Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persut laskussa, demarit/kokoomus/kepu nousussa

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanpa rauhassa mihin tämä kreikkakriisi etenee. Ohisalo ja Haavisto siellä liputtavat tervetuloa Suomeen kylttejä, vaikka muualla on alettu vetää esirippua kiinni. Ruotsissakin on kyllästytty ongelmiin, joista ei saa puhua. Ruotsin kokoomus on jo antanut lausuntoja, ettei ole kiinnostusta ottaa enempää porukkaa maahan. Suomessa on oltu kovin hiljaisia ministeritasolla... nyt Putin ja Erdogan pitävät palaveria ja varmaan siellä sivutaan myös sitä avataanko luoteisraja ja päästetään jiihaatistit ja pakoilevat vaeltamaan kohti Suomen rajaa...

175 lasta on luvattu ottaa kiitos ohisalo ja hallitus siitä ja HUOM kreikasta, eikä näitä turkissa olevia joita sinä tarkoitat. Mistään muusta ei ole ollut puhetta vaikka liputat muiden vikaa propagandaasi tässäkin. 

Tällaista paskaa saa kuulla tällä pasltalla päivittäin. Ilmä' yhtää'n rakentavaa esimerkkiä miten itse asian hoitais. Sama kun huutelisi taistelun kärkijoukoille takarivistä miten väärin he toimivat.

Miten sinä hoitaisit tuon kriisin on huomattavasti olennaisempi kysmys, kuin muiden vikaa huutelu ja leimaaminen jota harjoitat. 

Kovin ovat olleet hiljaisia nämä meidän ministerit. FYI, minä en ole asioista vastaavaksi ministeriksi hakeutunut, joten se miten minä hoitaisin asian, tuskin vaikuttaisi kokonaisuuteen suuntaan tai toiseen. Ehkä nyt kuitenkin tiedottaisin välillä, että miten Suomi tällä hetkellä tilannetta hoitelee... Mutta kaltaisesi vihertävän pikkuavustajan voi olla vaikea ymmärtää tavallisen kansan näkemyksiä. Voin kuitenkin kertoa, että yleensä ihmiset haluavat tietää missä mennään. Tiedätkö, että suurin osa ei edes yllättyisi jos nykyministerimme ilmoittaisivat, että tänne vaan kaikki, meillä on tilaa.

Leimaamisesta tässä ei ole kyse. Kun vähän kasvat, niin alat ehkä seurata politiikkaa laajemmasta perspektiivistä. Silloin ymmärrät, että se että joku on kanssasi eri mieltä, ei ole leimaamista.

Vierailija
42/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanpa rauhassa mihin tämä kreikkakriisi etenee. Ohisalo ja Haavisto siellä liputtavat tervetuloa Suomeen kylttejä, vaikka muualla on alettu vetää esirippua kiinni. Ruotsissakin on kyllästytty ongelmiin, joista ei saa puhua. Ruotsin kokoomus on jo antanut lausuntoja, ettei ole kiinnostusta ottaa enempää porukkaa maahan. Suomessa on oltu kovin hiljaisia ministeritasolla... nyt Putin ja Erdogan pitävät palaveria ja varmaan siellä sivutaan myös sitä avataanko luoteisraja ja päästetään jiihaatistit ja pakoilevat vaeltamaan kohti Suomen rajaa...

175 lasta on luvattu ottaa kiitos ohisalo ja hallitus siitä ja HUOM kreikasta, eikä näitä turkissa olevia joita sinä tarkoitat. Mistään muusta ei ole ollut puhetta vaikka liputat muiden vikaa propagandaasi tässäkin. 

Tällaista paskaa saa kuulla tällä pasltalla päivittäin. Ilmä' yhtää'n rakentavaa esimerkkiä miten itse asian hoitais. Sama kun huutelisi taistelun kärkijoukoille takarivistä miten väärin he toimivat.

Miten sinä hoitaisit tuon kriisin on huomattavasti olennaisempi kysmys, kuin muiden vikaa huutelu ja leimaaminen jota harjoitat. 

Kovin ovat olleet hiljaisia nämä meidän ministerit. FYI, minä en ole asioista vastaavaksi ministeriksi hakeutunut, joten se miten minä hoitaisin asian, tuskin vaikuttaisi kokonaisuuteen suuntaan tai toiseen. Ehkä nyt kuitenkin tiedottaisin välillä, että miten Suomi tällä hetkellä tilannetta hoitelee... Mutta kaltaisesi vihertävän pikkuavustajan voi olla vaikea ymmärtää tavallisen kansan näkemyksiä. Voin kuitenkin kertoa, että yleensä ihmiset haluavat tietää missä mennään. Tiedätkö, että suurin osa ei edes yllättyisi jos nykyministerimme ilmoittaisivat, että tänne vaan kaikki, meillä on tilaa.

Leimaamisesta tässä ei ole kyse. Kun vähän kasvat, niin alat ehkä seurata politiikkaa laajemmasta perspektiivistä. Silloin ymmärrät, että se että joku on kanssasi eri mieltä, ei ole leimaamista.

Leimaat minua ymmärtämättömäksi, siis vielä kaiken muun lisäksi, eli et kanna mitään vastuuta sanoistasi kuten persut ovat politiikassaan tehnyt. Osoittauduit persuksi jolla ei ole mitään vastauksia muuta kuin muiden vikaa syyttelyä kaikkeen. Mitä sinä odotat että asiat kehkeytyvät? Sitä selkeästi, että pääset seuraavaksi syyttelemään jälleen muita ilman yhtään  mitään omaa ideaa, mihinkään. Sitä sinä odotat ja minä ymmärrän kyllä, että kansa ei ole noin lapsellinen, että odottaisi kieli pitkällä ketä pääsee loukaaamaan ja syyttämään seuraavaksi. Sinä teet niin aivan selvästi. 

Oleko ylpeä saavutuksistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleihin on kolme vuotta ja persupolitiikan tyhjyys alkaa näkyä. Nyt pitää jo nimitellä kommunisteiksi. Mitä sitten on enää jäljellä kun vaalitentit alkavat?

Anna Kontula (vas.) on kommunisti ja nyt hän kertoo, miksi termiä ei pidä välttää – ”Itse olen valinnut tämän strategian”

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4158735-anna-kontula-on-kommunis…

Löytyy jopa YKSI itseään kommunistiksi kutsuva hallituspuolueen kansanedustaja. Tämäkö sitten tekee hallituksesta "kommunistihallituksen" kuten aiempi kommentoija väitti?

Se ei tiedä mitä tarkoittaa kommunisti eikä mitä tarkoittaa hallitus hänelle ne ovat vain haukkumasanoja joilla nostaa oman puolueen kannatusta. 

Kommunistikortti pelataan jotta muut näyttäisivät huonommilta ja sama on tässä pako lai s kysymyksessä sitä korttia pelataan jotta muut näyttäisivät huonomilta eikä itse tarvitse toimittaa mitään muuta.

Se on tätä etulinjaan huutelua takaa bunkkerista jossa ei itse riskeerata mitään omilla toimilla. Keskitytään vain haukkumaan muita. 

Vierailija
44/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leimaat minua ymmärtämättömäksi, siis vielä kaiken muun lisäksi, eli et kanna mitään vastuuta sanoistasi kuten persut ovat politiikassaan tehnyt. Osoittauduit persuksi jolla ei ole mitään vastauksia muuta kuin muiden vikaa syyttelyä kaikkeen. Mitä sinä odotat että asiat kehkeytyvät? Sitä selkeästi, että pääset seuraavaksi syyttelemään jälleen muita ilman yhtään  mitään omaa ideaa, mihinkään. Sitä sinä odotat ja minä ymmärrän kyllä, että kansa ei ole noin lapsellinen, että odottaisi kieli pitkällä ketä pääsee loukaaamaan ja syyttämään seuraavaksi. Sinä teet niin aivan selvästi. 

En ole persu. Sekoitatkohan minut johonkin toiseen?

Vierailija
45/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole persu. Sekoitatkohan minut johonkin toiseen?

Olet sen lisäksi valehtelijakin. Terve vaan. Persut syyttelvät muita viher.mikä olikaan edustajiksi, joten sillä profiloiduit persuksi, aivan sama mitä yritä väittää.

Myös mielipiteesi pakol aiskriisistä profiloivat sinut persuksi, vaikka muuta yritä valehdella ei ole merkityksellistä. Ajat sitä samaa muiden vikaa politiikkaa, sillä profiloituu persuksi joten ihan sama  mitä sinä tässä nyt esität olevasi ja kuvittelet että muut uskovat. Olet persu aivan selvästi eikä sinulla ole yhtään omaa ratkaisua mihinkään ,tämäkin kuuluu persujen profiiliin täysin.

Vierailija
46/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo koontulakin sanoo että kommunismista olisi helpompi puhua jos ihmiset tietäisivät mitä sillä tarkoitetaan, kaiken maailman stalineiden tai kansamrhien sijaan. Siis sillä että jollain on kommunistinen elämänkatsomus.

Suomessa sitä persut käyttävät kommunistia lyömäaseena kaikkia erimieltä olevia vastaan, mutta he eivät tiedä siitä kommunismista tarpeeksi että voisivat edes keskustella aiheesta tuon kontulan kanssa. 

Vaikka noita ei otettaisi mukaan, niin en tiedä missä kommunismi olisi onnistunut. Toihan on aika kätevää jos voi vain kuitata kaiken sillä että muut ei vain ymmärrä. Täysin samanlaista lyömäasetta muut kayttää Perussuomalaisia kohtaan, kommunismin tilalla on vain fasismi. Vai oletko nähnyt täällä hedelmällisiä keskusteluja näiden välillä :D

Eronahan on selkeästi se että rasistit jotka kannattavat avoimesti ihmisten oikeuksien ja tasa-arvon romuttamista, perustuen ihonväriin tai taustoihin, ideologioihin on kansainvälisesti tuomittavaa eikä lyömäase fasismista syyttämisen vuoksi.   Toisessa päässä sosialistit joilla on kommunistinen ideologia mutta ei toivo stalinin tms joukkoasurmia ja heitä syytetään joukkosurmista on ideologian käyttämistä lyömäaseena.

Näissä keisseissä ei ole mitään samaa ei niin että kaukaakaaan voisi verrata.

Minä kyllä näen niissä erittäin paljon samaa, riippuu tietysti siitä mitä pointtia kukakin miettii. Esimerkiksi fasistisen Italian suunnitelmat 8h työpäivästä, julkisesta koulutuksesta, lapsilisistä, julkisesta terveydenhuollosta ja valtion elvyttävästä talouspolitiikasta ei kauheasti eroa sosialistien ihanteista. Noo, mutta nämähän ovat aika loputtomia pohdintoja erilaisine alalajeineen.

Eikä noissa nyt eroa ole, aika moni vetelee virheellisesti ps=rasismi=fasismi linjaa niin kait se on selvää että vasemmisto=kommunismi tulee myös, varsinkin kun avoimesti sen myöntävät, eikä sitä ennenkään ollut epäselvää.

Italian Mussoliini vihasi vasemmistoa koska sai kenkää vasemmistolaisesta lehdestä, sotaa ihannoivien kirjoitustensa takia. Toki hänellä oli populististia kansaa kosiskelevia mutta sotaan rahat tuhlaavia ajatuksia, Miksi eihmeessä kuvittelet että tuo liittyisi vasemmisto ideologiaan tuo mussoliini esimerkkisi.

Blaa blaa blaa mussolliinista ei kuitenkaan ole tässä kysymys.  

Rasistit tuomitaan tekojen vuoksi persut eivät halua eriytyä näistä rasisteista. Kommunistiksi haukutaan ei tekojen vuoksi, vaan leimatkasieen joksikin satuolennoksi jota ei hyäväksytä stalinin hirmutekojen ja kuten esitit missä se olisi tominut valtiollisesti syytteen mukaan. Ajat muuttuvat ja historia ei ole relevanti enää nykypäivänä kertomaan mikä ideologia toimii ja mikä ei.

