Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varaa laittaa vain 20e valmistujaislahjaan, vai pitäisikö antaa vaan rahana?

Vierailija
03.03.2020 |

Serkulla on valmistujaiset joihin on pakko viedä lahja. Rehellisesti sanottuna kotihoidontuella ei olisi varaa pistää yhtään mutta ei tyhjinkään käsin kehtaa mennä.

Kumpi 20e rahana, vai esim Marimekon käsipyyhkeenä tai yms juttuna?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan antaminen ei ole junttia, marimekon pyyhkeiden antaminen on. Nuori arvostaa enemmän rahaa ja lahjan saaja on se jota pitäisi ajatella, ei av mamman juntteusmittaria.

Mistä sinä tiedät valmistujan iän ja mieltymykset?

Vierailija
22/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin varmaan sen 20 euroa jonkun kauniin kortin kanssa. Paras että saaja saa itse ostaa mistä tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko osallistua muiden kanssa lahjakorttiin? Voisi helpottaa heitäkin... Tai ostaa jotain pienellä osamaksulla.

Lahja osamaksulla? Hulluko olet!

Vierailija
24/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, toki eriasia JOS tietää että nuori arvostaa ulkomailla tehtyjä marimekon pyyhkeitä :)) Yleensä raha on aika iso juttu nuorelle, jos ei ole toivunut nimenomaan muuta.

Vierailija
25/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina toitotetaan tuota alkoholia lahjaksi? Nuorelle voi hyvin antaa kortin ja 20 euroa lahjaksi.

Vierailija
26/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahana, askartele kortti, johon taitat setelin osaksi tai taulu "hätätilanteessa riko lasi" ja raha sinne kehyksiin ja leikkaat jotain kivoja kuvia lisäksi...

Vierailija
27/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävät tykkää juustoista joten oon ostanu ikeasta jonku edullisen lautasen ja kasannu siihen erikoisjuustoja ja laittanu sellofaaniin. On tykätty paljon, toki tämä lahja menee suoraan jääkappiin😊

Vierailija
28/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahana parempi. Saa sitten mitä tarvitsee. 

Vierailija
29/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelle voi ostaa lahjakortin Netflixiin tms. Siihen lisäksi viiniä, kukkia, suklaata tai jotakin.

Vierailija
30/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkasvi?

Vierailija
31/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pyyhesettikään huonolta kuulosta. Tai ikeasta joku hienon näköinen valokuvakehys ja kukka.

En minäkään kutsu juhlijoita paikalle lahjojen toivossa, vaan yhdessä hauskanpitoa.

Itse olen sellainen, että jos saan nälvintää tuomastani lahjasta joka on vielä ajatuksella hankittu, niin seuraavan kerran tuon vielä karseemman lahjan, eipähän tule haukkuminen yllätyksenä.

Vierailija
32/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut serkkusi ikää mutta Tokmannilla on nyt Jamie Oliverin paistinpannuja puoleen hintaan. Nuorelle hyödyllinen lahja. Kahvin ystävälle voi hankkia esimerkiksi erikoiskahvia. Myös kukkakimppu tai viherkasvi olisivat mukavia mutta eivät taida mahtua budjettiin.

Vierailija
33/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pikritti kirjoitti:

Miks ylipäätään mitään lahjaa kun tietää että oot vähillä rahoilla! DIY kortti/taulu itse,vaikka lapsuutenne kuvista ja sitten kuva ammatin työkaluista ,jos siis on,tai kuvaus mitä nyt tekee,ja silleen,sen kanssa yks kukka tms siis purkkikukka joka säilyy.

DIY kortti ammattiin valmistuneelle sanoilla löytyy vinkkejä,siihen runo vastavalmistuneelle.

Argh, että tuo lyhenne DIY on kamala🤮 Miksi sitä viljellään meillä täällä Suomessakin..

KOSKA kun etsii juttuja niin DIY rajaa sopivasti aiheita,saa ohjeita vaikka millä kielellä jos et nyt ole sattunut huomaamaan.

Vierailija
34/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan antaminen ei ole junttia, marimekon pyyhkeiden antaminen on. Nuori arvostaa enemmän rahaa ja lahjan saaja on se jota pitäisi ajatella, ei av mamman juntteusmittaria.

Mistä sinä tiedät valmistujan iän ja mieltymykset?

Ap tässä. Kyseessä on minun 30-vuotiasserkkuni joka on muuttanut 12 vuotta sitten opiskelemaan 500km päähän, joten en tiedä mitä haluaa ja varmaan kaikkea on jo kun on omillaan jo asunut.

Ja osarilla en kellekään (en itselleni saatu muille) osta tosiaankaan mitään.

Vierailija
35/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juomaa lahjaksi koskaan. Mieluummin sellainen lahja, joka jää jopa pysyvään käyttöön. Juoma ei jää.

Vierailija
36/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sanoisin rahana tai lahjakorttina, mutta 20e on aika pieni summa pelkäksi rahalahjaksi. Jokin laadukas, aikaa kestävä, budjettilöytö olisi ehkä parempi.

Ideoita:

-Kultasepänliikkeiden alet ja tarjoukset- joko hyvällä maulla valittu koru tai hopeiset salaattiottimet tms. Joskus on todella hyviä tarjouksia ja kulta-ja hopeakoruja sekä esineitä voi bongata budjettiin sopivalla hinnalla.

-Viherkasvi, Plantagenissa usein hyviä tarjouksia. Hyvä valinta jokin helppohoitoinen ja klassinen kasvi. Ei voi olla myrkyllinen, jos taloudessa lapsia tai lemmikkejä.

-Ns. klassikkoesine, kuten Iittalan kivi-kynttilänlyhty, pieni mariskooli yms. näitä bongaa joskus tarjouksessa Cittarissa, Tokmannilla ja Prismassa ja voi mennä budjettiin.

-Jokin muu esine, joka lahjansaajalta puuttuu ja tulee tarpeeseen ja pitkäaikaiseen käyttöön.

Vierailija
37/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ehdottama viinipullo ja ruusu on oikein hyvä idea jos tietää ettei saajalla ole alkon kanssa ongelmaa, eikä ole absolutisti. Jos ei tiedä, niin kaunis kukkakimppu on mun mielestä parempi kuin noinkin pieni summa rahana aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
38/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on vähän niin en missään nimessä tuhlaisi ruusuun tai valmiiseen korttiin. Tee persoonallinen kortti itse. Viherkasvi jota jo ehdotettiin on ihan kiva tai esim. joku astia täydentämään jos hän on kerännyt jotain astiasarjaa (kysy etukäteen!).

Vierailija
39/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko osallistua muiden kanssa lahjakorttiin? Voisi helpottaa heitäkin... Tai ostaa jotain pienellä osamaksulla.

Oikeen järkevä neuvo taas että ostaa lahja osamaksulla🙄 jos ei oo rahaa nyt niin luuletko, että on rahaa myöhemminkään maksaa jotain osamaksua pois..

Enkä minä ainakaan serkkuna edes haluais että joku ostais osamaksulla mulle valmistujaislahjan. Ei herranen aika sentään. Se 20€ riittäis ihan hyvin. Eikä tarvis tuoda sitäkään jos oikein on tiukkaa rahasta.

Vierailija
40/40 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu ja kortti riittää, kortinkin voit tehdä itse. Esim. tuo jonkun ehdottama vanhan valokuvan kehystäminen olisi ihana!

Kolmekymppiselle, omillaan asuvalle EI MITÄÄN TAVARAA. Eri asia, jos olisi juuri omilleen muuttava nuori, silloinkin esim. lahjakortti olisi parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän