Ruokia, jotka teette mielestänne "paremmin kuin muut"
Kommentit (35)
Voimakassuolainen ruoka rasittaa myös munuaisia.
Voi veljet, miten hyviä kokkeja täältä löytyykään.
Kermaa, voita, suolaa: Jokainen ihminen saa noilla aineksilla aikaan hyvää ruokaa. Ei siihen mitään omia taitoja tarvita.
Sämpylät. Moni paistaa liian alhaisella lämmöllä ja vaivaa taikinan littanaksi, vaikka pitäisi tehdä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vihertippurikastike
Rosepippuri on vielä huonompaa kastikkeessa. Näitä marjoja ei pitäisi pippuriksi kutsua muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sämpylät. Moni paistaa liian alhaisella lämmöllä ja vaivaa taikinan littanaksi, vaikka pitäisi tehdä toisin.
Mistä sinä sämpylästalkkeri tiedät, miten muut pullansa vaivaa? Siis oikeasti.
Meillä perheessä laajat allergiat monella joten teen ruuan yleensä maidottomana, kanamunattomana, luontaisesti gluteenittomana ja ilman pähkinöitä, tomaattia, paprikaa ja sitruksia jne. Lisäksi olen huono ja laiska kokki.
Mutta ainakin jauhelihakeitostani tulee yleensä aina kehuja. Samoin leipääni yleensä kehutaan (alakoululaisten kaverit syövät välillä pellillisen luontaisesti gluteenitonta leipääni kun tulevat leipomispäivänä käymään ja he saisivat syödä ihan normi kaupan leipääkin mitä tarjolla mutta gluteeniton kuulemma parempaa). Samoin luontaisesti gluteeniton, vegaani jne kakku kerää kehuja. Niin ja lihapullat saa lapsen kaverilta arvosanan miljoona ja on opetellut meillä tekemään samanlaisia että saisi niitä kotonakin.
Fuusiokeittiö, omat reseptit.
Sekoittelen tarpeen ja ruokailijoiden maun mukaan aineksia Pohjoismaista, Ranskasta, Kreikasta, Latinalaisesta Amerikasta, Kiinasta ja/tai Himalajan seudulta.
Keittäjä Porvoosta tekee mieluiten uunimakkaraa kun ei muuta makkaraa näe
En varmaan mitään, mutta varmasti teen jokaisen ruoan paremmin kuin JOKU muu. :D
Sienirisotto. En ole missään syönyt niin hyvää risottoa, kuin omani on.
Monet leipomukset. En ole kummoinenkaan ruoanlaittaja ja ruokani maistuvat aina vähän mönkään menneiltä, vaikka noudattaisin ohjetta orjallisesti (puhumattakaan silloin kuin annan inspiraation viedä).
Mutta leipoa osaan. Muffinsit, kakut, tortut, piirakat jne ovat minulla aina ihanan kuohkeita, maukkaita ja sopivan makeita.
Salaisuuteni on useimmiten suola, monessa makeassa ohjeessa ei mainita suolaa lainkaan ja sitä pitää aina olla ripaus tuomassa kontrastia ja nostamassa muita makuja esille! Myös kananmuna-sokeri tai voi-sokerivaahto pitää aina vatkata kunnolla vaahdoksi. Eikä leipomusta saa pitää yhtään liian kauaa uunissa tai se kuivahtaa.
Pullia ja keksejä en taas osaa lainkaan tehdä.
Pataruokia.
Stroganoff, gulassi ja äidin reseptillä sipulipihvi sekä monta muuta
Miehen bravuureja mm shepherdspie, chorizo- myskikurpitsapata ja tuorekasviswokki broilerilla
Ystävien mielestä mun tekemät blinit on parhaita
Menee jälkkärin puolelle, mutta kääretorttu on se mun juttu.