En kestä miehen sukua
En ymmärrä, miten voin ikinä sopeutua tuohon porukkaan ja huomaan, etteivät itsekään tykkää minusta.
Saan jatkuvasti pisteliäitä kommentteja yms. Facebookissa (sukutapaamisista pyrin luistamaan) kun ilmaisen kantani esimerkiksi poliittisista asioista ja Suomen tilasta.
Miehen sukulaiset ovat suurin osa näitä "hienompia" vihreitä ja itse olen lähimpänä persua.
Ihan tulee ikävä ex-miehen sukua, jotka olivat tavallisia duunareita, jalat maassa olevia maalaisia. Heidän seurassaan ei tarvinnut esittää mitään, mutta kun noita nykyisen miehen nirppanokkaisia kukkahattutäti-sukulaisia näkee, niin nenänvarttaan pitkin katselevat ja piilovit tuilevat, vaikka itse pyrin olemaan ystävällinen ja asiallinen.
Otanko eron, vai mitä teen? Vihaan noita ihmisiä, eivät ole ikinä kohdelleet minua niinkuin ihmistä.
Kommentit (33)
Olen tässä monta kertaa tuonut tässä ketjussa esille, että suhtautumiseni heihin on ollut alusta lähtien kohteliasta ja asiallista. Eli käytökseni ei voi olla syy siihen, etteivät pidä minusta.
Luulen, että se johtuu siitä, että kannatan perinteisiä arvoja ja olen kotoisin maalta. Nämä ihmiset ovat enimmäkseen sellaisia taiteilijoita yms, osa on varakkaampia myös ja kulttuuri-ihmisiä ja ns suvaitsevaisia.
Itse kun en ole yhtään samanlainen, mutta en silti ymmärrä, miksi ei voida tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Itse olin avoimin mielin heihin tutustuessani, mutta en nää kyllä enää velvollisuutta olla tekemisissä henkilöiden kanssa, jotka avoimesti halveksivat minua. T. Ap
"Elitistinen vihreä kukkahattutäti"? Hyvin on Halla-persuilu uponnut AP:lle, kuten persuille yleensäkin näyttää uppoavan. "Kukkahattutädit" ovat yleensä sosiaalitoimessa työskenteleviä itseään humaaneiksi kokevia demareita ja Suomessa demarit, kokoomus ja keskusta ovat yhdessä ajaneet oikeistolaista politiikkaa 90 -luvulta lähtien. Siihen ei ole oikeilla vasemmistolaisilla tai vihreillä (molemmat pikkupuolueita) ollut juurikaan vaikutusta. Termi "vihervasemmisto" on täysin Halla-pullan keksimä konsepti, jolla ei ole mitään relevanssia oikeassa maailmassa.
Kuule kyllä sä AP oot nyt vaan niitä ihme hörhöjä, jotka menee lampaina pseudotieteen ja valeuutisten perässä, päätellen persu- ja heikkiläkommenteistasi. Kannattaa nyt vain kuunnella niitä "hienompia" ihmisiä ja ottaa oppia, ehkä sinäkin vielä viisastut.
Vierailija kirjoitti:
Koulutustausta vaikuttaa paljon. Myös arvot ja sivityksen taso, mietipä niitä.
Niin vaikuttaa, aivan selvästi. Ja jos kyseiset ihmiset eivät suvaitse omiani, niin ei voi mitään. En todellakaan ala heidän vuokseen muuttamaan yhtään mitään. Minulla on oma perhe, joka riittää + omat sukulaiset, jotka eivät ole noin suvaitsemattomia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuule kyllä sä AP oot nyt vaan niitä ihme hörhöjä, jotka menee lampaina pseudotieteen ja valeuutisten perässä, päätellen persu- ja heikkiläkommenteistasi. Kannattaa nyt vain kuunnella niitä "hienompia" ihmisiä ja ottaa oppia, ehkä sinäkin vielä viisastut.
En koe tarvetta ottaa oppia keneltäkään, vaan ajattelen ja toimin niinkuin itsestäni parhaalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe tarvetta ottaa oppia keneltäkään, vaan ajattelen ja toimin niinkuin itsestäni parhaalta tuntuu.
Tyypillistä. Sellainen, joka tietää vähiten, luulee tietävänsä eniten. Sille on oikein nimikin.
Ja jos ajattelet ja toimit niinkuin itsestäsi parhaiten tuntuu, niin miksi olet miehesi käskystä ottanut sukua fb-kavereiksi ja miksi nyt valitat täällä? Tee kuten parhaalta tuntuu ja ole hiljaa.
Saat mun miehen suvun! Junttipökäleitä maalta! Ei sivistystä, ei koulutusta. Persuarvot ja inhoavat helsinkiläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä. Sellainen, joka tietää vähiten, luulee tietävänsä eniten. Sille on oikein nimikin.
Ja jos ajattelet ja toimit niinkuin itsestäsi parhaiten tuntuu, niin miksi olet miehesi käskystä ottanut sukua fb-kavereiksi ja miksi nyt valitat täällä? Tee kuten parhaalta tuntuu ja ole hiljaa.
En ole sanonut, että tiedän eniten tms. Mutta ei minulla ole velvollisuutta, tai tarvetta kuunnella jotain ihmisiä, jotka ovat mielestäni väärässä. Seuraan, ja otan oppia niiltä, keiltä tulee minun mielestäni jotain järkevää juttua. Se on sallittua meille kaikille, valita itse. Vai mikä sinä kuvittelet olevasi määräillessäsi täällä, että ketä täytyy kuunnella ja ketä ei? Just tuollaista kus ipäistä juttua nekin sukulaiset suoltaa ja yrittävät saada toisinajattelijoita tuntemaan itsensä huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Saat mun miehen suvun! Junttipökäleitä maalta! Ei sivistystä, ei koulutusta. Persuarvot ja inhoavat helsinkiläisiä.
Mielelläni otan, saat vaihdossa nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sanonut, että tiedän eniten tms. Mutta ei minulla ole velvollisuutta, tai tarvetta kuunnella jotain ihmisiä, jotka ovat mielestäni väärässä. Seuraan, ja otan oppia niiltä, keiltä tulee minun mielestäni jotain järkevää juttua. Se on sallittua meille kaikille, valita itse. Vai mikä sinä kuvittelet olevasi määräillessäsi täällä, että ketä täytyy kuunnella ja ketä ei? Just tuollaista kus ipäistä juttua nekin sukulaiset suoltaa ja yrittävät saada toisinajattelijoita tuntemaan itsensä huonoksi.
Niin, mielestäsi väärässä. Me kaikki pidämme oikeassaolijoina niitä, joiden mielipiteet kohtaavat omamme. Jotkut vaan osaavat perustella väitteensä loogisesti, toiset ei. Myönnän, että jos kuulen henkilön fanittavan anttiheikkilää tai vastaavia, teen hyvin nopeasti johtopäätöksen asiasta.
En määräile sinua, mutta tee kuten sanot ja toimi kuten parhaalta tuntuu. Nyt et sitä tee.
Minä en kestä mieheni sukuelintä. Äijällä on 23 senttinen kulli, auts. N17v
Miten puolisosi suhtautuu mielipiteisiisi? Onko hän puolellasi vai sinua vastaan? Voitteko keskustella kotioloissa ollenkaan niistä asioista?
Eipä mitään ap, jos et kestä miehesi sukua. Ei sekään kestä sinua, tasapeli.