Finnair peruu lentoja sääolosuhteiden vuoksi, kuka uskoo?
Aika paljon huonommissakin keleissä on lennetty. Maksaville asiakkaille valehteleminen ei ole mielestäni hyväksyttävää kuten ei myöskään asiakkaiden älynlahjojen aliarvioiminen. Eiköhän kaikki ymmärrä miksi ne lennot on peruttu. Minulle äiti on opettanut, että valehteleminen on rumaa. Luulisi valtion omistaman lentoyhtiön johdon ja toimihenkilöidenkin sen ymmärtävän. Tähän asti olen suosinut suomalaista vaikkei sille juuri perusteita olekaan, pitänee alkaa jatkossa käyttämään rehellisempää yritystä joka pystyy myös kantamaan yritystoimintaan liittyvät riskit.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt Lontoosta Finnairilla huonossa säässä, missä muut lentoyhtiöt eivät lentäneet. Ja olin ihan onnesta soikeana, että olin valinnut lentoyhtiöksi juuri Finnairin.
Ap, saatat olla oikeassa.
No finskin lentäjäthän on tunnettuja siitä että osaa laskeutua kentille mihin muut ei. Mut lisäksi finskin lentäjät tietää mihin koneet pystyy ja ymmärtää lentämisen fysiikkaa. Finskillä tiedetään myös että sää voi olla erilainen maan pinnassa kuin kymmenessä kilsassa. Ap ei selkeästi ymmärrä mitään näistä.
Eikä finskin lentäjät tarpeettomasti vaaranna matkustajia, vaikka ap siihen valmis olisikin.
Muistanko oikein, että Finnairin lentäjät keskeyttivät nousun todettuaan Hong Kongissa, että eivät olleet edes kiitoradalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt Lontoosta Finnairilla huonossa säässä, missä muut lentoyhtiöt eivät lentäneet. Ja olin ihan onnesta soikeana, että olin valinnut lentoyhtiöksi juuri Finnairin.
No finskin lentäjäthän on tunnettuja siitä että osaa laskeutua kentille mihin muut ei. Mut lisäksi finskin lentäjät tietää mihin koneet pystyy ja ymmärtää lentämisen fysiikkaa. Finskillä tiedetään myös että sää voi olla erilainen maan pinnassa kuin kymmenessä kilsassa. Ap ei selkeästi ymmärrä mitään näistä.
Eikä finskin lentäjät tarpeettomasti vaaranna matkustajia, vaikka ap siihen valmis olisikin.
Muistanko oikein, että Finnairin lentäjät keskeyttivät nousun todettuaan Hong Kongissa, että eivät olleet edes kiitoradalla.
Totesivat siis kesken lähtökiihdytyksen olevansa vasta rullaustiellä, eivätkä kiitoradalla
Vierailija kirjoitti:
Ap:n pitää sitten hankkiutua töihin Finnairille, kun on noin pätevä tekemään päätöksiä sopivasta lentosäästä katselemalla omasta ikkunastaan.
Lentosään näkee netistä. Kuten ap sanoi, huomattavasti huonommassakin säässä on lennetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän saattoivat olla vähän jurrissa kuten heillä joskus on ollut tapana.
Totesivat siis kesken lähtökiihdytyksen olevansa vasta rullaustiellä, eivätkä kiitoradalla
Vierailija kirjoitti:
Jotain spesiaalia tuossa tuulessa nyt on, koska en muista aikaisemmilta vuosilta yhtään kertaa, että tuuli olisi vonkunut/jyrissyt samalla tavalla kuin nyt. Ollaan 5. kerroksessa kehä 1:n varrella. Ja sään pitäisi tuosta vielä pahentua ja tuulen tuplaantua, nyt tuulee vasta 11 m/s.
Jos on navakoita puuskia epäedullisesta suunnasta kiitorataan nähden, niin voihan se olla haastavaa laskeutua jopa Finnairin kuskeille.
Niin tässä kelissähän joutuu tosiaan ihan itse laskeutumaan eikä kone hoida sitä automaattisesti. Olisiko tosiaan ammattitaidon puutteesta kyse? Vaikea kyllä uskoa. No joo, kyllähän se todellinen syy tosiaan on tiedossa.
No minäpä kerron kun ette ymmärrä tuota ap:n selvää syytä. Kyllä on nykyään ihmisiä helppo kusettaa: Ihmiset ovat koronapaniikissa eivätkä lennä joten koneet ovat vajaita ja niillä lentäminen olisi huonoa bisnestä. Sattumalta nyt vähän sataa ja tuulee ja tähän vedotaan tekosyynä, että voidaan perua nuo vajaat lennot. Syynä tämä on sellainen ettei tarvitse korvata perumista asiakkaille kuten pitäisi siinä tapauksessa että lento perutaan asiakaspulan vuoksi. Samalla pystytään perumaan kannattamattomat kotimaan lennot kuten nyt vaikka jonnekin Kokkolaan. Ap on oikeassa, kaikkien pitäisi puhua totta ja ottaa vastuu tekemisistään. Eikä ainakaan siirtää yrittäjän riskiä asiakkaiden haitaksi.
Finnair kertoi myös isosti peruneensa Milanon lennot. Lentävät kuitenkin edelleen sinne kerran päivässä. Eli peruivat vaan ne lennot mistä ei tule riittävästi massia ja yksi kone päivässä riittää kun asiakkaita on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jotain spesiaalia tuossa tuulessa nyt on, koska en muista aikaisemmilta vuosilta yhtään kertaa, että tuuli olisi vonkunut/jyrissyt samalla tavalla kuin nyt. Ollaan 5. kerroksessa kehä 1:n varrella. Ja sään pitäisi tuosta vielä pahentua ja tuulen tuplaantua, nyt tuulee vasta 11 m/s.
Jos on navakoita puuskia epäedullisesta suunnasta kiitorataan nähden, niin voihan se olla haastavaa laskeutua jopa Finnairin kuskeille.
Espoossa, ihan maantasalla meinasi äsken tulla työmaa-aidasta kun tuuli tempaisi sen yhtäkkiä liikkeelle. Lensi autotielle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa, ihan maantasalla meinasi äsken tulla työmaa-aidasta kun tuuli tempaisi sen yhtäkkiä liikkeelle. Lensi autotielle asti.
Ei haittaa Airbus:lla eikä Embraerilla lentämistä.
Ap voisi katsoa muutaman lentoturma tutkinta-jakson. Voisi näkökulma hieman muuttua.
Vierailija kirjoitti:
No mikäs on tämä kaikkien tietämä syy? Finnairhan peruu mm. kotimaan lentoja. Pelkäävät, että tulee Koronavirus Kokkolasta?
Lennoilla on niin vähän matkustajia, ettei kannata lentää. Eikös nämä koko henkilöstöä koskevat lomautukset jo tämän todista?
Eli juurisyynä toimitusjohtaja pelkää bonustensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri ulkoa, ja ihmisiltä lentää myssyt päästä tuulenpuuskissa. Kauhea ilma.
Täällä oli kaatunut tuulessa bussipysäkin katos, mutta niitä nyt on kaatunut muutenkin tänä talvena, samoin lipputankoja.
Finnair lomauttaa henkilöstöä koska "huonot säät"? ,,,:D :D :D :D