Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska tämä yskä loppuu oikein? Olen jo yskinyt kohta 5 viikkoa.

Kova yskä
03.03.2020 |

Aluksi tuli kuumetta pariksi päiväksi ja totesin että taitaa mennä ohi. Kurkussa tuntui sille että flunssa iskee. Pian tuli yskää ja meinasi hävitä (meinaa aina hävitä viikonloppuisin), mutta maanantain jälkeen yltyy uudestaan.

Töissä ei ole työterveyslääkäriä ja mitään palkattomiakaan ei ole mahdollista pitää, joten luultavasti tartutan tautia jatkuvasti ympärstööni.
Yskimisen jälkeen näkyy tähtiä päässä.
Kävin kaksi viikkoa sitten Kreikassa hiihtolomalla. Yskä yltyi lentomatkan jälkeen ja muuttui lieväksi nuhaksi, mutta pian yskin rannalla verta. Loma meni tavallaan pilalle, mutta yskä oli jo silloin luonteeltaan aamuista ja iltaista. Koronaan en usko.
Nyt tosin tämä viikko oli melkein voitolla, mutta tänään alkoi taas (kun ei pääse lepäämään) kutittaa ja yskittämään.
Olenkin nyt yskinyt aika rajusti koko illan.

Onko muilla ollut näin pitkää yskää liikkeellä?

Terveydenhuoltoon ei tavallaan ole varaa, kun tulot on aika pienet ja nuorena kyllä kestän parinkin kuukauden flunssan jos saan säästettyä turhat lääkkeet ja terveyskeskusmaksun verran.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole mitään flunssaan viittaavaakaan. Mene lääkäriin. Toimeentulotukea saa lääkärikuluihin, jos oikeasti ei ole rahaa maksaa sitä paria kymppiä. 

Rahaa on kyllä, mutta en maksa ja en mene. Periaatteisiin kuuluu että terveydenhuolto pitää olla maksuton.

Joten boikotoin tilannetta.

Säästän vaikka terveydestäni.

Yskä on lähinnä vittumainen, mutta ei sinällään tunnu uhkaavan terveyttäni vakavasti.

Ihmettelen lähinnä sen pitkäkestoisuutta.

Taitaa olla niin että urheileminen täytyy toistaiseksi lopettaa. Harmittaa kun olin todella kovassa kunnossa ennen tätä tautia.

ap

Mitä luulet voittavasi tuolla boikotilla? 

Säästän parikymppiä.

Tulot on kuukaudessa 1500e, joten mun on pakko säästää ihan pienissäkin asioissa. Toki jos hätätilanne olisi niin silloin kävisin lääkärillä.

Kokemukset lääkärikäynneistä on tosin sellaisia että en kyllä pariakymppiä maksa toiste.

Sen verran huonoa palvelua olen saanut siihen hintaan.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot sanotaan.

Tässä on juuri se ongelma että sisukas suomalainen sitten tartuttaa muita ja ympäristöään yskimällä räkäisesti julkisessa liikenteessä ja marketeissa, mutta kun tilanne on tämä, niin eihän asialle oikein muutakaan voi.

Jos vähän enemmän panostettaisi terveydenhuoltoon ja työelämässä otettaisi tosissaan pienetkin flunssat niin yleisesti voitaisi paljon terveemmin.

Se nyt vaan on se kun ihmiset eivät mene töihin ja veroista pitää maksaa sossuntukiin niin mittavia summia, niin sairaudet senkun vaan lisääntyy.

Vierailija
42/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumman veren yskiminen on kyllä merkki siitä, että menisin lääkäriin. Voi olla vaikka keuhkokuume tai mitä tahansa muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä

Vierailija
44/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumman veren yskiminen on kyllä merkki siitä, että menisin lääkäriin. Voi olla vaikka keuhkokuume tai mitä tahansa muuta.

Njoo. Itse sain töihin mennessä yskäkohtauksen ja syljin ihan kadulle niin vertahan siinä oli sitten.

Päättelin että nyt on aika mennä (taustalla oli pari kk yskää) ensiapuun.

Soitin töihin että en pääse aamupäiväksi (eivät tykänneet yhtään nollatuntisoppari silti).

Sain töissä tosi nyreitä katseita.

Ensiavussa mittasivat kuumeen ja kuumetta ei ollut niin käännyttivät takaisin.

Joten menetin aamupäivän työt ja seuraavana päivänä sitten lääkäriin.

Eli seuraavan päivän aamupäivä oli töistä myös pois ja minulle tultiin töissä ihan juttelemaan että tuollainen peli ei vetele...

Eli ei ymmärrystä ollenkaan sairaita kohtaan. Totesin että minulla on ollut yskää ja en ole pitänyt sairaslomaa tai mitään palkatontakaan ja yskä nyt on vain hoidettava.

Totesivat että jos olen vielä pari päivää töistä poissa nii etsivät toisen.

Sain lääkäriltä kodeiinia pullon joka riitti viikoksi. Myös antibioottikuuri tuli pariksi viikoksi muistaakseni.

Tauti kuitenkin jatkui myöhemmin vielä kolme kuukautta.

Kun viikon päästä ensimmäisestä ajasta kävin kyselemässä että saako kodeiinia lisää, kun perhe häiriintyy yskästä yöllä, niin ei. Kun on kuulemma niin koukuttava huumausaine.

Eli en sitten enää viitsinyt hakea edes sitä antibiioottiakaan, kun hoito on niin surkealla tasolla.

Ei sitä kipeänä jaksa töiden lisäksi juosta tappelemassa lääkäreiden kanssa. Olkoon.

Tauti meni itsestään sitten yskiessä monta kuukautta. Toivottavasti en tartuttanut monia.

Sen verran katkeraksi tekee sairastelu että oikeasti toivon että tartutin ihan helvetisti ihmisiä erityisesti työelämässä.

Toivon että korona tekee paljon tuhoa. Ehkä se parantaisi meidän terveydenhuollon tason.

Eikä se veri yskässä ole vakavaa. Kun ei pääse edes ensiapuun.

Olkaa huoleti.

Vierailija
45/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt kuudes viikko menossa, mutta viimeksi mulla yskä kesti 3 kk ja sitä ennen 4 kk.

Tuttavani yski 6 kk, kunnes sai antibioottikuurin, yskä loppui heti. Ja tämä on TOTTA.

Vierailija
46/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työterveyttä ei ei kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njoo. Itse sain töihin mennessä yskäkohtauksen ja syljin ihan kadulle niin vertahan siinä oli sitten.

Päättelin että nyt on aika mennä (taustalla oli pari kk yskää) ensiapuun.

Soitin töihin että en pääse aamupäiväksi (eivät tykänneet yhtään nollatuntisoppari silti).

Sain töissä tosi nyreitä katseita.

Ensiavussa mittasivat kuumeen ja kuumetta ei ollut niin käännyttivät takaisin.

Joten menetin aamupäivän työt ja seuraavana päivänä sitten lääkäriin.

Eli seuraavan päivän aamupäivä oli töistä myös pois ja minulle tultiin töissä ihan juttelemaan että tuollainen peli ei vetele...

Eli ei ymmärrystä ollenkaan sairaita kohtaan. Totesin että minulla on ollut yskää ja en ole pitänyt sairaslomaa tai mitään palkatontakaan ja yskä nyt on vain hoidettava.

Totesivat että jos olen vielä pari päivää töistä poissa nii etsivät toisen.

Sain lääkäriltä kodeiinia pullon joka riitti viikoksi. Myös antibioottikuuri tuli pariksi viikoksi muistaakseni.

Tauti kuitenkin jatkui myöhemmin vielä kolme kuukautta.

Kun viikon päästä ensimmäisestä ajasta kävin kyselemässä että saako kodeiinia lisää, kun perhe häiriintyy yskästä yöllä, niin ei. Kun on kuulemma niin koukuttava huumausaine.

Eli en sitten enää viitsinyt hakea edes sitä antibiioottiakaan, kun hoito on niin surkealla tasolla.

Ei sitä kipeänä jaksa töiden lisäksi juosta tappelemassa lääkäreiden kanssa. Olkoon.

Tauti meni itsestään sitten yskiessä monta kuukautta. Toivottavasti en tartuttanut monia.

Sen verran katkeraksi tekee sairastelu että oikeasti toivon että tartutin ihan helvetisti ihmisiä erityisesti työelämässä.

Toivon että korona tekee paljon tuhoa. Ehkä se parantaisi meidän terveydenhuollon tason.

Eikä se veri yskässä ole vakavaa. Kun ei pääse edes ensiapuun.

Olkaa huoleti.

Aina jos tulee jostain verta, se on useinmiten vakavaa.

Sinunkin terveytesi on tärkeämpi, kuin mitkään nollatuntiporukat.

Älä jää näiden armoille vaan yritä löytää jostain parempi duuni, jossa on inhimillisempi  ilmapiiri, pilaat vaan elämäsi näiden kanssa. Kaikkea hyvää elämääsi, älä anna periksi,

Vierailija
47/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sitkeä flunssa mitä on ollut liikkeellä, kuumetta kesti kaksi viikkoa ja yskä ja nuha jatkuu edelleen..

Vierailija
48/51 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo veren yskiminen yleensä harmitonta? Kuulostaa tosi hurjalta musta, mutta ehkä olen vain saanut liikaa vaikutusta leffoissa, niissähän veriyskä on aina paha merkki. Mulla on välillä piinaavan ärsyttävä yskä, mutta koskaan en ole verta yskinyt. Yskiessä joskus korkeintaan tulee "suolainen" maku suuhun, liekö se sitä veren makua.

Joo juuri se suolainen maku ja ainakin mun yskässä merenrannalla oli ihan tummaa verta.

Sattui vatsanpohjaan asti.

ap

Onneksi kuitenkin säästit muutaman kympin jättämällä lääkärikäynnin väliin. 

Tätähän aina pienituloisille neuvotaan. Että säästeliäisyys on hyve.

Vierailija
49/51 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt kuudes viikko menossa, mutta viimeksi mulla yskä kesti 3 kk ja sitä ennen 4 kk.

Tuttavani yski 6 kk, kunnes sai antibioottikuurin, yskä loppui heti. Ja tämä on TOTTA.

On tainnut olla mykoplasma syy yskimisen taustalla, koska antibiootti tehosi. Yskä ja pitkittynyt yskä on oire jostakin sairaudesta.

Vierailija
50/51 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoille matkavakuutus ja siellä lääkäriin. Pääsee kunnon yksityissairaalan tutkimuksiin ja oikeita lääkkeitä joilla paranee. Ja vakuutus korvaa ne kaikki.

Toivon että oikeesti tartutat monta asiakasta. Kaupan alan nollasopparit ja työterveyden puute tekee katkeraksi enkä sitä ihmettele.

Vierailija
51/51 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella yskä kesti 1,5v. Kaikenlaisia testejä tehtiin ja mitään ei löytynyt. Sitten se vain loppui. Se alkoi aikoinaan tosi kovana flunssan kanssa. Lapsi yksi niin paljon, että oksensi. Siitä se tietysti ajan kanssa lievitti, mutta tosiaan jonkinlainen yskä oli 1,5 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi