Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUISET kesäiseen viikkoon 26***

26.06.2006 |

Aloitetaan pino, jos loppuviikosta ehtisin kirjoitellakin... ;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus se tuli ja meni sutjakkaasti. :) Käytiin ukon kans yhdessä lauantaina viihtellää, ja oli kiwaa. x)) Kerrankin oltiin yhdessä jossain, viimeks oltu kahestaan odotusaikana. Tultiin kotiin vasta aamulla puoli kuuden maissa. Käytiin ravintolan jälkeen käppäileen " kahdestaan" merenrannalla, oli siellä lauma nuorisoa titityy kunnossa, mut taidettiin olla niin hempeällä tuulella ettei me toisia edes nähtykään. Tyttö oli mummolassa yötä, asuvat naapurissa. Mies sen sieltä sit aamulla puolen päivän jälkeen haki. En oli millään malttanut oottaa, hoputin ja hoputin ja sit märisin kun tulivat. Oli niiin ollu ikävä ja kauhee syyllisyys kun mä paha äiti laitan 6kk ikäsen vieraaseen paikkaan yksin yökylään.. Niisk. Mut onneksi tyttö nukahti jo autoon mentäessä, ettei alkanut siellä kukkuun tai mitään. No ehkä en teettänyt kauheita traumoja lapselle. x) enempi niitä tais tulla mulle. Mieskin meinas jo ihan hermostuu kun vaahtosin että miks eivät soittaneet, oltaishan me tultu se hakeen ja olisivat nyt edes soittaneet et mitä sille syötetään ja niin edelleen. Ymmärsihän se kyllä että äitiyden iloja et oon niiiiin huolissani ja niiiiin tarkka että. :P Mut loppu hyvin kaikki hyvin.

Mites muut vietti juhannusta??

Quarra ja neiti viikoa vajaa 7kk

Vierailija
2/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä kauppaan menossa ja konetta tulin sulkemaan. Äkkiä ajattelin pinoa kasvattaa...

Quarra: Kuulostaa niin ihanalta juhannukselta! Mäki haluisin jotain noin ihanan hempeetä...

Meidän muksu oli hoidossa ekaa yötä helatorstaina. Ja meidän piti viettää ihana ilta kahden, käytiin syömässä niinkuin piti ja se olikin ihanaa. päätettiin vuokrata leffa kotiin ja käydä kaikessa rauhassa yhdessä saunassa. No kun kotia päästiin tuli mulla niin kova ikävä ja makasin makkarissa ja itkin ikävääni... Se siitä romantiikasta...

No ehkä toinen kerta on helpompi!

Meidän juhannus meni kotosalla. Käytiin mökillä minun vanhempieni luona syömässä lauantaina. Eilen päätettiin mennä alennusmyynteihin, käytiin pyörähtämässä ja lähettiin melkein samantien kotiin. Oli aivan liikaa ihmisiä minun hermoilleni.

Mua on yhtäkkiä alkanut joku ihme närästys vaivaamaan ja eilinen olikin aika tuskanen päivä. Mitäköhän tämäkin taas on? Tuntuu että on vaivaa ja kolotusta kokoajan. Kai se vanhuus sitten vaivaa...

Tytöllä on joku kitinä vaihe edelleen. Kait se on sitä tylsistymistä ja liikkeelle tekis mieli. Ja olin näkevinäni jotain harmaata kuultavan ala ikenissä, jokohan nyt olis hampulit tulossa?? Nukkuu tosi hyvin, yötkin ihan melkein ilman kitinöitä, ehkä kerran tyrkkään tuttia.. Rattaissa ja vaunuissa istumassa hän viihtyy hyvin, tykkää katsella ympärilleen.

Juu, mutta nyt sinne kauppaan...

Mukavaa kesää ja jossain välissä koittakaa laittaa muutama sana, muuten pyörin vain tuolla vauvakuume puolella ja se ei olis niin kauheen suositeltavaa, kun sieltä voi saada tartunnan...

Tähti ja tyttö 121205

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme(niin,se yllätyspoika hih) on 2 päivää vajaa 7kk

minne tää aika juoksee??mutta siis kuulumiset:

liikkuu peruuttamalla,kääntyy mahalleen ja joskus selälleenkin,kierinyt on sen kerran pienen matkaa,istuu jonkun aikaa ilman tukea mutta yleensä parhaiten etukumarassa.

Syö varpaitaan koko ajan viime aikoina kiukkuisuutta ilmennyt mutta aika hyväntuulinen yleensä.

Yksi pieni hammas on alhaalla edessä.

Mahallaan nostaa itseään ylös käsivarsien varaan mutta ihan ei vielä maha ole siitä noussut.

Nyt tukee täysin hyvin jalkoihinsa ja tykkää seisoa tikkusuorana kun pitää kiinni!!

Syö jo monenlaista,ruokahalu välillä hyvä ja välillä vähän huono mutta puuroa,velliä,lihasoseita,kasvissoseita,kanasoseita,kalasoseita,hedelmäsoseita menee ja maitona edelleen NAN.

Juho jokeltaa tavuja:vauva vauva vauva ja ää ää ää ym.mutta nyt on IN tuo liikkumaan opettelu.

Yöt menee hyvin,nukkuu 9-12h.

Torstaina se ylimääräinen neuvola jossa onneksi on hyvää kerrottavaa(sen takia neuvola kun paino nousi niin vähän viimeksi kuussa ja 6kk neuvolassa ei varannut jalkoihinsa).

Semmoinen meijän poika!

Niin kopsasin tännekin toiselta palstalta 7kk kuulumiset näin.

Mutta juhannus meni kotosalla,grillaten ja pari paukkua +siideriä ottaen.Perjantaina lähden bilettämään,jee jee!

