Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska tämä yskä loppuu oikein? Olen jo yskinyt kohta 5 viikkoa.

Kova yskä
03.03.2020 |

Aluksi tuli kuumetta pariksi päiväksi ja totesin että taitaa mennä ohi. Kurkussa tuntui sille että flunssa iskee. Pian tuli yskää ja meinasi hävitä (meinaa aina hävitä viikonloppuisin), mutta maanantain jälkeen yltyy uudestaan.

Töissä ei ole työterveyslääkäriä ja mitään palkattomiakaan ei ole mahdollista pitää, joten luultavasti tartutan tautia jatkuvasti ympärstööni.
Yskimisen jälkeen näkyy tähtiä päässä.
Kävin kaksi viikkoa sitten Kreikassa hiihtolomalla. Yskä yltyi lentomatkan jälkeen ja muuttui lieväksi nuhaksi, mutta pian yskin rannalla verta. Loma meni tavallaan pilalle, mutta yskä oli jo silloin luonteeltaan aamuista ja iltaista. Koronaan en usko.
Nyt tosin tämä viikko oli melkein voitolla, mutta tänään alkoi taas (kun ei pääse lepäämään) kutittaa ja yskittämään.
Olenkin nyt yskinyt aika rajusti koko illan.

Onko muilla ollut näin pitkää yskää liikkeellä?

Terveydenhuoltoon ei tavallaan ole varaa, kun tulot on aika pienet ja nuorena kyllä kestän parinkin kuukauden flunssan jos saan säästettyä turhat lääkkeet ja terveyskeskusmaksun verran.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on yskinyt vuosikausia, ei löydy mitään. T. Ammattivalittaja

Vierailija
2/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä loppuu aikoinaan, ei siihen ole olemassa mitään täsmälääkettä.

Ainostataan joskus tepsii tietty lääke yskän ärsytykseen, mutta ei lopeta yskää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänyskää? Oletko ylipainoinen?

Vierailija
4/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tutkia tarkemmin. Käy lääkärissä ja vaadi keuhko rtg. Lisäksi tulehduslabrat. Yli kolmen viikon yskä pitää aina tutkia tarkemmin. Jopa kahden viikon yskä, jos on perussairauksia.

Vierailija
5/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yskinyt kolme viikkoa flunssan jälkeen. Tänään luovutin ja kävin työterveydessä. Sanoi että paljon on pitkäkestoista viruksen aiheuttamaa yskää liikkeellä. Juurikin kutittaa kurkkua. Sain sitten ns. astmapiipun jolla voi helpottaa oiretta.

Vierailija
6/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelma siellä missä vietät arkipäivät?

Vierailija
7/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla ihmisillä jatkuva pieni yskä viestii yleensä sydämen vajaatoiminnasta. Tunsin monta sellaista, eivät ole enää hengissä.

Vierailija
8/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen tai kärsi närästyksestä. Tein eilen neljään viikkoon juoksulenkin, kun ajattelin että ei sovi yskässä juosta. Ajattelin että on jo menossa pois, mutta yskä palasi.

Pitkästä aikaa sitkeä flunssa ja influenssarokote on otettu jo syksyllä.

Vierailija
9/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole mitään flunssaan viittaavaakaan. Mene lääkäriin. Toimeentulotukea saa lääkärikuluihin, jos oikeasti ei ole rahaa maksaa sitä paria kymppiä. 

Vierailija
10/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt kuudes viikko menossa, mutta viimeksi mulla yskä kesti 3 kk ja sitä ennen 4 kk.

Vierailija
11/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen tai kärsi närästyksestä. Tein eilen neljään viikkoon juoksulenkin, kun ajattelin että ei sovi yskässä juosta. Ajattelin että on jo menossa pois, mutta yskä palasi.

Pitkästä aikaa sitkeä flunssa ja influenssarokote on otettu jo syksyllä.

Astmaa?

Vierailija
12/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla ihmisillä jatkuva pieni yskä viestii yleensä sydämen vajaatoiminnasta. Tunsin monta sellaista, eivät ole enää hengissä.

Olen nelkyt ja en polta.

Yleensä olen aina terve ja en saa mitään flunssia.

ap

Vierailija
13/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa lääkäriin, mutta on varaa Kreikan matkaan? No, prioriteettinsa kullakin. Itselläni terveys menee kyllä kaiken edelle.

Vierailija
14/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole mitään flunssaan viittaavaakaan. Mene lääkäriin. Toimeentulotukea saa lääkärikuluihin, jos oikeasti ei ole rahaa maksaa sitä paria kymppiä. 

Rahaa on kyllä, mutta en maksa ja en mene. Periaatteisiin kuuluu että terveydenhuolto pitää olla maksuton.

Joten boikotoin tilannetta.

Säästän vaikka terveydestäni.

Yskä on lähinnä vittumainen, mutta ei sinällään tunnu uhkaavan terveyttäni vakavasti.

Ihmettelen lähinnä sen pitkäkestoisuutta.

Taitaa olla niin että urheileminen täytyy toistaiseksi lopettaa. Harmittaa kun olin todella kovassa kunnossa ennen tätä tautia.

ap

Vierailija
15/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on kyllä, mutta en maksa ja en mene. Periaatteisiin kuuluu että terveydenhuolto pitää olla maksuton.

Yskä on lähinnä vittumainen, mutta ei sinällään tunnu uhkaavan terveyttäni vakavasti.

Taitaa olla niin että urheileminen täytyy toistaiseksi lopettaa. Harmittaa kun olin todella kovassa kunnossa ennen tätä tautia.

ap

Tyhmästä päästä kärsii yleensä koko ihminen. No, eipä ole minun ongelmani. 

Vierailija
16/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä luulet voittavasi tuolla boikotilla? 

Vierailija
17/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein pitkittynyt yskä on merkki mykoplasmasta. Joten lääkäriin niin saat lääkityksen. Muita yskää aiheuttavia sairauksia vois olla keuhkofibroosi ja keuhkosyöpä. Ei pidä vähätellä.

Vierailija
18/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo veren yskiminen yleensä harmitonta? Kuulostaa tosi hurjalta musta, mutta ehkä olen vain saanut liikaa vaikutusta leffoissa, niissähän veriyskä on aina paha merkki. Mulla on välillä piinaavan ärsyttävä yskä, mutta koskaan en ole verta yskinyt. Yskiessä joskus korkeintaan tulee "suolainen" maku suuhun, liekö se sitä veren makua.

Vierailija
19/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä luulet voittavasi tuolla boikotilla? 

Säästän parikymppiä.

Tulot on kuukaudessa 1500e, joten mun on pakko säästää ihan pienissäkin asioissa. Toki jos hätätilanne olisi niin silloin kävisin lääkärillä.

Kokemukset lääkärikäynneistä on tosin sellaisia että en kyllä pariakymppiä maksa toiste.

Sen verran huonoa palvelua olen saanut siihen hintaan.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot sanotaan.

Vierailija
20/51 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo veren yskiminen yleensä harmitonta? Kuulostaa tosi hurjalta musta, mutta ehkä olen vain saanut liikaa vaikutusta leffoissa, niissähän veriyskä on aina paha merkki. Mulla on välillä piinaavan ärsyttävä yskä, mutta koskaan en ole verta yskinyt. Yskiessä joskus korkeintaan tulee "suolainen" maku suuhun, liekö se sitä veren makua.

Joo juuri se suolainen maku ja ainakin mun yskässä merenrannalla oli ihan tummaa verta.

Sattui vatsanpohjaan asti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan