Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua lähdetty seuraamaan/uhkailtu, jos olet ollut yksin ilta-aikaan kävellen liikkeellä?

Vierailija
04.03.2020 |

Eilen kävi minulle ensimmäistä kertaa elämässäni noin, kun lähdin viemään koiraani iltapissalle noin klo 22 aikoihin. Todennäköisesti joku narkkari hoiperteli vastakkaisella kadulla ja alkoi minulle huutelemaan ja tulemaan kohti... Koira alkoi tietysti rähisemään, mutta tämä ukko ei välittänyt. Tuli vaan kohti ja huuteli jotain sekavaa ja pistin sitten juoksuksi ja tuo mieskin lähti juoksemaan... Pääsin rappukäytävään ja ovi meni lukkoon ja tuo mies jäi oven taakse näyttämään keskaria ja mesosi jotain... Lähti sitten kaiketi pois.

Minulle tuli tuosta aikamoinen kauhu, että miten uskallan enää mennä koiran kanssa illalla ulos :( enkä nyt ajatellut, että tiistai-iltana saa tuollaisia pelätä eikä ole koskaan ennen tällaista käynyt. Yleensä tuolla ei edes liiku enää kukaan noihin aikoihin tai sitten jotain koiranulkoiluttajia on silloin tällöin tullut vastaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa useasti. Yöllä ja päivällä. Sanotaanko, no, sellaisia helteenkestäviä miehiä kaikki.

Vierailija
22/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monesti lähdetty seuraamaan ja tekemään tuttavuutta, sekä nuoruuteni Oulussa että sittemmin Helsingissä ja ulkomailla. Nämä kyllä ovat lähteneet pois, jos suoraan käskee tai jos niille ei anna mitään huomiota. Oikeasti pelottavia tilanteita on sitten tullut näiden juopuneiden ja narkkien taholta, jotka saattavat suuttua, jos niille ei anna huomiota. Ja niitähän on keskusta ja Helsingin metro täynnä myöhään illalla (ja rautatieasema päivälläkin). Olen oppinut huomaamaan uhkaavat miehet jo kaukaa, joten näitä kohtaamisia sattuu nykyään harvemmin. Ja varmaan myöskin siksi, etten ole enää nuori tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläalueella, ap?

Ilmoititko jonnekin?

Vierailija
24/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran aamukuuden jälkeen lentokenttäjunassa yksi tyyppi otti nokkiinsa, kun en halunnut hänen lähtevän 'näyttämään paikkoja'. En ole lainkaan hyvännäköinen, joten ei ole kokemusta tuollaisesta ja se kyllä lamaannutti, kun tyyppi koski ilman lupaa ja yritti flirttailla.

Vierailija
25/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nykyään viikottain törmää siihen että ihmiset kuvaa salaa toisinsa puhelimilla.

Tätä on tapahtunut minullekin. Tiedä sitte, minne nekin kuvat leviävät. Varmaan jonnekin ylilaudalle tai redditin raiskausfantasia sivustoille.

Vierailija
26/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista on huudeltu, en ole välittänyt tai reagoinut mitenkään. Mitään kovin uhkaavaa ei ole ollut.

Kerran taksijonossa virolaiset pojat haastoivat riitaa ja tilanne oli hieman uhkaava. Heitin jutun leikiksi ja sovittelin erään heistä aurinkolaseja. Riitely loppui siihen.

Paljon riippuu miten itse käyttäytyy tai reagoi. Ei kannata olla pelokas tai anteeksipyytelevä.

Kannan myös hälytintä mukana.

Vierailija
27/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuaikaan (pimeässä kylläkin)paremminkin joku sekopää aggressiivisesti alkanut huudella lenkkeilyreitilläni. Vaihdoin aikaa, jos tulee vielä vastaan, vaihdan varmaan reitinkin. Mistä noista tietää, milloin kiinnikin käy vielä:/ Saisi kyllä nuo avohoito/narkit ym.sulkea jonnekin, ku neivät osaa normaalisti olla näköjään ja tevreet ihmsiet joutuvat sit pelossa elä'mään ja rajoittamaan tekemisiään ja liikkumisiaan tuollaisten takia.

Vierailija
28/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Kerran olin alkuillasta tukka nutturalla ja päällä löysät college-housut ja huppari käyttämässä koiraa ulkona ja kerrostalon pihassa 4 ulkkismiestä huomasivat minut ja alkoivat huutelemaan jotain vieraalla kielellä ja lähtivät perään, vaikka olin jo oman rappuni alaovella. Ikinä en ole niin lujaa juossut rappusia ylimpään kerrokseen (ei hissiä) ja äkkiä omaan asuntoon ennen kun ehtivät niin kannoille, että olisivat nähneet, mihin asuntoon menin.

Vierailija
29/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyisin koska minut mielletään mieheksi. Naiset saattaa nopeuttaa askeltaan. Vapaasti voin liikkua. Morjes saattaa sanoa vastaan tuleva mies tai nyökätä, heilauttaa kättä. Ei sen kummempaa.

Vierailija
30/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ollut, kun olin nuorempi ja jo varhaisteini-iästä lähtien. Valkoihoisia kantasuomalaisia miehiä.

Vierailija
31/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi baarituttavuus alkoi seuraamaan. Ensin lamaannuin että mitä, lähtikö se tyyppi perääni, onko tuo varmasti se kenen kanssa juttelin 10min sitten ja sanoin heipat. Lopulta käännyin ja räjähdin sille että jättää mut rauhaan.

Joudun kulkemaan öisin töistä kotiin, olen kyllä tosi varuillani aina.

Vierailija
32/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aiheuttanut koko nipun jaska-halvauksia naisille öiseen aikaan.

Kävelin yöllä kotiini reippaaseen tahtiin ja edellä oleva nainen alkoi vilkuilla olkansa ylitse ja kiristää tahtiaan. Lopulta juoksi porttikäytävään ja onnistui äänestä päätellen pudottamaan avaimensa rappuralliin. Nainen jäi tuijottamaan kauhusta kangistuneena kohtaloaan, joka kulki ohitse päätään puistellen.

Tai se nainen, joka juoksi pimeään puistoon (joku oli rikkonut kaikki valot) niin lujaa kuin vain. Kengät olivat pudonneet. Kaatui, kun pimeydestä kysyin että mikä nyt on hätänä? Onnistuin rauhoittamaan hännet ja hän sai kerrottua, että mies seuraa. En voinut olla kysymättä että missä, koska näkyvyys oli yli puoli kilometria eikä kadulla ollut ketään. Vain naisen askeleet hiekalla olivat kuuluneet. Vein naisen läheiseen kuppilaan, ostin hänelle kahvin ja soitin poliisit.

Entäpä se nainen, joka kuvitteli että seuraan häntä autolla? En viitsinyt koukata vauhdilla jalankulkijan edestä vaan ajoin ehkäpä 10 metriä hitaammin hänen perässään. Naisen ilme oli huvittava, kun tajusi minun laittaneen vilkun päälle ja kääntyneen pihaan.

Kyllä kaikenlaista ahdistelijaa ja kummajaista on oikeasti liikenteessä, mutta hieman herkällä tuntuu olevan osan hermotkin.

Vierailija
33/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä lie voisikaan johtua naisten pelko seuraajista.. 🤔 Eihän tässäkään ole kuin toistakymmentä tarinaa miehistä, jotka lähtevät pyytämättä perään. Ihmeen herkällä miesten hermot kun eivät eitä ymmärrä.

Vierailija
34/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin yöllä kotiini reippaaseen tahtiin ja edellä oleva nainen alkoi vilkuilla olkansa ylitse ja kiristää tahtiaan. Lopulta juoksi porttikäytävään ja onnistui äänestä päätellen pudottamaan avaimensa rappuralliin. Nainen jäi tuijottamaan kauhusta kangistuneena kohtaloaan, joka kulki ohitse päätään puistellen.

Tai se nainen, joka juoksi pimeään puistoon (joku oli rikkonut kaikki valot) niin lujaa kuin vain. Kengät olivat pudonneet. Kaatui, kun pimeydestä kysyin että mikä nyt on hätänä? Onnistuin rauhoittamaan hännet ja hän sai kerrottua, että mies seuraa. En voinut olla kysymättä että missä, koska näkyvyys oli yli puoli kilometria eikä kadulla ollut ketään. Vain naisen askeleet hiekalla olivat kuuluneet. Vein naisen läheiseen kuppilaan, ostin hänelle kahvin ja soitin poliisit.

Entäpä se nainen, joka kuvitteli että seuraan häntä autolla? En viitsinyt koukata vauhdilla jalankulkijan edestä vaan ajoin ehkäpä 10 metriä hitaammin hänen perässään. Naisen ilme oli huvittava, kun tajusi minun laittaneen vilkun päälle ja kääntyneen pihaan.

Kyllä kaikenlaista ahdistelijaa ja kummajaista on oikeasti liikenteessä, mutta hieman herkällä tuntuu olevan osan hermotkin.

Luepa tämä ketju ajatuksella, niin ymmärrät ehkä vähän paremmin, miksi suurella osalla naisista on hermot herkällä. Tässä on sitä paitsi vain murto-osan murto-osa kaikista aiheeseen liittyvistä kokemuksista.

Vierailija
35/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mistä lie voisikaan johtua naisten pelko seuraajista.. 🤔 Eihän tässäkään ole kuin toistakymmentä tarinaa miehistä, jotka lähtevät pyytämättä perään. Ihmeen herkällä miesten hermot kun eivät eitä ymmärrä.

Se on todennäköisesti biologista, naisten pelko siis.

Vierailija
36/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut fanit ovat liian innokkaita, eivätkä muista, että vähintään metrin etäisyydellä saa olla. 

Vierailija
37/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa tämä ketju ajatuksella, niin ymmärrät ehkä vähän paremmin, miksi suurella osalla naisista on hermot herkällä. Tässä on sitä paitsi vain murto-osan murto-osa kaikista aiheeseen liittyvistä kokemuksista.

Suutu pois, mutta ehkäpä pelko helpottaa sinulla iän varttumisen myötä.

Vierailija
38/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet jo selvä tapaus rikosoikeuteen. Toivottavasti et selviä pelkillä sakoilla vaan joudut linnaan.

Vierailija
39/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se luultavasti minä säikähdän enemmän, jos huomaan että edelläni kävelee nainen samaan suuntaan joten jättäydyn jälkeen etten saa hiuslakasta naamaan tai muuta kohtausta aikaan. Kerran ihan sellanen "voi v*ttu"-tilanne kun olin kävelemässä kauppaan ja pihasta lähti nainen kävelemään samaan suuntaan. Mietin että pitääkö mun nyt mennä toista kautta, mutta päätin venailla hetken muka puhelinta räpläten että nainen menee matkojaan. Tällast tää nykysin on. M33

Vierailija
40/64 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei vain pysty käsittämään, millaista naisten elämä ja kokemukset on, englanniksi käytetään termiä "the female experience".

Tuo kommentoinut mieskin loukkaantui lähinnä omasta puolestaan, ja häneltä puuttuu täysin kyky asettua toisten asemaan. Naiset ovat tietenkin vain hysteerisiä ja heikkohermoisia, kun todella epäilyttävästi käyttäytyvä mies herättää heissä pelkoa.

Naisten pelko ja tunteet ovat jatkuvan vähättelyn kohteena, yleensä miesten toimesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi