Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua vaivaa? Omituinen "kuiva" flunssa :(

Vierailija
03.03.2020 |

Älkää alkako vinoilemaan koronasta, tiedän ihan hyvin ettei mulla voi koronaa olla kun en ole sille altistunut.

Muutama päivä sitten tuli yhtäkkiä ihan äärettömän kuumeinen olo, koko kroppa oli ihan tulikuuma ja silmissä näkyi ihmeellistä "väreilyä". Meni ohitse särkylääkkeellä ja nukkumalla, mutta yöllä kammottava olo palasti taas. Olin jo seuraavana päivänä soittamassa lääkäriin, mutta olo ei yhtäkkiä ollutkaan enää kuumeinen joten kuittasin koko homman jonain kehon outoutena.

Tänä aamuna alkoi omituinen kurkkukipu ja tuntuu että keuhot eivät ota ilmaa kunnolla, hengitys tuntuu tosi raskaalta ja etenkin rasituksessa tuntuu että joudun oikeasti haukkomaan happea. Voin siis hengittää normaalisti, ei kipua tms. mutta tuntuu etten saa jotenkin hengitettyä kunnolla? Aina kun vedän happea sisään, tuntuu etten saa sitä tarpeeksi. Tuntuu ihan kuin mulla olisi joku lievä astmakohtaus 24/7

Onkohan tää influenssaa? Mulla ei nenä vuoda tai en ole muutenkaan tukkoinen. Ainoat oireet on tuo jojoileva ruumiinlämpö, hengenahdistus ja yskä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronalla on juuri tuollaiset oireet. Mistä tiedät, ettet ole altistunut?

Vierailija
2/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole matkustellut riskialueille ja asun yli sadan kilometrin päässä Helsingistä. 

AP

Vierailija
4/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rs-virus. Epidemia päällä.

Vierailija
5/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona se on.

Vierailija
6/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Itketkö ja tärisetkö myös?

Vierailija
7/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa. Alkaa usein juurikin kuvailemillasi oireilla. Voi tosin olla myös mikä tahansa muu hengitystieinfektio. Aiheuttajaa on täysin mahdoton edes lääkärin sanoa ilman labrakokeita.

Vierailija
8/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut samaa. Viikon kestää pahin vaihe. Etelä suomessa ollaan myös.

Vierailija
9/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole matkustellut riskialueille ja asun yli sadan kilometrin päässä Helsingistä. 

AP

2/5 ja alenee mitä enemmän selittelet.

Jos on vaikea hengittää niin luulisi että normaali aikuinen tajuaa mennä lääkäriin eikä avata trolliketjua av:lle. Ihan sama minkä nimisestä taudista ne hengitysongelmat johtuu. 

Vierailija
10/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaa itsekin epäilen, onko lääkäriin soitosta hyötyä vai katselenko vielä?

AP

Vierailija
11/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rs-virus. Epidemia päällä.

rf - virus. Sen tuntee varmimmin siitä että hampaanpaikat rupeaa soittamaan radio luxemburgia, mutta pahimmissa tapauksissa radio novan aamutiimi soi ympäri vuorokauden suussa. 

Vierailija
12/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päätä särkenyt pari päivää oikealta puolelta todella kovaa ja kuume 39 asteen molemmin puolin. Nyt särkee vielä lisäksi selkää mutta se voi olla pelkästä makaamisesta. Mitään muita oireita enkä ole matkaillut tai kukaan muukaan koronaseuduilla. Jotain muuta siis. En pääkaupunkiseudun asukas.

Vierailija
13/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssaa itsekin epäilen, onko lääkäriin soitosta hyötyä vai katselenko vielä?

AP

"potilas oli terve kunnes omaksi yllätyksekseen kuoli"

Vierailija
14/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskäpaskapahaolo. Seuraava potilas!

Vierailija
15/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ihan yhtä tyhjän kanssa soittaa lääkärille nyt. Omasta kokemuksesta työterveydessä kohdellaan kuin luulotautista jos menet hoitoon poskiontelontulehduksen kanssa. 

Vierailija
16/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärissä oo apua muuhun kuin saikkulappuun

Vierailija
17/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämän taudin kuumeiluvaihe kesti perheen nuorimmalla kolme vuorokautta. Välillä silmäoireita ja päänsärkyä, ei nuhaa. Jonkin verran yskää. Muut perheessämme eivät sairastuneet.

Vierailija
18/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa. Paranee itsestään. Nyt eivät hoida edes hengenahdistustapauksia ellet kuulu riskiryhmään. Ole rauhassa kotona, joo tiedän tuntuu ikävältä mutta ei voi mitään. Jos menee oikeasti pahemmaksi (olet siis ambulanssikunnossa) niin silloin sitten sairaalaan.

Vierailija
19/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voi olla koronaa? Mistä te tiedätte? Vastaan voi missä tahansa tulla oireeton super tartuttaja.

Vierailija
20/21 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen, mutta kuume on lievä. En usko, että on koronaan, vaikka Helsingissä asunkin.