Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eettisestä lihansyömisestä kysymys

Vierailija
03.03.2020 |

Vegaani ravinnossahan on monelle se että eläin ei voi antaa suostumusta.

Mutta entä jos geenimanipuloidaan esim. lehmä joka on riittävän älykäs että ymmärtää kuolemisen, jne. ja pystyy puhumaan ja haluaa tulla syödyksi ja kertoo sen kysyttäessä tai kysymättäkin. Lehmä siis kokee elämänsä tarkoituksen olevan syödyksi tuleminen.

Eikö tämä olisi sitten vegaanille sopivaa lihaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, olet lukenut Linnunradan käsikirjan liftareille. Niin on kaikki muutkin. 

Vierailija
2/7 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, olet lukenut Linnunradan käsikirjan liftareille. Niin on kaikki muutkin. 

Juu, Douglas Adams kirjoitteli tuon tosin pitkään ennen kuin veganismi oli muotijuttu.

Mutta kiinnostaisi että miten on, silloinhan suostumus on saatu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle vegaanille? Vegaani tarkoittaa ihmistä, joka ei syö eläinperäisiä tuotteita. Liha on eläinperäinen tuote. Joka ikinen vegaani on vapaa syömään lihaa ihan koska tahansa, sen jälkeen hän vain lakkaa olemasta ruokavalioltaan vegaani. Niin yksinkertaista se ihan oikeasti on. Jokainen vegaani saa halutessaan syödä lehmää ihan riippumatta siitä, onko sen lehmän elämän tarkoitus syötäväksi tuleminen tai ei.

Eli kysymyksessäsi ei ollut pienintäkään järkeä.

Itse en söisi lihaa tuossakaan tapauksessa, koska en kerta kaikkiaan pystyisi kuvittelemaan tilannetta, missä minun yli 20 vuoden jälkeen jostain syystä tekisi mieli syödä lihaa.

Vierailija
4/7 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle vegaanille? Vegaani tarkoittaa ihmistä, joka ei syö eläinperäisiä tuotteita. Liha on eläinperäinen tuote. Joka ikinen vegaani on vapaa syömään lihaa ihan koska tahansa, sen jälkeen hän vain lakkaa olemasta ruokavalioltaan vegaani. Niin yksinkertaista se ihan oikeasti on. Jokainen vegaani saa halutessaan syödä lehmää ihan riippumatta siitä, onko sen lehmän elämän tarkoitus syötäväksi tuleminen tai ei.

Itse en söisi lihaa tuossakaan tapauksessa, koska en kerta kaikkiaan pystyisi kuvittelemaan tilannetta, missä minun yli 20 vuoden jälkeen jostain syystä tekisi mieli syödä lihaa.

Olen nähnyt vegaanien perustelevan lihansyönnin epäeettisyyden sillä että eläin ei voi antaa suostumusta eikä tahdo tulla syödyksi.

Sitä siis tarkoitin.

Vierailija
5/7 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmissyönti kiellettyä jos joku haluaa tulla syödyksi?

Vierailija
6/7 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vegaanien perustelevan lihansyönnin epäeettisyyden sillä että eläin ei voi antaa suostumusta eikä tahdo tulla syödyksi.

Sitä siis tarkoitin.

Hox HOX,eipä ole sulla kaikki muumit tallessa!!!!Ei ruualta,kuten sorsat,hirvet,porot.EI NIILTÄ LUPIA KYSELLÄ!!!!!!!

Vierailija
7/7 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä siis tarkoitin.

Hox HOX,eipä ole sulla kaikki muumit tallessa!!!!Ei ruualta,kuten sorsat,hirvet,porot.EI NIILTÄ LUPIA KYSELLÄ!!!!!!!

Eipä sinulla luetun ymmärtäminen vuorostaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme