Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka eivät voi sietää lautapelejä?

Vierailija
04.03.2020 |

En voi ymmärtää, miksi kukaan pelaisi lautapelejä. Silti jotkut pelaavat. Miksi? Selittäkää pelien suosio.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 ja rakastan lautapelejä, mutta en tietenkään kaikista tykkää. Kun olin lapsena mummoni luona, pelattiin korttia, me serkukset ja eläkeläiset, mm. mustaa pekkaa. Paljon kivempaa kuin tuijottaa jotain aivotonta hömppää telkkarista tai setviä muiden ihmisten tekemisiä. Lautapelit ei ole lapsellisia, niiden pitäminen lapsellisena on lapsellista. Ei niistä tartte tykätä, mutta kukaan ei tykkää kaikesta. Maailmassa ei ole yhtään mitään, mikä olisi kaikille yhtä mieluista. 

Vierailija
22/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huono häviäjä? :D

En, vaan sillä ei ole mitään väliä. Siis voittamisella. Pidän kiusallisen nolona sitä, että joku on voitonhaluinen.

Susta tulee mieleen BB:n Kimmo. :D

Kukas se semmoinen on ja millainen hän on? Katsooko joku oikeasti isoaveljeä?

Vierailija
24/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi, kun yritin pelata shakkia vaimon kanssa, hän alkoi heitellä minua nappuloilla.

Aika hassua, hän on matematiikassa minua vahvempi....

Vierailija
26/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan sillä ei ole mitään väliä. Siis voittamisella. Pidän kiusallisen nolona sitä, että joku on voitonhaluinen.

Susta tulee mieleen BB:n Kimmo. :D

Kukas se semmoinen on ja millainen hän on? Katsooko joku oikeasti isoaveljeä?

Moi Kimmo.

Vierailija
27/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Jo sääntöjen lukeminen aiheuttaa hengen ahdistusta ja nostaa verenpaineet huippuunsa. Lastenlasten kanssa voin pelata Kimbleä ja sekin mennään mummon säännöillä. Ketään ei syödä, eikä lyödä ja kukaan ei saa vetää herneitä nenäänsä.

Hyvä Trivial Pursuit -ottelu päättyy aina painimatsiin siitä kuka huijasi.

M/39

Vierailija
28/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päälle nelikymppinen nainen ja lautapelifriikki. Pelaan miehen ja lasten kanssa lautapelejä melkein joka ilta. Kuusivuotiaskin pelaa jo hienosti pelejä, joiden suositusikäraja on 10-12 vuotta. Lautapeleissä harvemmin on väkivaltaa tai jännitystä, joten niistä on helppoa löytää koko katraalle sopivaa tekemistä.

Mutta Afrikan tähteen tai Monopoliin en suostu koskemaan. Ovat niin pitkäveteisiä etten kestä.

Vierailija
29/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen lautapelit yms. sosiaalisten tilanteiden helpottajina enkä tarkoituksena itsessään. Ei ole mitään niin kiusallista kuin kerääntyä pöydän ympärille pekäsään JUTTELEMAAN. Yhteinen peli ja leikki vie sen kiusallisuuden pois, kun kaikki muka keskittyvät siihen niin, ettei siinä samalla ehdi koko ajan puhua jostain muusta. Peli myös tarjoaa puhuttavaa, "sun vuoro", "mä kyllä kostan ton vielä :D" ym.

Vierailija
30/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pekäsään -> pelkästään

Vierailija
31/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen lautapelit yms. sosiaalisten tilanteiden helpottajina enkä tarkoituksena itsessään. Ei ole mitään niin kiusallista kuin kerääntyä pöydän ympärille pekäsään JUTTELEMAAN. Yhteinen peli ja leikki vie sen kiusallisuuden pois, kun kaikki muka keskittyvät siihen niin, ettei siinä samalla ehdi koko ajan puhua jostain muusta. Peli myös tarjoaa puhuttavaa, "sun vuoro", "mä kyllä kostan ton vielä :D" ym.

Minä taas en koe juttelemista yhtään kiusallisena, mutta harvoin ne jutut ovat yhtä mielenkiintoisia kuin hyvä jännittävä lautapeli. Olen allerginen kaikenmoiselle juoruilulle, tosi-tv:lle ja seurapiirihömpälle, ja monet ihmiset taas epäilemättä pitävät omia juttujani pitkästyttävinä ja saarnaavina.

-Yli nelikymppinen nainen ja lautapelifriikki.

Vierailija
32/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietovisapelit on kivoja, koska siinä oppii koko ajan uutta ja voi joskus yllättää itsensä iloisesti jopa tietämällä jotain. Muuten en oikein jaksa pelata, kummilasten kanssa heidän mieliksi pelaan mutta en siitä erityisemmin nauti.

Ymmärrän kuitenkin monien pelien viehätyksen. Jos tykkää laittaa aivot töihin hiomalla strategiaa tai vaikka nauttii tuuripelien jännityksestä niin mikäs siinä, en itse saa niistä kiksejä mutta miksipä joku muu ei voisi saada.

Vierailija
33/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon, pelaamme perheen kesken todella usein. Pelejä on paljon erilaisia, osa kestää alle tunnin, toiset voivat kestää koko päivän.

Kiva tapa viettää aikaa yhdessä. Osa peleistä vaatii suunnittelua ja strategiaa, toiset perustuvat lähes puhtaasti tuuriin.

Vierailija
34/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauta peleitähän vois tän corona hömpötyken takia tehdä mielekkään version. ilmasto peli voittaja on se kuka eninten saa tappo pisteitä. tietenkin siinäkin olisi eu rosvo joka keräisi ilmasto pankkiin rahoja.

Vierailija
35/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä, miksi joku pelaa näitä kaiken maailman tietokone- ja konsolipelejä. Järjetöntä puuhaa ja räiskintää.