Kasvojumppa ja kasvojooga, kokemuksia?
Onko kukaan täällä tehnyt kotona kasvojumppaa tai kasvojoogaa tai jopa käynyt tunneilla? Itseäni kiinnostaa toimivatko ne oikeasti ja saako niillä tuloksia. Jos saa, minkälaisia?
Kasvojoogasta on tehty ainakin yksi tieteellinen tutkimus suht. pienellä otannalla ja se nuorensi kasvoja muutamalla vuodella keskimäärin. Toisaalta, jotkut plastiikkakirurgit ovat sitä mieltä, että kaikenlainen voimakas ilmehtiminen ja kasvojen ihon venyttäminen vaan pahentaa ryppyjä ja juonteita. Olisi kiva tietää, jos joku on jumpannut kasvojaan vaikka pidemmän aikaa, minkälaisia tuloksia voi odottaa. Pistoksia tms. en ole innostunut ottamaan ja siksi olisi kiva löytää jokin luonnollinen keino ylläpitää kasvojen muotoa ja lihaksia.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä, tänään ostin kirjan 11 minuutin kasvojooga. Aion kokeilla, pahoin vaan pelkään, että yksitoista minuuttiakin on itselleni liian pitkä aika säännöllisesti tehtäväksi. No, yrittänyttä ei laiteta.
Olisi kiva kuulla kokemuksia, kun olet tehnyt sitä vähän pidempään. Mietin myös yhden kasvojumppakirjan ostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä, tänään ostin kirjan 11 minuutin kasvojooga. Aion kokeilla, pahoin vaan pelkään, että yksitoista minuuttiakin on itselleni liian pitkä aika säännöllisesti tehtäväksi. No, yrittänyttä ei laiteta.
Olisi kiva kuulla kokemuksia, kun olet tehnyt sitä vähän pidempään. Mietin myös yhden kasvojumppakirjan ostamista.
Voin suositella jo kahden kerran jälkeen kasvojoogaa! Jo alkulämmittelyn aikana kun kasvoja hierotaan kevyesti tuntuu kasvojen verenkierto vilkastuvan ja jo tämä pelkästään saa olon virkistymään. Koko jumppa on helppo ja nopea tehdä. Peilikuva näyttää heti hehkeämmältä ja olo virkistyy ihan kokonaisvaltaisesti. Nyt vaan kun sais tämän rutiiniksi eikä unohtuisi, niin hyvä.
Minäkin ostin tämän kirjan toukokuussa ja olen tehnyt koko kasvojoogan vain muutaman kerran. Olen ottanut sieltä muutaman liikkeen, jonka teen joka aamu. Teen nro 3 nälkäinen lisko, 4 kiukkuinen lintu, 5 pikavene, 6 tapu tapu, 7 vee, 8 hyvästi heltta. Olen 53-v ja aamulla on aina silmäpussit ja huomasin heti ensimmäisenä päivänä, että liike 7 auttoi silmäpusseja laskemaan. Yleensä ne pienenevät päivän mittaan, mutta tämä liike sai ne laskemaan nopeammin ja illalla huomasin, että niitä ei ole enää ollenkaan. Seuraavana aamuna oli kylläkin taas, mutta tuolla liikkeellä ne saa hyvin laskemaan. Voi olla, että alakasvot ovat vähän kiinteytyneet, kaksoisleuasta en osaa sanoa onko tullut muutosta. 3 kk olen tehnyt näitä liikkeitä ja meinaan jatkaa, toivottavasti auttavat ajan kanssa. Anoppi sanoi kun näki minut pitkästä aikaa, että et ole yhtään vanhentunut vaan päinvastoin ihan kun olisit nuorentunut. Itse en sitä ainakaan huomaa, mutta voisiko olla, että kasvojooga olisi auttanut?
Itse olen tehnyt muutaman viikon ja iho on kirkkaampi, silmät eloisamman näköiset ja kasvot tuntuvat rennommilta ja ilmeikkäämmiltä. Suosittelen.
Kaivan tämän vanhan ketjun ylös, kun mietin tuon 11 minutin kasvojooga-kirjan hommaamista. Onko täällä joku joka olisi kokeillut?
Ei ole mulla ainakaan vaikuttanut yhtään mitään, 3 kk nyt tehnyt päivittäin. Taidan lopettaa ajanhukkana. (Ikää 47 v, erittäin rupsahtanut mm. kaksoisleuka, roikkuvat leukaperät ja s
Liian aikaista sanoa, en ole kovin pitkään ehtinyt tätä harrastaa. Mutta ainakin harjoitukset tuntuvat kasvojen lihaksissa, luulisi että siellä jotain tapahtuu. :)
Harvalla auttaa. Treenaa lihaksia, mutta kun onngelma on lihasten päällä roikkuvat pehmyskudokset, niihin ei auta. Lähinnä jollekin aika nuorelle, ja vähärasvaisessa kunnossa olevallve (jolla kasvojen rasva ei peitä muotoa) voi tehdä jotain näkyvää.
Ihan turhaa.
Ja tästä jo kertoo se, että kasvojoogassa ja -jumpissa on ristiriitaisuuksia.
Yks neuvoo esim. että jumppaa otsaa ja oikein vielä sormia lisäpainona pitäen, ja toinen sanoo että otsa on jo muutenkin liikaa kuormitettu, että missään nimessä ei pitäisi yhtään enempää käyttää otsan lihaksia.
Räikeitä ristiriitoja on muitakin, perehdyin joskus muutama vuosi sitten tarkemminkin. en ny jaksa vaan kirjoittaa kaikkia tähän.
Uskon kylmä että kasvojen hieronta ja jumpat rentouttaa kireitä lihaksia (esim purentalihakset) ja se voi hetkellisesti "pehmentää ilmettä", mutta mitään varsinaista eroa nämä eivät kasvoille tee, tai että kukaan näyttäisi oikeasti nuotemmalta.
Kuvapareissa ennen-jälkeen nämä mahdolliset pienet erot tulevat vain esim paremmasta ryhdistä, silmien pitämisestä enemmän auki, leuan nostamisesta aavistuksen ylöspäin.... Ja valaistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa.
Ja tästä jo kertoo se, että kasvojoogassa ja -jumpissa on ristiriitaisuuksia.
Yks neuvoo esim. että jumppaa otsaa ja oikein vielä sormia lisäpainona pitäen, ja toinen sanoo että otsa on jo muutenkin liikaa kuormitettu, että missään nimessä ei pitäisi yhtään enempää käyttää otsan lihaksia.
Räikeitä ristiriitoja on muitakin, perehdyin joskus muutama vuosi sitten tarkemminkin. en ny jaksa vaan kirjoittaa kaikkia tähän.
Uskon kylmä että kasvojen hieronta ja jumpat rentouttaa kireitä lihaksia (esim purentalihakset) ja se voi hetkellisesti "pehmentää ilmettä", mutta mitään varsinaista eroa nämä eivät kasvoille tee, tai että kukaan näyttäisi oikeasti nuotemmalta.
Kuvapareissa ennen-jälkeen nämä mahdolliset pienet erot tulevat vain esim paremmasta ryhdistä, silmien pitämisestä enemmän auki, leuan nostamisesta aavistuksen ylöspäin.... Ja valaistuksesta.
Asiaa.
Lakatkaa naiset tuhlaamasta aikaanne ja rahaanne näihin.
Leuka pystyyn (pystympään, pois somekyttyrä-asennosta) ja hymy kasvoille, menee 1 sekunti ja saavutatte ne tulokset mitä voi saavuttaa.