äityliini ja Juho almost 7kk

Vierailija
4/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistänpä korteni kekoon tähän hiljaiseen pinoon.Meillä nykyään Aadaa ei saa yöunille ennen kahtatoista,joten tämä oma aika on sitten otettava yöllä.Se nyt ei kyllä mitään haittaa,ei uni tulisi aikasemmin muutenkaan.Melkoiseksi riekkumiseksi on nukahtaminen mennyt.Ennen typsy joi maitopullon ja simahti.Nyt kun pullo on juotu,niin puoliunesta alkaa mahoton hilluminen pinniksessä.Huvittavan näköistä,kun välillä valkuaiset vaan pyörähtelee,kun silmät ei meinaa pysyä auki,mutta pakko yrittää kontata.Se kun ei millään meinaa onnistua eteenpäin,pakittamalla menee kyllä.Ja tuohon nukuttamiseen meneekin sitten yleensä tunti,oli sitten päikkärit tai yöunet.

Joku ihmeellinen rutina vaihe on nyt menossa,välillä ei mikään tunnu kelpaavan.Sylissäkin väännetään selkä kaarelle ja rissataan.Sitä tuntuu olevan liikkeellä muillakin,kuuluu kai tähän ikään.Sitä kun aina ajattelee,että onko hampaita tulossa tms.vaivaa jos on kiukkuinen.

Meillä ei vieläkään yhtään hampua ole näkynyt.Ja minä kun 3kk iässä annoin suppoa,kun luulin hammasrutinoiksi kun oikein äityi itkemään. Ja kun sitä lämpöilyäkin on välillä ollut,mutta eipä vaan kuulu....

Esikoinen lähti tänään leirille ja tulee vasta torstaina.Seurakunnan leiri ja jätkällä niittivyötä-ja ranneketta yllä,kun hän on hevari.Kyllä huvittaa nuo touhut tässä murkkuiän kynnyksellä.Ollaan niin isoja olevinaan,vallankin kun on kavereita näkösällä niin äitille ei voi puhua kuin murahtamalla.Mutta sitten perheen kesken ollaan ihan pikkupoikaa...

Meidän koira parka on jäänyt viimeaikoina vähän huonolle huomiolle ja päätti tänään sitten keksiä hauskuutta,jotta se huomattaisiin.Tuli esittelemään varastamaansa vauvan KÄRPPÄ-tuttia,joka oli vielä ihan oikein suussakin.Tietysti olisi pitänyt suuttua,kun oli vauvan tavaran ottanut(mihinkään leluihin ei ole koskaan kajonnut),mutta oli niin huvittavan näköinen,ettei voinut olla nauramatta.Nyt se tuossa lattialla vahtii varastamaansa aarretta.

Mitäpä sitten piti kirjotella...Juhannuksesta laitoinkin jo viimeviikon pinoon.Kai sitä vois taas mennä välillä huutonettiin shoppailemaan ;)

Kesäkuun viimeistä viikkoa jo viedään,hui.

Nauttikaamme vielä lämpöisistä ilmoista!

Terkuin Liinuksi+Aada 6kk 1vko+leireilevä Eetu 12-v+ukko ja hyttysten syömä karvaturrimme

Vierailija
5/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tulla nyt jotakin rustailemaan, vaikka eipä tänne mitään erikoista kuulu. Ihanalta kuulostaa teidän muiden elämänne, jotkut pääsevät viihteelle ja jopa miehenkin kanssa! Ei voi kuin kadehtia. Mä olen ollut vissiin korkeintaan kolme tuntia tytöstä erossa ja nyt alkaa tuntua siltä, että pakko päästä jonnekin ennen kuin kuuppa hajoaa!

No, meillä tilanne se, että Sara-Ellen on ihan mammantyttö. Mies ei saa rauhoittumaan, jos alkaa itkeskellä mun poissa ollessa. Tissi vaan kelpaa parhaiten. Noloa, kun mut on pari kertaa hälytetty kotiin, kun olen ollut kavereiden kanssa kaupungilla vaihtelemassa kuulumisia. :( Olisi vaan pitänyt alusta asti opettaa juomaan myös pullosta ja lisäksi patistaa ukkoa hoitamaan tyttöä enemmän. Tämmöseksi sitten menee.. Tuntuu välillä, että mies ei oikein ymmärrä, miltä tuntuu, kun ei pääsee yhtään minnekään. Nopeasti vain tekemään ostosreissut. Tissikään kun ei pidemmän päälle ole mikään ratkaisu, pitäisi vähitellen alkaa siitäkin vieroittaa. Ei nyt vielä, mutta syksyllä kuitenkin.

Anoppilassakin on kiva käydä, kun anoppi on koko ajan töissä. Tekee vakityön lisäksi viikonloppuisinkin keikkahommia. Pappa on kotosalla päivät pitkät, mutta ei vielä oikein osaa hoitaa tyttöä. Viimeksi mies vähän avautui ja ihmetteli, kun ei tarjota hoitoapua silleen, että päästäisiin yhdessä joskus jonnekin. Vaikeaahan tuo on, kun tyttö on tottunut tissiin, mutta syö kyllä kiinteitäkin jo kivasti. Olisi kiva, kun sieltä tarjouduttaisiin auttamaan ja patistettaisiin jonnekin yhdessä, mutta ei.. Pitäisi vissiin kerjätä apua. Mun äitini asuu kauempana ja on muutenkin tosi arka tytön kanssa, joten häntä en ole pyytänyt apuun.

Huomaa kyllä, että alkaa olla hermot kireällä, sekä itsellä että miehellä. Parisuhteenkin kannalta olisi hyvä päästä joskus yhdessä jonnekin, ettei aivan näivety kokoon koko suhde. Ehkä olisi järkevintä alkaa miettiä vieroittamista, kun itse alan olla aika kyllästynyt jokailtaiseen tissittely" tuokioon" . Vietämme tytön kanssa illan makkarissa, kun hän tissuttelee, mies istuu illat olkkarissa koneen ääressä. Onko kenelläkään muulla enää tämmöistä? Onneksi tilanne on parantunut edes hieman, kiinteiden ansiosta tyttö nukkuu paremmin (jos ei pyörisi sängyssä itseään huonoihin asentoihin!) ja nukahtaa ehkä jo helpommin tissille. Kauhistuttaa se aika, kun pitäisi lopettaa ilta- ja yösyötöt kokonaan. Tyttö on muutenkin niin tulinen persoona, että suuttuu varmaan aivan totaalisesti. Tai sitten mä vain kuvittelen pahimman mahdollisen tilanteen, aina. Turhaahan se on murehtia näitä etukäteen.

Juhannus meillä meni liiankin rauhallisesti. Oltiin kolmestaan anoppilassa, appivanhemmat olivat ystäviensä mökillä. Juhannuspäivänä oli mun 27-vuotissynttärit, mutta ei me niitä juhlittu sen enempää. Mies lupasi viedä mut (tyttö mukaan tietenkin! :P) kuitenkin syömään tällä viikolla. :) Musta oli jotenkin tylsää olla siellä kolmestaan. Olisi kaivannut vähän säpinää ympärille. Juhannus ei oikeastaan poikennut mun päivistä mitenkään. Miehellä oli mukavaa, kun oli pitkä viikonloppu vapaata. Hän ei kaivannut mitään muuta, kaipa tuo sosiaalinen kiintiö on aika täynnä, kun töissä on työkaverit ja asiakkaat, joiden kanssa pitää jaksaa seurustella. Tämä mamma sen sijaan kaipaa vipinää, kun näivettyy kotona päivät pitkät. Kuukauden päästä olisi miehen siskon polttarit, joihin olen jo pitkään haaveillut pääseväni. Mies meinasi romuttaa suunnitelmani täysin, kun ei kuulemma pärjää tytön kanssa mitenkään kahdestaan. On liian riippuvainen minusta, kuulemma. No, anoppi lupasi ottaa vapaata, jotta voivat sitten yhdessä hoitaa tyttöä. Kyllä naurattaa se, että yhden tytön hoitamiseen tarvitaan kolme ihmistä! :D Yritän sitä ennen totuttaa tyttöä juomaan maitoa mukista. Taikamukista hän meinaan juo vettä oikein näppärästi.

Meillä on syöty kiinteitä nyt neljä viikkoa. Parisen viikkoa ollaan maisteltu lihaa, broileria ja possua. Noin purkillinen menee soseita päivässä. En tiedä, onko se paljon vai vähän, mutta ainakin määrä nousee koko ajan. Välillä on tietty huonoja päiviä, mutta onneksi ruoka tuntuu maistuvan. Kasvissoseista porkkana-perunasose sekä porkkana-peruna-maissi maistuvat parhaiten. Kasvis-kinkkuherkku on lihasoseista ykkönen tällä hetkellä. Hedelmä- ja marjasoseet eivät jostakin syystä uppoa niin hyvin, johtuuko sitten siitä, että niitä ei olla paljon syötykään. Esim. tänään annoin maistaa persikkasosetta ja se oli vissiin aivan karmeeta neidin mielestä, kun ei maistunut sitten yhtään. Mä kun kuvittelin, että persikka olisi hjuvaa. :)~ Tällä viikolla aloitetaan puuron antaminen, saas nähdä, miten se maistuu.

Lattialla kieritään jo sujuvasti vatsalta selälle ja selältä vatsalle. Konttausasentoa koettaa hakea, muutaman kerran on masukin irronnut lattiasta. Istumiseen tyttö tarvitsee vielä hieman tukea, mutta aika hyvin istuu jo. Syöttötuolissa istuu hyvin. Semmosta meillä. Pitää vissiin lopetella, jotta muillekin riittää palstatilaa. :)

Voikaahan hyvin!

-Pilkku & Sara-Ellen 30112005-

Vierailija
6/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen päiväkodissa ja iltapäivän mummulassa. Kaksi pientä nukkuu. Itsellekin uni tekisi hyvää, mutta oli pakko tulla katsomaan muittenkin kuulumisia, ettei jää oman navan tuijotteluksi. Onkin varmaan eka kerta, kun nukkuvat samaan aikaan!

Jussi meni kotona, vanhemmat ja veli tyttiksensä kanssa kylässä. Olipahan vähän tytöilläkin leikittäjiä ja mulla jutteluseuraa. Ja tuli siivottuakin sitten ristiäisten... Miehelläki pitkä viikonloppu.

Quarra: Ihan kävi kateeksi teidän " laatuaika" . Me ei olla miehen kanssa oltu kahdestaan kuin kaupassa muutaman kerran. Vanhemmat joutuu hoitamaan noita tyttöjä arkisin muutenki, etten viitsi pyytää kaitsentaa ilman hyvä syytä. Vaikka kohta olisikin jo hyvä syy nähdä aviopuolisoa ilman, että jommankumman sylissä riekkuu joku.

Mutta perjantaina minäkin pääsen tuulettumaan, on polttarit. Ongelma vaan, kun maitomäärä on niin vakio, että pumpulla en meinaa saada tarpeeksi maitoa päivän poissaoloon. Piti aamulla ekaksi pumpata, vaikka poika huusi vieressä! Julma äiti. Täytynee ostaa korviketta kaapiin varalle, vaikka niitä ei olekaan testattu. Varsinaiset polttarit, kun täytyy ottaa se pumppu matkalle mukaan, ettei sitten rinat räjähdä... onneksi matkassa on mukana toinenkin imettävä.

Ja häihin kolmen viikon päästä lähdetään miehen ja pojan kanssa kolmestaan. Tytöt jää mummolaan. Matka on pitkä, eikä ne oikein tykkää istua autossa, toinen voi huonostikin. Eikä ne vielä oikein jaksa noin pitkiä juhlia. Ollaan tädin luona yöt ja tarkoitus olisi jättää poika sinne juhlien ajaksi; että päästään ainakin hetkeksi kahdestaan. Jännittää jo etukäteen, kun tädillä ei ole omia lapsia ja ikää 60 vuotta. Mutta onpa minuakin hoitanut ja hengissä ollaan...

Meidän Juho on porukan kuopuksia, puolen vuoden rajapyykki on vasta tulossa ensi kuun alussa. Kiva lukea, mitä on nurkan takana.. en nimittäin yhtään muista, miten tämä eka vuosi tytöillä menikään. Vauvakirjakin on täyttämättä, paras olisi sitä kirjoitella, ennenkuin taas iskee unohdus.