Esim pätkätyöt ovat osin kommunistista tai työajan vähennykset, äitiyslomat. Silti kommunismista puhutaan kuin se tarkoitaisi kivikautta, vaikka sen pointti on olla enemmän itselle hyödyksi ja yhteisölle vain tarvittavan asteen. Kapitalismissa taas ihmisiä pyritään valjastamaan pääoman orjiksi. 

Toki asiat kehittyvät eri tavalla kapitalismissa nopeammin. Enkä minä ole tässä puolustamassa kommunismia mutta ymmärrän sen muutenkin kuin pelkkänä negatiivisena kummituksena jota se  monille on, jotka eivät ymmärrä sita.

Ja ei mielipide se ei ole, että niissä on paljon samaa ja riippuu katsonta kannasta.

Rasismi tuomitaan teon mukaan kommunismi taas sen historian siksi se on klassinen esimerkki lyömäaseesta kutsua jotain kommunistiksi. Yleensä sellaisen taholta joka ei ymmärrä koko kommunisti käsitystä vaan kuvittelee pelkästään kolhooseja ja suuria johtajia. 

Mielipide on aina mielipide, jos aletaan menemään suoraan muiden määrittelemillä ajatuksilla tai viitoittamilla suuntaviivoilla niin ei se enää ainakaan oma mielipide. Itse olen aika yksilökeskeinen, niin muutenkin hankala käydä niputtamaan massoja, varsinkin jonkun nettihuuteluiden perusteella. Enkä minä kuvitellut mitään, kuhan puhtaasti puhuin kommunismista ja fasismista ja niilä on yhteistä ideologiaa. Tietysti jos mennään fasismi=ps ja kommunismi=vasemmisto niin eihän tuohon oikein jää kuin että kummatkin huutelevät toisilleen, niinkuin sosiaalisesta medista saa huomata. Tuota kun vielä jatketaan että kommunismi= ja fasisimi= niin ympyrä on valmis. Kuten huomaat varmaan itsekkin niin vetäsit rasismikortin myös heti kehiin. Ei tämä kyllä johda mihinkään mutta ihmiset nyt saa sanoa mitä haluaa, veikkaan että nämä ovat yleistyneet koska muuten ei saada omaa ääntä kuuluviin ellei ole todella radikaalia sanomaa.

Rasismi on taas kohdallani kokenut täydellisen inflaation Suomessa, ei sen huutelijoille voi kun nauraa. Se että rasismi peikkoja on joka nurkan takana on tuhonnut kyllä sen merkityksen täysin. Esimerkiksi on aivan järjetöntä kutsua jotain rasistiksi jos ei hyväksy eli ntaso pak ola isia tai on huolissaan kuluista. Tämmöinen anekdoottihan meinaa että Japani, Australia jne. olisivat täysin rasistisia maita, jota johtavat 100% rasistit, kaikki hallituksessa ovat rasisteja kun eivät omillaan rahoillaan lähde hakemaan vaikka orpoja kehitysmaista. Käsitteen venyttämistä voisi jatkaa loputtomiin :D 

Vierailija
47/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt on ihmisten muisti.

Vierailija
48/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä gallupeja ei kannata ottaa kovinkaan kirjaimellisesti tai numerollisesti. Parin prosenttiyksikön kymmenyksen heilahtelut sinne tai tänne merkitsevät satunnaisesti haastateltujen muutaman tuhannen ryhmässä muutamien kymmenien henkilöiden erilaista kannatusta eri puolueille. Isoon kuvaan voi luottaa, pikkuerot aikaisempaan gallupiin eivät ole mikään trendi. Vasta yli 2-5 % -yksikön muutokset ovat merkittäviä ja kertovat oikein tilanteen kehittymisestä.

Vierailija
49/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleihin on kolme vuotta ja persupolitiikan tyhjyys alkaa näkyä. Nyt pitää jo nimitellä kommunisteiksi. Mitä sitten on enää jäljellä kun vaalitentit alkavat?

Jos joku avoimesti kannattaa kommunismia, sanoo että on kommunisti ja on puolueessa joka on SKP:n jälkeläinen, niin on nimittelyä sanoa kommunistiksi ? Eihän tässä ole mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi