Miksi ette tee sen eteen mitään, että maailmasta tulisi parempi paikka?
Miksi ostatte halpaketjuista vaatteita, joiden tuotannosta kärsii pienet lapset?
Miksi lentelette etelänlomille, vaikka tiedätte, että ilmastokatastrofi aiheuttaa lisää epätasa-arvoa planeetallemme?
Miksi ette auta? miksi ette tee mitään?
Miksi vaan makaatte sohvalla ja katsotte salkkareita?
Miten voitte olla kun tiedätte, että ihmisiä kuolee nälkään, pieniä tyttöjä ympärileikataan? yms yms
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No mitä ite teet?
Työdkentelen erään taiteellisen projektin parissa ja yritän sen avulla saada ihmiset tajuamaan kaiken älyttömyyden.
En lennä, kierrätän, yritän auttaa lähellä olevia, jotta he voisivat auttaa taas heidän lähellä olevia. Minua on autettu.
Meillä ok asiat helkatin hyvin. Meidän pitäisi alkaa riistää rikkaita, tehdä robinhoodit.
Vierailija kirjoitti:
Teen paljonkin, mutta ketään ei kiinnosta enkä pidä siitä meteliä.
Hyvä! Moni ei silti tee! Sen todistaa keskiluokkaisten elämäntyyli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista ite!
Koska minulla on täysi työ omankin elämäni kanssa. Ei ole varaa muihin kuin halpavaatteisiin. Elämässäni olen yhden ainoan kerran ollut etelänlomalla, joten siitäkään on turha minua tulla syyllistämään. Mitä minun pitäisi tehdä? Olen perustanut hiljattain yrityksen, jolla yritän työllistää ja elättää itseni ja ehkä joskus tulevaisuudessa jonkun muunkin. Ja ei, yritys ei ole mikään humpuukihössökrääsäyritys, vaan asiantuntijapalveluita yrityksille.
Suomi on niin kärpäsen paska tässä universumissa, että maailman tila ei kummenisi vaikka täälä lopetettaisiin kokonaan autoilu, halpatuotteiden käyttö jne kaikki mistä kitiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin kärpäsen paska tässä universumissa, että maailman tila ei kummenisi vaikka täälä lopetettaisiin kokonaan autoilu, halpatuotteiden käyttö jne kaikki mistä kitiset.
Älä vähättele.
Mitä Suomi edellä, sitä muut perässä.
Ei mee sun tekosyy läpi, sori vaan
Miksi ostatte halpaketjuista vaatteita, joiden tuotannosta kärsii pienet lapset?
Siksi, että muuten ne ompelun sijaan sulattaisivat myrkkymetalleja kaatopaikalla tai myisivät seksiä. (Sinä varmaan luulet, että olisivat koulussa.)
Miksi lentelette etelänlomille, vaikka tiedätte, että ilmastokatastrofi aiheuttaa lisää epätasa-arvoa planeetallemme?
Siksi, että paikallisissa hotelli- ja ravintoatyöntekijöillä, kauppiailla sun muilla perheineen olisi työtä ja elämisen mahdollisuudet.
Miksi ette auta? miksi ette tee mitään?
Minähän juuri autan. Sinun syyllistämisesti ja valittamisesi ei auta ketään.
Miksi vaan makaatte sohvalla ja katsotte salkkareita?
Ei ehdi, kun pitää kuluttaa ja matkustella, että ihmiset pärjäisivät köyhemmissäkin maissa. Nostaisit itse perseesi sohvalta ja tekisit jotain.
Miten voitte olla kun tiedätte, että ihmisiä kuolee nälkään, pieniä tyttöjä ympärileikataan? yms yms
Huonosti, mutten minä asialle kovin pajon voi tehdä. Se, että sinä öyhötät ja syylllistät muita, ei auta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se parjattu keskiluokka nyt sattuu kustantamaan koko hyvinvoinnin, myös sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vähättele.
Mitä Suomi edellä, sitä muut perässä.
Ei mee sun tekosyy läpi, sori vaan
BUAHAHA. Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä, että sellainen maa kuin Suomi on olemassa.
Eri
Tekijä ja näkijä kirjoitti:
Siksi, että muuten ne ompelun sijaan sulattaisivat myrkkymetalleja kaatopaikalla tai myisivät seksiä. (Sinä varmaan luulet, että olisivat koulussa.)
Miksi lentelette etelänlomille, vaikka tiedätte, että ilmastokatastrofi aiheuttaa lisää epätasa-arvoa planeetallemme?Siksi, että paikallisissa hotelli- ja ravintoatyöntekijöillä, kauppiailla sun muilla perheineen olisi työtä ja elämisen mahdollisuudet.
Miksi ette auta? miksi ette tee mitään?Minähän juuri autan. Sinun syyllistämisesti ja valittamisesi ei auta ketään.
Miksi vaan makaatte sohvalla ja katsotte salkkareita?Ei ehdi, kun pitää kuluttaa ja matkustella, että ihmiset pärjäisivät köyhemmissäkin maissa. Nostaisit itse perseesi sohvalta ja tekisit jotain.
Miten voitte olla kun tiedätte, että ihmisiä kuolee nälkään, pieniä tyttöjä ympärileikataan? yms ymsHuonosti, mutten minä asialle kovin pajon voi tehdä. Se, että sinä öyhötät ja syylllistät muita, ei auta ketään.
Tiedät itsekin että olet väärässä. Yrität vääntää mustan valkoiseksi, ettei tarvitsisi ottaa vastuuta maailman tilasta
Teen paljon olemalla aina ystävällinen ja auttavainen ja toivon että se leviää eteenpäin. Teen myös eettisiä kulutusvalintoja.
Mutta niin se vain on että ihminen on käyttänyt maapallon loppuun. Luonto tulee tuhoamaan ihmiskunnan pientä eliittiä lukuunottamatta.
Elän keskiluokkaisesti ja teen paljon. Nämä asiat eivät sulje toisiaan pois. Esim. Ostan uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä hieman kalliimmalla, koska on varaa. Ostin energiatehokkaan talon, koska on varaa. Ostan vain mahdollisimman pitkälle Suomessa valmistettuja vaatteita varmistuakseni eettisyydestä. Tämäkin, koska on varaa.
No mitä ite teet?