käytön jälkeen eikä samaa saa pitää liian montaa tuntia. Lapsia en edes vie minnekään jos puhkeaa kunnon epidemia täällä. Itse en käy muutaku kerran viikossa kaupassa. Sillon voisin suojaa käyttää.

Vierailija
22/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko samaa suojaa käyttää esim kolmen viikon päästä uudelleen. En viitsisi pois heittää kauppareissun jälkeen kun ei minulla noita suojia ole kovin montaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoikaa niin ketju pysyy ylhäällä

Turhaa Hysterian Lietsomista.

Vierailija
25/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko samaa suojaa käyttää esim kolmen viikon päästä uudelleen. En viitsisi pois heittää kauppareissun jälkeen kun ei minulla noita suojia ole kovin montaa.

On sanottu, että suoja kostuu hengityksestäsi muutaman tunnin kuluttua ja menettää tehoa mitä kauemmin se on käytössä. Maksimiaika suojan käyttöön on noin 8 tuntia, jonka jälkeen pitäisi heittää pois.

Voit tietenkin säilyttää "saastuneita/käytettyjä" maskeja kolme viikkoa, jolloin niissä ei ole enää viruksia. Tällöin niistä voi olla apua vielä suojaamaan muita, jos itse olet sairastunut.

Venttiilisistä maskeista ei ole sairastuneelle hyötyä, koska päästävät viruksia siitä venttiilistä. Näitä kannattaa käyttää vielä kun on terve.

Vierailija
26/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo hengityssuojaimet eivät auta koronaan.

Rautakaupan 3M-rakennuspölyä suodattava suoja auttaa varmasti. Itse elän jatkoaikaa elinsiirron vuoksi. Joudun syömään immuniteettia laskevaa lääkitystä, ettei keho hyljeksi siirrettyä elintä.

Ihan immunologi sanoi minulle, että olisi parempi käyttää niitä suojia jo pelkästään tavallisia flunssiakin vastaan.suoja estää koskemasta nenän ja suun limakalvoille.

Monet yskivät käsiinsä ja klähmivät likaisilla käsillään vaikka mitä. Sen vuoksi hanskat aina käsissä kun en halua pöpöjä eri pinnoista.

Vierailija
28/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo hengityssuojaimet eivät auta koronaan.

Kyllä ne voivat jotain auttaa, kunhan et koskettele kasvojasi likaisilla käsillä. Eli et kohenna suojainta vähän väliä. Ne estävät myös sinua tartuttamasta muita eli kaikkien pitäisi niitä käyttää.

Niin, hengityssuojain todennäköisesti lisää kasvojen koskettelua (likaisilla) käsillä, joten pahentaa asiaa.

No, ei lisää. Miksi sitä pitäisi muka kosketella?

Vierailija
29/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne loppuneet kaupoista??

Kyllä. Kaikissa rautakaupoissakaan ei ole hengityssuojaimia.

Vierailija
30/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en uskalla (kehtaa) laittaa, ennen kuin muillakin näkyy.

Asun pienessä kunnassa.

Mulla on hengityssuojaimet ostettuna kyllä. 😞

Vierailija
31/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pienessä kunnassa.

Jonkuhan se on aloitettava!!

Vierailija
32/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa? Ap ja kumpparit eivät ole siis käyneet Aasiassa, jossa maskeja näkee ilman koronaakin.

Vierailija
33/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä idiootteja jos jossain hengityssuojissa alkaa liikkua.

Vierailija
34/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku oikein missään.

Vierailija
35/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pienessä kunnassa.

Jonkuhan se on aloitettava!!

Oon liian nynny siihen, kun karttelen muutenkin huomiota kaikin keinoin.

😔

Vierailija
36/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee hengityssuojain kasvoilla vastaan, niin väistän kaukaa, koska se on merkki sairastumisesta.

Vierailija
37/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne, jotka ovat hamstranneet suojia, pitävät niitä turhan panttina kotona kaapissa. Niitähän ei katukuvassa näy kuin turisteilla. Tosi järkevää.

Tarvitsen itse työssäni hengityssuojainta joissakin työvaiheissa. Onpa tylsää, jos en teidän vuoksenne saa niitä kaupasta.

Nyt eivät sairastuneetkaan saa ostettua suojia apteekeista ja suojattua muita itseltään.

Vierailija
38/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käyttää hengityssuojainta julkisessa tilassa, jos on influenssa alkamassa. Se estää edes vähän aivastuksen ja yskän kautta tulevan tartunnan leviämistä tilaan ja ihmisiin. Joskin käsiä kannattaa luultavasti pestä. Ongelmana vaan on, että hengityssuojain pitää joskus vaihtaa, sitä ei voi käyttää pitkiä aikoja ja sen varaan ei kannata laskea liikaa, eli flunssassa /alkuoireissa on mieluummin kotona.

Vierailija
39/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ne, jotka ovat hamstranneet suojia, pitävät niitä turhan panttina kotona kaapissa. Niitähän ei katukuvassa näy kuin turisteilla. Tosi järkevää.

Tarvitsen itse työssäni hengityssuojainta joissakin työvaiheissa. Onpa tylsää, jos en teidän vuoksenne saa niitä kaupasta.

Nyt eivät sairastuneetkaan saa ostettua suojia apteekeista ja suojattua muita itseltään.

Tilasin netin kautta Puuilosta, eiköhän niitä vielä netistä hyvin saa. En edes tiedä ostinko edes vähääkään oikeanlaisen suojan, mutta ostinpa kumminkin. Åaketissa 10 ja kyllä niille käyttöä tulee ja annan äitilleni myös jos ei sillä ole.

Vierailija
40/54 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän