Otatko hengityssuoja haasteen vastaan?
Kenellä on hengityssuojaimen käyttö siitä kiinni, että vaan muutkin käyttäisivät sitä? Eli laittaisit Niin mielelläsi, mutta nolottaa.
Kommentit (54)
Voiko samaa suojaa käyttää esim kolmen viikon päästä uudelleen. En viitsisi pois heittää kauppareissun jälkeen kun ei minulla noita suojia ole kovin montaa.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoikaa niin ketju pysyy ylhäällä
Turhaa Hysterian Lietsomista.
Vierailija kirjoitti:
Voiko samaa suojaa käyttää esim kolmen viikon päästä uudelleen. En viitsisi pois heittää kauppareissun jälkeen kun ei minulla noita suojia ole kovin montaa.
On sanottu, että suoja kostuu hengityksestäsi muutaman tunnin kuluttua ja menettää tehoa mitä kauemmin se on käytössä. Maksimiaika suojan käyttöön on noin 8 tuntia, jonka jälkeen pitäisi heittää pois.
Voit tietenkin säilyttää "saastuneita/käytettyjä" maskeja kolme viikkoa, jolloin niissä ei ole enää viruksia. Tällöin niistä voi olla apua vielä suojaamaan muita, jos itse olet sairastunut.
Venttiilisistä maskeista ei ole sairastuneelle hyötyä, koska päästävät viruksia siitä venttiilistä. Näitä kannattaa käyttää vielä kun on terve.
Vierailija kirjoitti:
Siis nuo hengityssuojaimet eivät auta koronaan.
Rautakaupan 3M-rakennuspölyä suodattava suoja auttaa varmasti. Itse elän jatkoaikaa elinsiirron vuoksi. Joudun syömään immuniteettia laskevaa lääkitystä, ettei keho hyljeksi siirrettyä elintä.
Ihan immunologi sanoi minulle, että olisi parempi käyttää niitä suojia jo pelkästään tavallisia flunssiakin vastaan.suoja estää koskemasta nenän ja suun limakalvoille.
Monet yskivät käsiinsä ja klähmivät likaisilla käsillään vaikka mitä. Sen vuoksi hanskat aina käsissä kun en halua pöpöjä eri pinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nuo hengityssuojaimet eivät auta koronaan.
Kyllä ne voivat jotain auttaa, kunhan et koskettele kasvojasi likaisilla käsillä. Eli et kohenna suojainta vähän väliä. Ne estävät myös sinua tartuttamasta muita eli kaikkien pitäisi niitä käyttää.
Niin, hengityssuojain todennäköisesti lisää kasvojen koskettelua (likaisilla) käsillä, joten pahentaa asiaa.
No, ei lisää. Miksi sitä pitäisi muka kosketella?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne loppuneet kaupoista??
Kyllä. Kaikissa rautakaupoissakaan ei ole hengityssuojaimia.
Juu, en uskalla (kehtaa) laittaa, ennen kuin muillakin näkyy.
Asun pienessä kunnassa.
Mulla on hengityssuojaimet ostettuna kyllä. 😞
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä kunnassa.Mulla on hengityssuojaimet ostettuna kyllä. 😞
Jonkuhan se on aloitettava!!
Nolottaa? Ap ja kumpparit eivät ole siis käyneet Aasiassa, jossa maskeja näkee ilman koronaakin.
Voi luoja mitä idiootteja jos jossain hengityssuojissa alkaa liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä kunnassa.Mulla on hengityssuojaimet ostettuna kyllä. 😞
Jonkuhan se on aloitettava!!
Oon liian nynny siihen, kun karttelen muutenkin huomiota kaikin keinoin.
😔
Jos joku tulee hengityssuojain kasvoilla vastaan, niin väistän kaukaa, koska se on merkki sairastumisesta.
Eli ne, jotka ovat hamstranneet suojia, pitävät niitä turhan panttina kotona kaapissa. Niitähän ei katukuvassa näy kuin turisteilla. Tosi järkevää.
Tarvitsen itse työssäni hengityssuojainta joissakin työvaiheissa. Onpa tylsää, jos en teidän vuoksenne saa niitä kaupasta.
Nyt eivät sairastuneetkaan saa ostettua suojia apteekeista ja suojattua muita itseltään.
Saa käyttää hengityssuojainta julkisessa tilassa, jos on influenssa alkamassa. Se estää edes vähän aivastuksen ja yskän kautta tulevan tartunnan leviämistä tilaan ja ihmisiin. Joskin käsiä kannattaa luultavasti pestä. Ongelmana vaan on, että hengityssuojain pitää joskus vaihtaa, sitä ei voi käyttää pitkiä aikoja ja sen varaan ei kannata laskea liikaa, eli flunssassa /alkuoireissa on mieluummin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Eli ne, jotka ovat hamstranneet suojia, pitävät niitä turhan panttina kotona kaapissa. Niitähän ei katukuvassa näy kuin turisteilla. Tosi järkevää.
Tarvitsen itse työssäni hengityssuojainta joissakin työvaiheissa. Onpa tylsää, jos en teidän vuoksenne saa niitä kaupasta.
Nyt eivät sairastuneetkaan saa ostettua suojia apteekeista ja suojattua muita itseltään.
Tilasin netin kautta Puuilosta, eiköhän niitä vielä netistä hyvin saa. En edes tiedä ostinko edes vähääkään oikeanlaisen suojan, mutta ostinpa kumminkin. Åaketissa 10 ja kyllä niille käyttöä tulee ja annan äitilleni myös jos ei sillä ole.
No eikai kukaan idiootti käytä samaa suojaa toista kertaa. Sehän pitää hävittää heti käytön jälkeen eikä samaa saa pitää liian montaa tuntia. Lapsia en edes vie minnekään jos puhkeaa kunnon epidemia täällä. Itse en käy muutaku kerran viikossa kaupassa. Sillon voisin suojaa käyttää.