Clomit vai piikitys?
Moikka,
Mulla on yks inssi takana ja siihen käytettiin Puregonia ja Pregnyliä. Clomifen ois paljon edullisempaa ja auttaa myös ovulaatiohäiriöön, joten voiskohan sitä udella lääkäriltään miksei voitais kokeilla seuraavalla kierrolla sitä piikkien sijaan?
Onko teillä ollut joku syy miksi on päädytty piikkeihin tai Clomeihin, kun mulle noita piikkejä ei mitenkään perusteltu. Olisin kiittollinen kommenteista!
Kommentit (4)
Hei!
Minulle aloitettiin ensin clomit, mutta juurikin samasta syystä eli limakalvon ohuudesta johtuen vaihdettiin piikityksiin. Minulla jo ennalta ohut limakalvo ja clomit ohensivat entisestään. Mutta kysäisepä lääkäriltäsi!
ensin aloitettiin yksi Clomifen kuuri, mutta sen avulla ei mun kropassa tapahtunut mitään :(
Siks vaihdettiin piikitykseen (Pregnyl) tosin mulla vissiin aika hidas kroppa, kun senkin annosta jouduttiin nostaa aika moneen kertaan, ennen kuin mitään tapahtu.
... tämä lääkäri ei nähnyt mitään estettä sille, miks ei voitais siirtyä clomeihin. Nyt on kp5 ja limakalvo oli 5mm. En kyllä ite ymmärtäny onko se hyvä vai huono, mutta lääkäri sano sen olevan tässä nyt oikeastaan ainoa normaali ja hyvä asia. Mulla oli nimittäin jo nyt vasemmalla puolella joku ihmeellinen munarakkula, joka oli 17 mm. Ovulaatio ois siis jo nyt parin päivän päästä taas tapahtumassa tai sit se oli joku jäänne ed. kierrosta. Clomejakaan ei siis enää tähän kiertoon oteta, vaan täytyy jättää tämäkin kierto väliin.
Lääkäri painoi jotenkin kohtuun niin, että sattu ihan s...nasti ja kysy vielä sattuuko! Sanoi sit vaan, että voi olla myös endo-epäily kun tuo sattu. Kiva kiva... Ajattelin soittaa julkiselle puolelle ja vaatia tekemään laparoskopian. Ne nimittäin passitti mut yksityiselle puolelle insseihin siks aikaa kun pääsen IVF:n julkisella. Mut näitä inssejä on varmaan ihan turha maksella, jos onkin tuo endo. Mulla ei kyllä oo kovia kk-kipuja koskaan, mut yhdynnässä joskus sattuu, jos menee väärässä asennossa liian " syvälle" . Sori tarkka selitys... :)
Nyt siis elän taas ihan täydessä epätietoisuudessa siitä mitä kaikkea mulla sit oikeen onkaan... munarakkuloita ihan miten sattuu ja epäily uudesta " viasta" kaupan päälle. Maanantaina on pakko soittaa sairaalaan ja pyytää toto laparoskopiaa...
En tiedä miksi sinulla päädyttiin heti aloittamaan piikeillä, mutta itselläni ainakin clomifen aiheutti epätoivottua kohdun limakalvon ohenemista, jonka takia lääkitys vaihdettiin pregnyl-piikkeihin, joilla ei tätä vaikutusta ole. Ehkäpä ovat todenneet sinulla jo valmiiksi ohuen limakalvon jonka takia ei clomeja kannata käyttää. Mutta kysy ihmeessä lääkäriltä, kun seuraavan kerran käyt vastaanotolla.