Mutta 5 kk: iässä kääntyiemään lähti poikanen ja 4 kk:n iästä lähtien on sosetta mennyt. 5 kk:n iästä alkaen 4-5 ateriaa päivässä: puuro+sose(+hedelmä)+sose+puuro. Hedelmä ei oikein uppoa. Tisumaitoa vallan ja helteillä poika innostui vedestä tuttipullossa, vaikka tutti ei maistunutkaan. Etupää nousee käsien varaan ja peppukin, mutta ei onneksi vielä yhtä aikaa. Varsinainen sylipoika, tykkää olla liki ja halattavana. Mutta sellasen halusinkin, kun isommat ei sylistä välittäneet.

Mutta nyt yritän kellistyä hetkeksi sohvalle. Miehellä tänään synttärit, täytynee piirakka leipoa.

*Kitta75 ja katras =

(Tyttö 4v 8kk+ Tyttö 2v 4kk ja Poika 6 päivää vaille 6kk+ Mies 29)*

Vierailija
7/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti aattelin tulla pinoutumaan kun mies hoitelee tyttöjä;) Toinen hyppykiikussa ja toinen bumbossa:)

Meillä oli varsin rauhallinen juhannus, mun vanhemmat ja miehen isä (äitiä ei enää ole) olivat kylässä ja syötiin hyvin. Illalla kun sain pienemmät tytöt nukkuun niin lähdettiin miehen kans pikaisesti pyörällä käymään kavereilla jotka asuu tässä meidän lähellä. Siinä tuli pikkusen otettua ja 1 aikaan tultiin jo kotiin ja nopeesti nukkumaan kun jouduin heräämään tyttöjen kans 7:ltä (tiesin et ei nuku ton pidempään:() Meillä olikin sit kaikki kyläilijät yötä, joten hoitajia piisas, vanhempi tyttö pääsi vaarin ja paapan kanssa kattomaan kokkoakin:)

Muuten oltiin ihan kotosalla.

Tytöt on jo niin isoja, vielä ei ole eteenpäin menoa keksinyt, mutta edelleen peruutusvaihteella mennään lujaa ja tosi korkeelle nostavat ylävartalon käsien varaan. Myös peppu nousee jo korkeelle mut useimmiten eriaikaan käsien kanssa, joskus sattumalta saattaa nousta samaanaikaan;)

Nyt on huuto jo liian kova, pitää mennä viihdyttämään kun mies karkas sohvalle:P

r-p ja tyttötrio (2v9kk+2x6kk,5kk)

Vierailija
8/26 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jälleen pinoutua kun ehtii. :) Tyttö päikkäreillä.. Jollakin oli yöunille ja päikkäreille meno yhtä häslinkiä. Meilläkin pyöritään sängyssä nukkumaan mentäessä niin että saa olla moneen otteeseen kääntämässä takasin selälleen ja oikein päin. Välillä on pää jalkopäädyssä, välillä kyljellään, välillä mahallaan, välillä kädet edessä ettei pääsekkään enää puoliunissaan kääntyyn selälleen ja saa olla auttamassa. :P Eli melkosta väkkyröintiä mut nukahtaa kumminkin itekseen. Korkeintaa tosiaan saa korjata asentoa, peittoa päälle ja tuttia suuhun. Peitto on tosi tärkeä, siihe pitää saada kääriytyä ja hautautua.

Ei mekään helpolla miehen kans sitä yheistä aikaa saada noin vain. Mun äitini kyllä vahtisi tyttöä heti kun pyytäisi, ei oo ongelma, mut asuu eri paikkakunnalla. Miehen vanhemmat tietysti hoitavat mielellään myös, eka lapsenlapsi kun on kummallekin mummulle ja papalle, mutta tyttö pitäisi aina viedä sinne..asuvat kyllä samalla paikkakunnalla mutta niillä tuntuu olevan semmonen politiikka että kun tahtovat nähdä tyttöä, se pitäisi viedä sinne.. *murr* ärsyttävää! Kun kuitenkin ihte pääsisivät helpommin tänne meille, mun kun pitää ottaa tytölle niin paljon tavaraa mukaan ja mies kulkee aina autolla töihin joten joutuu välissä hakemaan meidät ja sit viemään illalla takaisin. Se kun on aina töissä paljon, yksityisyrittäjä edelleen. Tää oli tämmönen erikoistapaus et jätettiin yökylään, herkästi en oo jättämässä uudestaan. Mut teki kyllä hyvää olla kahdestaan ja korjata suhdettakin ohessa vähän. Toivottavasti te muutkin pääsette viettämään sitä laatuaikaa. ;) Mies sano ennekö lähdettiin että jos tälle iltaa tulee riitaa (kun kerran yhessä mennään) niin hän ei sit lähde enää ikupäivänä.. NO ei tullut riitaa joten joutuu lähteen toistekin. xD

Odottelen yhä että neiti alkais konttamaan. Peruutusvaihde toimii tehokkaasti ja kierimälläkin pääsee. Meinaa vain kiukuttaa häntä kun koettaa mennä selvästi eteenpäin mut ei kun taaksepäin vain. Saa nähdä jääkö ryöminen välistä ja siirtyykö tyttö suoraan peruuttamisesta konttaamiseen. Kovasti se sitä takapuolta pyörittelee mut ei tajua et mikä asento se seuraava olis siitä käsinojasta. Ja tosiaan kuten monella muullakin, aina takapuolen noustessa yläpää jää lattiaan. :P ei hoksi tehdä sitä yhtäaikaa. Noh, kovasti kaikki mulle hokee et kyllä se siitä ja ihan pian se lähtee liikkeelle kun vaikuttaa kuulemma niin jäntevältä tapaukselta. Saas nähdä.. Istuminen on hösellystä yhä. Syöttiksessä osaa kyllä istua mut pitää vain värkätä ja heilua ja taivuttaa selkää ja nostaa takapuolta samalla... Aina valuu miten sattuun sitterissä, sylissä ja syöttiksessä. Tehotyttö. x) Rauhaton mikä rauhaton. Isin mukaan samanlainen nukkuja kun äitinsäkin.. *viheltee* Miten niin?! :P Mäkin kuulemma unissani potkin ja pyörin ja oon vähän miten sattuun. *hihi* En mä vaan oo huomannut.

Okei. Ja jatkanpas tässä surffausta. Kohta on lauantai ja lähdetään miehen kans viikoksi reissuun! *jihuu!!!* Saadaan olla viikko yhessä. Ihanaa ku mikä! Eipä olla koko tytön olo aikana varmaan kun pari kertaa oltu koko päivä yhessä. Aina on töitä. Nyt viikko töistä irti ja mikäs sen ihanempaa kun ei soi sen puhelin yötäpäivää.

Quarra ja neiti vajaa 7kk

Vierailija
9/26 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein me saatiin netti toimimaan!!!

Eli en oo palstaillut kovin paljoa suomeen tuylon jälkeen kun asuttiin vanhemilla ja heidän netti tosi hidas ja kone kaaatuili aina. NO nyt muutettiin vihdoin omaan asuntoon ja saatiin tää kiinteä netti toimimaan joten aloitan taas palstailun...

Meille kuuluu muuten hyvää novast ion nautittu suomen ihanan viileästä kesästä(inhoaa kuumaa), juhannus meni saunoessa ei oltu missää vain vanhempien rantasaunalla ja Iiris mukana.

Iiris konttii jo joskin vähän epävarmasti, hampaita ei oo vieläkään ja ruokakin on maistunut nyt aikasta hyvin. Iloinen touhottajahan tuo on nukkuu yöt hyvin herää ekan kerran maidolle tossa 5maissa ja sitten nukutaan viela 7asti

Yritän taas päästä mukaan teidän juttuihin....

Annora ja Iiris 7kk

Vierailija
10/26 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siispä..kuopiossa nyt ollaan,oltiin maanantaihin asti sonkajärvellä ja nyt sitten täällä.viime yö vietettiin mummon ja ukin mökillä ja oli varsin kivaa. eilen otettiin koira mukaan,kun käytiin mun kummin luona,missä on lehmiä. voi jesta,että me naurettiin!! koiran piti ängetä itsensä ihan aitan kiinni,vaikka pelotti selvästikin ihan kamalasti,takajalat täris koko ajan,kun lehmät nuuski sitä (tai siis oikeammin hiehot),ne jopa nuolivat meidän koiruuden pään ihan märäks! ottivat korvan suuhun ja imeskelivät sitä jne. koira vaan tärisi paikallaan,mutt ei saatu sitä poiskaan lähtemään,se piti sitten lopulta oikein kiskoa mukaan,kun se olis jäny aitauksen eteen!

jussina tuli heitettyä talviturkkikin sonkakoskessa ja oli kyllä ihanaa päästä uimaan! varsinkin,kun virta vei aina mukavasti eteenpäin,kun kellui selällään :) (entisenä kilpauimarina vietinkin siellä piiiitkän ajan aina kerrallaan..)

niin.. oli näköjään puhettä vauvojen taidoista..joten tässä meillä...

on siis oppinut vatsalleen kääntymisen,käntyy myös takaisin selälleen,nojaa hienosti käsin vatsalla ollessaan,nostaa takapuolta ylös ja välillä on hetken konttaus asennossa,ryömii hyvin omintakeisella tyylillä (kyntää päällään eteenpäin),lelut pysyy hyvin käsissä,osaa itse juoda tuttipullosta jne. ruokaa on syönyt sieltä 4kk lähtien ja nyt kaikkia muita on taidettu testata paitsi kalaa ja nautaa ja pastaa. jokeltelee paljon,mutta poppina on edelleen kiljuminen,osaa hyvin ilmaista mielipiteensä ja näyttää,milloin haluaa syliin,ruokaa jne. neuvolan täti sanoi,et hyvin omapäinen poika ja kehui erittäin jänteväksi lapseksi ja sanoi,et nopeasti oppii varmaan käveleekin,kun jo nyt tykkää kävelyttämisestä (tiedä sitten,miten oikeassa on).

en taida ehtiä kirjuutella enempää... ens viikonloppuna täällä alkaa viinijuhlat,joten kaipa me siellä käydään,tämä äiti taitaa käydä kattoo scandinavian hunksit *virn*

aurinkoisia päiviä kaikille!!!

-annukka-

Vierailija
11/26 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Annorasta=)

sadepäivä ja mulla päätä särkee ja ahdistaa kun koko päivä hiottu ja kökötetty sisälle mutta kohta lähden postiin ja shoppaileen Keskiselle.Äiti tulee mukaan.

Juholla tulossa toinen hammas alas toisen viereen,mun mielestä kuultaa valkeaa vähän siinäkin eli kiukkuisuus taitaa olla sitä.

Nyt pitää mennä taas mutta...ensi viikko meneekin sitten reissatessa ja mäkin haluun miehen kanssa kahden keskistä aikaa..nyyh...

perjantaina meen viihteelle mutta ei taaskaan äiti tuu lapsenvahdiksi=(

äityliini ja Juho 7kk tasan!!!!

Vierailija
12/26 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauas oli meidan pino karannut niin nostan tata :-)

Tanne ei uutta kummaa kuulu. Neiti turhautuu kun ei paase liikkeelle riittavan nopeasti, ahkimalla ja puhkimalla se eteenpain itseaan jaloilla tyontaa tai kasien avulla ympari pyorii, mutta ei ole viela keksinyt etta niilla kasilla voisi myos auttaa eteenpain menoa.

Ihanaa katsoa kun nykyisin vauvat jo kunnolla tajuavat etta toisia vauvoja on ymparilla. Alkuviikosta meilla oli vauvakavereita kylassa niin tytot vaan innoissaan hihkuivat toisilleen ja katselivat toisiaan - ei siina hetkeen edes mitaan leluja tarvittu, mutta kun kameran otin esille etta olisin filmannut heidan ' keskustelua' niin kumpikin alkoi vaan tuijottaa minua - meilla kay aina nain kun neitia yrittaa kuvata tai filmata... :-)

Ensi viikolla tulemme Suomeen pitkalle kesalomalle, pian laskemme jo oita!

Tumble

Vierailija
13/26 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinustakin Annora!

Meillä ollaan maisteltu tällä viikolla lihaa, ja kylläpä Veera siitä tykkää, namskis vaan =) Ensi viikolla kokeillaan sitten jotain marjaa. Annoskoko on vielä tosi pieni eli ollaan vielä maisteluasteella mutta eiköhän tuossa heinäkuun aikana voisi yrittää suurentaa annoksia ja ehkä sitten jo antaa kiinteitä useamman kerran päivässä.

Veera oppi pari päivää sitten kunnolla ryömimään. Nyt neiti sitten tutkiskeleekin innolla olohuonetta :) Ja isosiskolla palaa käämit kun pikkusisko menee sotkemaan hänen leikkinsä. Onneksi Saara ei ainakaan vielä ole satuttanut Veeraa, hän alkaa vaan ähkimään ja tulee hätääntyneenä vetämään mua hihasta että nyt tarttis mennä nostamaan pikkusisko pois hänen lelujen luota. Saara ei vielä puhu joten hän ähisemällä ilmaisee itseään =)

Jihuu, ensi viikon jälkeen miehellä alkaa loma ja sitten suunnistetaan mökille =) Kitta, me tullaan sinne teillepäin kolmeksi viikoksi -saas nähdä törmätäänkö jossain ;)

Meillä ei miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa ole ollut juuri ollenkaan Saaran syntymän jälkeen eli melkein kahteen vuoteen. Ehdotin just miehelle että jos vaikka syksyllä lähdettäis kaksistaan risteilylle tai jotain. Katotaan tuleeko siitä mitään. Ukko täyttää lokakuussa 30vee, jos vaikka hommais sille yllärilahjana risteilyn...

Mukavaa ja aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Tansku & katras

(= Veera 6kk+, Saara 1v8kk+, Valtteri 11v+, Santeri 12v+ ja mies 29v+)

Vierailija
14/26 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä näytti niin aurinkoiselta,mutta nyt tulee kaatamalla vettä.Onneks on välillä vähän viileämpää,niin jaksaa taas kestää luvatutu helteet.

Ukko koittaa saada Aadaa jatkamaan päikkäreitä,ei kerinnyt nukkua kun puoli tuntia,kun joutui kakalle heräämään.Parin tunnin päikkärit olis otettava,tai menee ihan hulinaksi.

Aada oppi hienosti nousemaan istumaan ja hetken aikaa tönöttääkin komeesti selkä suorassa.Mutta kokoajan on oltava vahdissa,kun saattaa lentää selälleen ja sitten kolisee pää.Meillä on sen verran ahdas asunto,että aina joku pöydän- tai kirjahyllynkulma vaarana.

Eipä typsy sitten nukkunut enään,istuskeli ja leikki pinnasängyn kulmassa.Kävin juuri keittiössä ja kyllä harmittaa.Sain sen juuri puunattua,niin eikös siellä ole taas jätetty leivänpaahtamis eväät levälleen ja muruja kasa joka tasolla.Mitenkähän nämä meidän sottapytyt sais uskomaan,että jäljet on siivottava.Puhe ei sitten auta.

Inhottavaa,jos joku tulis yllättäen kun jatkuva sekamelska vaikka kuinka siivois.Ja koirasta lähtee törkeesti karvoja,tassuista tulee kuraa...ym.ym.Olis pakko päästä pois kotoa,ahistaa tämä ainainen turha siivoaminen.

Auton räppänä hajos taas vaihteeks eilen.Ei taideta päästä koko kesänä mihinkään,kun tuo leviää käsiin.Ja on tossa toinenkin rom,mitä pidetään seisonnassa.Nyt onkin suunnitelmissa,että myydään molemmat pois ja katellaan joku farmari...Täytyy alkaa kattelemaan mahtaisko minkäänlaista saada parilla tonnilla..Tässä köyhyydessä ei autolainat oikein kutsu.Ja vähän me missään kauempana koskaan ajellaan.Kauppa- ja mummola reissut tehdään.

Tulipas höpöteltyä tylsiä,keitettiin typyn kanssa kahvit ja otetaan sitä jätskin kanssa. Ne on meidän Aadan herkkua.Olen niitä tyhmiä äitejä,jotka antaa vauvalle maistaa kaikkea,mitkä ei todellakaan ole tarpeellisia.Typy oikein tärisee,kun saa kahvikupin reunasta kiinni ja maistiaisia.

MAISSILASTUISTA: edelleenkään en ole niitä suolattomia kaupasta löytänyt.Mistä kaupoista niitä ostatte ja mistä hyllystä niitä kannattaa etsiä? Meillä täällä ei ole kuin valintatalo,spar,sokos ja siwat.....

terkuin:Liinuksi+Aada vajaa 7kk+leiriltä palannut kiukkuinen Eetu 12-v+ sairaslomalla oleva ukko

Vierailija
15/26 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taala on sitten kunnon kesa, tanaan jo meinattiin paistua, saas nahda kuinka selvitaan viikonlopusta kun on luvattu viela kuumempaa. Onneksi voi menna meren rannalle vilpoisten vetten luo. Niklaskin on kovin kitiseva, tekee kylla hampaitakin, mutta selvasti kuumuus vaikuttaa.

Esikoinen jatti tanaan ekaa kertaa paikkarit pois, olisi tarkoitus jattaa kokonaan, kun saattaa nukkua pari tuntia ja sitten illalla ei millaan nukkumaan. Hyvin tuo jaksoi, vasta seitseman aikaan alkoi kiukutella, ja nyt on isin kanssa iltasatua lukemassa. Saas nahda kuinka ma jaksan, kun oon tottunu ottamaan puolen tunnin tirsat jos muksut sattuu nukkumaan yhta aikaa.

Maissinaksuista: mina en ainakaan ole nahnyt niita muualla kuin citymarketeissa. Ja Nokiallakin ne on melkein aina loppu, nyt sain kaverilta pussin kun halusin ottaa mukaan eika kaupassa ollut. Vajaa kolme viikkoa oltu reissussa, mutta pussi on kovasti tyhjentynyt, tuo isosiskokin tykkaa niita napostella.

Kahdenkeskista aikaa taalakin kaivataan, mutta eipa taida ihan hetkeen olla luvassa. Kun esikoinen oli vauva, oltiin kerran miehen tyopaikan pikkujouluissa (ei mitkaan ryyppyjuhlat) ja kerran pari tuntia baarissa. Sen jalkeen ollaan hyva jos pari kertaa kayty kaupassa kahdestaan. Juhannusta viettaessa saatiin olla pikku hetki rauhassa, kun Nea leikki kavereiden kanssa ja illan emanta otti Niklaksen hoiviinsa (kunnes Niklas keksi etta osaa vierastaa). Oli muuten kiva juhannus, suomalaista ruokaa ja kokkokin. Saunaankin olisi paassyt.

Jahas, muksut nukkuu, joten menen keittelemaan iltakaffit, kaapissa odottaa pari suklaamuffinssia, nami! Mukavaa viikonloppua!

T:Emppu ja Nikuli 6kkja reilu viikko :)

Vierailija
16/26 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä enää tunnu ehtivän kovin usein tänne kirjottelemaan. Paljon enemmän tarvii vauveli huomiota nykyään¿ Tuntuu et kotona ei saa päivisin mitään tehtyä ennen kun mies tulee töistä pitämään neidille seuraa. Ryömimistä yrittää kovasti ja mä jo täällä hermoilen et mihin hitsiin siirrän kissojen kakka laatikon kun se aika koittaa et neiti alkaa kunnolla tutkimaan paikkoja. Meillä kun on tämmönen kämänen pieni kaksio ni ei hirveest oo vaihtoehtoja. Auttais varmaan vähän jos siin laatikos ois semmonen heiluri ovi mut meil on joskus semmonen ollut ja kisut ei sitä osannut käyttää =)

Käytiin eilen 6kk neuvolassa ja mitat oli 7705g ja 63cm. mainitsin neuvolan terkalle (sijainen) että Ida on alkanut heräilemään öisin kerran tai kaks syömään, kun nukkui jo ainakin yli 2.5kk yöt putkeen heräämättä, ni täti sanoi että puolen vuoden ikäisten pitäisi kyllä periaatteessa nukkua yöt putkeen. Sanoi kyllä samaan hengen vetoon että voi johtua siitä kun ei oo vielä liha-aterioita saanut ja puurokin vasta harjoittelu asteella. Eli ei taida riittää toi ruoka neidille kun kuitenkin jo kuluttaa sen verran pyörimällä ja hyörimällä. No eilen sitten maisteltiinkin ekaa kertaa puol vuotis synttäreiden kunniaks lihasosetta. Nyt kun vihdoin on alkanut kasvis ja hedelmä soseet menemään suosiolla alas ni uskaltaa jo vähän muutakin antaa. Ihan suht hyvin se maistuikin.

Juhannus meni kivasti. Oltiin siel meiän mökillä ja siel olikin ihan kivasti porukkaa¿ Meil on siel semmonen mökkikompleksi et samalla pihalla on meiän, mun faijan ja sen veljen mökit ja sit on mun äidin kahden siskon mökit. Että tilaa riittää. Lisäksi oli vielä kaksi tuttavaperhettä asuntovaunuilla viettämäs jussia meidän kanssa. Oli kyl tosi kivaa. Ja mukavaa kun ei tarvinnu Idalle pukee paljoa päälle kun oli sen verran lämmin. Pääsiäisenä kun oltiin siel ni oli edes takas ramppaamista kun meni vaippaa vaihtamaan joutui kaikki talvivaatteet riisumaan ja sit taas takas päälle. Siinä jo tyttökin hermostui semmoseen. Ku pääasias kuitenkin ulkona siel vietetään aikaa. Ainut ongelma oikeestaan oli paarmat. Mut kun koko ajan vahdittiin ni eipä nekään päässy pientä kiusaamaan. Itikkaverho kyl on vaunuis mut Idal paloi saman tien käämit jos sen laittoi. Ei vissiin nähny tarpeeks hyvin sen läpi =)

Isännällä alkaa ens viikon jälkeen loma 3 viikkoo¿ Pitäis mennä varmaan syöttötuoli ostamaan ku alkaa jo harmittaa toi sitterissä syöttäminen.

No mut ei täs muuta kun heippa ja hyvää kesän jatkoa!

Tiituliini81 ja Ida 6kk 1päivä!

Vierailija
17/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa silmääni tämä jouluisten pino. Täytyy myöntää etten ole tähän Vauva-pinoon kertaakaan ehtinyt kirjoitella, mutta silloin kun näitä joulukääröjä odoteltiin, kirjoittelin jokusen kerran. Kolmen pienen lapsen kanssa tuo aika tuntuu kiiruhtavan ja itselle jää aikaa, jos jää, näin iltamyöhästä. Jos nyt kuitenkin pikakuulumiset :)

Meidän neiti syntyi aivan loppujoulukuusta. Kasvu on ollut hidasta ja varmaa, mutta emme me vanhemmatkaan mitään jättiläisiä ole, eikä pikkuneitimme kaksi sisarustakaan. Tällä viikolla on 6 kk neuvola ja arvelisin että painoa on ehkä 6 kg ja pituutta 64-65 cm (68 cm vaatteita käytämme). Kaikki hohhailevat ja voivottelevat, miten pieni ja siro neitimme on, mikä vähän itsestäni tuntuu välillä kurjalle. Huolissani kuitenkaan en ole kasvusta, sillä neidin sisko oli myös kirppu vauvana, mutta on nyt pian kolmivuotiaana ihan sopusuhtaisen kokoinen neiti-ihminen. Maitoa on riittänyt omasta takaa ihan kiitettävästi, tosin kiinteitä aloimme varovasti maistelemaan 4,5 kk ikäisenä terkkarin patistellessa. Nyt syödään pikkupuuro, yksi liha-kasvissose, hedelmäsose ja joskus jopa iltapuuro / päivä. Tutteleita tai vellejä ei meillä ole maisteltu vielä tippaakaan.

Jos kasvu on ollut jälkijunassa, niin muut taidot ovat sitten varmaankin normaalitasolla; kääntyminen tuli joskus 4 kk iässä, ryömitty on 5,5 kk iästä eli 2-3 viikkoa ja päivä päivältä pidempiä matkoja. Kaksi hammastakin neidillä jo on ja alas kulmahammas tekee tuloaan. Ei uskalla oikein neitiä jättää vaunuihin nukkumaan ilman itkuhälytintä, pari kertaa on itse herännyt, kääntynyt mahalleen ja katsonut pää korkealla laidan yli maisemia: )

Neidillämme oli alussa varmaankin vähän massuvaivoja, koska tuntui että hän viihtyi ensiviikkoina ja -kuukausina vain sylissä. Nykyään meillä on iloinen, hymyilevä ja tyytyväinen tyttö. Välillä vaan itsestä tuntuu ettei ehdi neidin kanssa niin paljon seurustella kuin haluaisi - nuo kaksi muutakin vaativat oman aikansa plus loputtomat kotihommat. Meillä tämä elämä pyörii nyt aika tiiviisti lasten ympärillä, tosin reissattu ja liikuttu on lasten kanssa, mutta se kahdenkeskinen aika on nykyjään erittäin minimaalista. Mummit ja papat asuvat satojen kilometrien päässä, joten omillamme ollaan:> Ehkä sitten joskus...

Lueskelin, että Annukka olit viettänyt jussia tuolla Savossapäin. Tuttua on seutu ja paikat, joista kirjoitit.

Tälläistä tänne. Nautitaan helteestä ja kesästä!

t.Vipeka ja neiti 301205

Vierailija
18/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistipäs silmään sun kirjotus ;) Oli pakko tulla pikaisesti sanomaan että täältä löytyy toinen PIENEN PIENI kirppu tyttö!!! juuri käytiin ylim. 7kk nlassa ja uusimmat mitat oli 6285g ja 65,6cm eli toooosi hoikka ja siro neitonen meilläkin. Joskus ihmiset jaksaa sitä päivitellä :/ Mutta toisaalta olen itsekin suht pieni.. Ja taidoissa ei ole mitenkään jäljessä, päinvastoin :) Pienuudesta on ollu myös hyötyä ;))

Välillä vaan olen huolestunut kun likka on ollut huono syömään.. mutta sekin menee kausittain. Toisina päivinä ruoka maistuu ja toisina ei. Pakottamaan en ole ryhtynyt.En missään nimessä halua että sille tulee mitään ruokakammoa :P

Tutkiskelin juuri omaa vauvakirjaani ja kasvukäyrät näyttää aika samalta kuin mitä Nealla.Olen ollut noin puoli kiloa painavampi ½-vuotiaana. Taidoissa tosin jäin aika paljonkin jälkeen tytärtäni ;) Opin ryömimään vasta yli 8-kuisena (Nea 5,5-6kk) ja konttaamaan 9-kuisena (Nea ei vielä kunnolla mutta vahingossa pieniä matkoja..).

Vuoden ikäisenä olen ollut 8kiloa ja 74senttiä :D Nähtäväksi jää typyn tulevat strategiset.. Ainakin käyrät ovat nyt tasaantuneet notkahdusten jälkeen *helpotuksen huokaus* :))

Nyt en ehdi enempää,tarttee kömpiä makuukammarin puolelle ;)

Ihania kesäpäiviä teille kaikille <33

-Tiggr&Nea-neiti 7kk ja risat

Vierailija
19/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisköhän alottaa uus pino.. viikkokin jo vaihtui.. vai jatkaakko tätä vielä? :)

tuskin tänne nyt mitään ryntäystä kuitenkaan tulee. Kaikki taitaa olla kesälaitumilla ;)) tai muuten vaan kiireisiä (kuten allekirjoittanut) näiden lapsosten ansiosta ;D Neakin on hiton vikkelä, mittarimadoksi ;)))

Vierailija
20/26 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa olo ei ole aivan hyvä. Minua on viime aikoin ahdistanut kotona olo. Vaikka me teemme kaikenlaista, rannalla olen ollut monesti. Sosiaalinen piiri on supistunut, en saa kutsuja minnekään, vaikka moneen voisin vauvan kanssa mennä (ja olenkin sitä mieltä , että mukaan vaan). Paljon tästä on omaa syytä, koska jätin kaikki aktiviteettini jo ennen kun tulin raskaaksi. Meinaan siis kaikki projektit ja tapahtumanjärjestämiset. Mietin etukäteen, haittaako tämä, mutta silloin kaiken jättäminen tuntui paremmalta kun tulevaisuuden miettiminen.

BoNDAILEN KYLLÄ äitienkin kanssa. Mikään ei vaan poista sitä, että kotiin on aina mentävä ja siellä seinät kaatuvat päälle. Asiaa ei helpota se, että tuntuu, että joillekin (lapsipuolilleni) olen pelkkä siivouskone, joka toimii tai näin kesällä kummasti yskii. Mieheni ei oikein tajua, miksi aina tiuskin hänelle hänen poissaoloistani, mutta minusta tuntu, että häntekee mitä vain, jotta ei tarvitsisi olla meidän kanssamme. Karen nukkumaanmenon jälkeenkin (siis jos tulee ennen sitä) hän painuu parvekkeelle sikarille ja on siellä esim. tunnin. Hän varmasti ihettelee että mitä minä oikein valitan, mehän tulimme juuri Kreetalta, jossa olimme isolla ystäväporukalla. Mutta kun minä tarvitsisin häntä ihan sellaisenaankin. Ja nyt kun ranta, stadikka ja alennusmyynnitkin on katsottu, niin mitäs sitä voi tehdä muuta?

Harmittaa kovasti, että päätin jäädä velä hoitovapaalle syyskuu-joulukuu. Ja harmittaa toki itsenikin, koska vedin viimeiset kilarit jalkapallosta (TODELLLA epäviisasta), ja nyt mies ei ole tullut kotiin.

Anteeksi vuodatus, kaikki varmaan ainakin vähän jossain vaiheessa kokee, että seinät kaatuvat päälle siinä määrin, ettei mikään kävlylenkki riitä. Ja minkäs teet.