Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyvät vanhemmat ja oletus, että lapset ottavat talon. Meille on nyt sitten jäämässä SEKÄ miehen lapsuuskoti että minun lapsuuskotini

Vierailija
03.03.2020 |

Tai no lapsuus ja lapsuus, vanhemmat ostivat sen kun olin 12 ja 16 vuotiaana muutin jo muualle opiskelemaan mutta kuitenkin, tajunnette pointin.
Nyt appivanhemmillani ja minun vanhemmillani on sitten köydeveto että "Mari ja Mika ja lapset muuttavat tänne kun me muutamme kaupunkiin " "Eivät, vaan tännepäs". Tilanne on siis molemmilla sama: vanhat ihmisee eivät jaksa enää omakotitalo asumisen velvollisuuksia. Mieli tekee kerrostaloon. Sekä minä että mies ollaan ainoita lapsia, joten..

Mies periaatteessa olisi kyllä valmis muuttamaan lapsuuskotiinsa, ongelma vain on että talo on maaseudulla keskellä metsää. Lasten koulut, päiväkodit, harrastukset ja kaverit? Remonttiakin olisi edessä..
Omien vanhempieni talo taas on valesokkeli-painajainen kuolevassa kirkonkylässä baarin "takapihalla".
Asumme nyt kivassa rivarissa kävelymatkan päässä päiväkodista ja kaupungin keskustasta, asunto on oma ja tätä on kovasti tehty viihtyisäksi, oman näköiseksi. Täältäkö pitäisi muuttaa pois?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on kiinteistö, jossa on mukana myös esim. metsää/peltoa, niin sitten kannattaa harkita ostamista ja vuokralle laittamista - edellyttäen että ostohinta on erittäin matala ja sijainti sellainen, että joku vuokralainen sinne löytyisi. Vuokran tason tulisi toki olla aika matala, jos sijainti on kehnohko.

Vierailija
22/23 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on kiinteistö, jossa on mukana myös esim. metsää/peltoa, niin sitten kannattaa harkita ostamista ja vuokralle laittamista - edellyttäen että ostohinta on erittäin matala ja sijainti sellainen, että joku vuokralainen sinne löytyisi. Vuokran tason tulisi toki olla aika matala, jos sijainti on kehnohko.

Jatkan vielä, eli että jos saatte taloon liittyvän kokonaisuuden sellaiseksi että se kantaa taloudellisesti itse itsensä ilman että teidän tarvitsee tinkiä omista tarpeistanne (esim. isommasta asunnosta isossa kaupungissa), niin silloin asiaa kannattaa harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä muuttaa. Oletteko sanoneet, että ette halua ja talot myyntiin.

Tuollaisille taloille voi olla vaikea löytää ostajaa ja joutuu tontin hinnalla myymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi