Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko törkeä?

Vierailija
05.03.2020 |

Käytiin tutun kanssa eläinlääkärissä hänen lemmikkinsä vuoksi, ja eläinlääkäri sanoi, että lemmikille pitäisi hankkia tietynlainen virike, koska kyseinen virike on olennainen osa lemmikin lajityypillisessä käyttäytymisessä. Antoi minimimitat virikkeelle.

Kävin myöhemmin tutun luona, ja oli hankkinut virikkeen, mutta todella pienen sellaisen, siinä ei pysty sitä lajityypillistä käyttäytymistä toteuttaa. Sanoin vain, että "aa, onpa pieni, mahtuuko lemmikki toteuttamaan lajityypillistä käyttäytymistään tuossa?" , kun eläinlääkäri tosiaan oli suositellut paljon isompaa virikettä. Kuulemma mahtuu. lemmikki on 2/3 kokoinen virikkeeseen nähden, siksi sanoin kommenttini. En mitään muuta ja asia oli toistaiseksi loppuunkäsitelty, kunnes tuttu laittoi minulle parin päivän päästä viestiä, että "se voi olla sinun mielestäsi pieni, minun mielestä se ei ole ja se saa luvan olla jatkossakin". En mielestäni sanonut mitään törkeää? Ihmettelin vain yhdessä lauseessa ihan ystävällisesti kokoa, koska eläinlääkäri oli sitä mieltä, että virikkeen pitäisi olla paljon suurempi.

Mielestäni olin ihan asiallinen vai olenko nyt väärässä? :O

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä hamsteri-intoilijoita. 

Et sinä minusta niin kauhean törkeä ollut, mutta tiedätpä jatkossa olla neuvomatta tai ihmetettelemättä hänen asioitaan, kun ei kerran ota palautetta vastaan kovinkaan hyvin. 

Vierailija
2/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei toisten asioita kannata ihmetellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei toisten asioita kannata ihmetellä

Entä jos kyseessä on lapsen tai lemmikin hyvinvointi, eikö silloinkaan? Ongelmien lakaisu maton alle on inhottavaa.

Vierailija
4/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minulle tulikaan mieleen alla oleva ketju?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3683065/mita-nettimies-tarkoitti-talla-…

Vierailija
5/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en näe yhteyttä muuten kuin että yksi osapuoli molemmissa suuttui.

Vierailija
6/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä eläin on kyseessä ja millainen virike? Mielestäni et ollut törkeä, itselleni ainakin eläimieni hyvinvointi on tärkeää, joten jos tuttuni sanoisi jostain asiasta mitä voisi parantaa ottaisin sen toki huomioon enkä osaisi loukkaantua.

Vierailija
7/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä? Noita yhdistää se, että kummassakaan toinen osapuoli ei millään halua sanoa, mistä oikeasti on kysymys.

Vierailija
8/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tuttusi tunnet. Onko hän sellainen ihminen joka kykenee myöntämään virheensä tai keskustelemaan avoimesti tekemisistään? 

Vierailija
9/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap:n tuttu on muutenkin ihan talutettava tapaus, kun pitää jotain pientä lemmikkiäkin lääkäriin viemiseen kaveria. 

Vierailija
10/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä? Noita yhdistää se, että kummassakaan toinen osapuoli ei millään halua sanoa, mistä oikeasti on kysymys.

Selitin asian ihan ymmärrettävästi, asian pystyy soveltamaan kaikkiin lemmikkeihin ja en anna lisätietoja tunnistamisvaaran vuoksi. Esim. jos eläinlääkäri suosittelee kanille vähintään 2 metrin pituista ja levyistä tilaa jossa saa olla vapaana, ja joku rajaa tilan niin, että kani pystyy ottamaan pari loikkaa ja juuri ja juuri kääntymään - tämä olisi samanlainen tilanne.

Vierailija
11/11 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän tuttusi tunnet. Onko hän sellainen ihminen joka kykenee myöntämään virheensä tai keskustelemaan avoimesti tekemisistään? 

Ei olla ikinä keskusteltu virheistään. Joskus hieman oikuttelee kyllä. No, unohdan vain asian, jos tuo vielä asian esille niin sanon vain, että ihmettelin, koska eläinlääkäri suositteli niin paljon isompaa virikettä, mutta että asia on loppuunkäsitelty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi