Autoimmuunisairaus ja korona = lähes varma loppu?
Kommentit (20)
Joku jo ennestäänkin aika heikossa hapessa oleva. Vaikea astma tai keuhkoahtauma.
Minulla on jopa kolme autoimmuunisairautta, joita en aio tässä esitellä enempää. En pelkää koronaa; se tulee, mikä on tullakseen!
MS jos muutenkin huono vastustuskyky. Syövät.
Korona
+ Korona rokote
= Lähes varma autoimmuuni-sairaus
Vierailija kirjoitti:
Korona
+ Korona rokote
Ota hopeavettä hörhö.
Tätä pelkäsinkin. Sairastan kai vieläkin long covidia enkä ainakaan astrazenecalia suostu tähän comboon ottamaan.
Enkä edes ole rokotevastainen hopeavesihörhö.
Vierailija kirjoitti:
Korona
+ Korona rokote
Mistä tiesit tämän? Viesti on kirjoitettu 3.3.2020!
Ei voi tietää. Joskus vuosi sitten luin ulkomaisella tiedesivustolla artikkelin, joissa spekuloitiin, että ylikierroksilla käyvä immuunijärjestelmä, joka autoimmuunipotilailla on, saattaa jopa nitistää koronan tehokkaammin. Riippuu tietenkin myös, mistä autoimmuunisairaudesta kyse, potilaan kokonaisterveydentilasta, kunnosta, iästä jne.
Autoimmuunisairauksiin käytettävät lääkkeet voi jo nitistää koko koronan. Itsellä pari autoimmuunisairautta hyvin kulki henki koronassa ei tarvinut edes peräröörin kautta vetää happea.
Minulla on vaikea astma ja MS enkä jumalauta kuollut edes koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona
+ Korona rokote
Mistä tiesit tämän? Viesti on kirjoitettu 3.3.2020!
Eri, mutta näistä piikkien vaarosita puhuttiin jo v. 2019, jos osasi netistä etsiä tietoa. Ei löytynyt valtamediasta, kuten ei löydy vieläkään.
Kilpirauhassairaus, allergia, astma ja sain koronatartunnan ennen ensimmäisiä rokotuksia. Kyllä se kova tauti oli ja sain myös keuhkokuumeen tms jälkitaudin, joka kesti pari kuukautta. On jäänyt jäljelle yskä, joka ei taida enää parantua koskaan. Mutta nyt mula on riskiryhmäläisenä jo 4 rokotustakin. Meillä on ollut korona kotona jo kolme kertaa ja olen saanut jälkimmäiset kerrat sen vain lievänä. Joka kerta yskä on silti pahentunut kovasti. Long covid on nykytiedon mukaan useampi eri sairaus ja yksi niistä on autoimmuunityyppinen reaktio virukseen. Sellaisen saamiselle on isompi riski, jos on muitakin autoimmuunitauteja. Sen sijaan se alkuinfektio ei ole varmaan sen pahempi kuin muillakaan, eikä varmaan joudu todennäköisemmin sairaalaakaan.
Ylipainoinen voi tippua millon vaan muutenki.
2 autoimmuunisairautta joihin suoneen tiputettava biologinen lääke käytössä, ja korona oli normiflunssa. Ei keuhkosairauksia.
Monta autoimmuunisairautta, ei koronaa eikä piikkejä.
Pahin koronataudin seuraus nyt, kun lähes kaikki saavat sen ja vielä monta kertaa, on jälkikoronan toisille aiheuttamat mielenterveyhäiriöt. Kyllä maailmasta huomaa, missä maissa on huonoimmat rokotteet ja eniten hulluja.
Reuma ja sairastin koronan pelkkänä nuhana. 3 piikkiä löytyy.
Mulla on useampi autoimmuunisairaus astmasta lähtien eikä korona ollut mitenkään erityinen tauti mulle. Tosin olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja elän terveesti.
Rokotuksesta tuli pahemmat oireet (puolen vuoden helvetillinen väsymys ja uusi autoimmuunisairaus, mulle tyypillinen rokotereaktio) joten niitä en enää ota.
Ei ainakaan tutuilla ole ollut. Osa autoimmuunisairaista on sairastanut oireettomana.
Sopisi mulle mutta ei vaan taida loppu tulla t. Ammattivalittaja