Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siellä Sundsbergissä asuu niin paljon rikkaita??

Vierailija
03.03.2020 |

Oon käynyt. On laitettu amerikan meininkiä pellolle. On melkein kirkkonummea.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä asu. Herlinit nostaa keskiarvoa Sarvvikin suunnalta.

Vierailija
2/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Sundsberg on Kirkkonummella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelkaisia ja talot sekä putket vajoavat.

Vierailija
4/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sundsbergiä kutsuttiin alkuvuosina Nokiakyläksi koska sinne muutti paljon it alan hyväpalkkaisia työntekijöitä. Ei johtajia mutta asiantuntijoita tms. nuoria perheitä.

On ihan Kirkkonummea, ei melkein:)

Vierailija
5/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sellaisia asuntoja, etten ymmärrä miksi noilla tuloilla haluaa asua juuri siellä. Olen muutamia kertoja katsonut asuntoa sieltä, mutta jäänyt ostamatta.

Toisaalta, siellä ei ole neukkukuutioita, vuokra-asuntoja eikä pikkuasuntoja, joten se nostanee tulorakennetta.

Vierailija
6/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne tulot on mediaaneja. Ei ne Herlinit sitä nosta (merkittävästi):

Siellä metsässä tuon amerikan raittiin eteläpuolella on ihmeen paljon taloja piilossa. Kai sekin on sundsbergiä. Sielläkö ne rikkaat asuu?

Tuo amerikan raittikylä on vähän sellainen kuin w.t-väelle rakennettu paikka. Pihinä mennään sinne paskojen kulkuyhteyksien päähän, halvimpaan paikkaan mitä saa kehä iii sisällä.

Vierailija
7/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika ihana ja idyllinen paikka. Oltiin vain kyläilemässä niin kaikki vastaantulijat kuitenkin moikkailivat minua ja lapsia, vaikka ei siis tunnettu, ja ihmiset olivat oikein onnellisen näköisiä. Pihat ovat kauniita ja ympäristö on oikein nätti muutenkin. Lasten kannalta aivan upea paikka asua, aikuiselle minun makuuni liian vähän tekemistä Helsinkiin verrattuna. Mutta turvallinen alue, ei esim. narkkareita pyörimässä ja koulussa ja päiväkodissa varmasti rauhallisempaa kuin Helsingin mamualueilla. Perheet ovat varakkaita ja se näkyy. 

Vierailija
8/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sundsbergiä kutsuttiin alkuvuosina Nokiakyläksi koska sinne muutti paljon it alan hyväpalkkaisia työntekijöitä. Ei johtajia mutta asiantuntijoita tms. nuoria perheitä.

Eiköhän ne melkein kaikki ole saaneet potkut tässä vaiheessa. Tosin voihan olla että rikastuivat optioilla tai osakkeilla.

Vierailija
9/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika ihana ja idyllinen paikka. Oltiin vain kyläilemässä niin kaikki vastaantulijat kuitenkin moikkailivat minua ja lapsia, vaikka ei siis tunnettu, ja ihmiset olivat oikein onnellisen näköisiä. Pihat ovat kauniita ja ympäristö on oikein nätti muutenkin. Lasten kannalta aivan upea paikka asua, aikuiselle minun makuuni liian vähän tekemistä Helsinkiin verrattuna. Mutta turvallinen alue, ei esim. narkkareita pyörimässä ja koulussa ja päiväkodissa varmasti rauhallisempaa kuin Helsingin mamualueilla. Perheet ovat varakkaita ja se näkyy. 

Puolen kilometrin päässä on Masala jossa narkkarit asuvat... miksi suurimmalla osalla on hälytyslaitteet?

Vierailija
10/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nosta, nimenomaan ei vaikuta noissa tilastoissa, kyse on mediaanituloista.

Sundsbergissa ei asu varsinaisesti rikkaita, vaan työllä itsensä elättäviä. Kyse on oikeastaan siitä että tuo postinumeroalue sattuu olemaan sattumalta pientaloalueen postinumero, jossa kaikki asunnot on omistusasuntoja. Yksi kerrostalo on, mutta sekin on omistusasuntoja tietääkseni.

Eli ei yhteiskunnan elättejä yhtään mukana.

Vierailija
11/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne melkein kaikki ole saaneet potkut tässä vaiheessa. Tosin voihan olla että rikastuivat optioilla tai osakkeilla.

Ei se silti tarkoita etteivät he olleet Nokialaisia kun sinne muuttivat:) Itsekin olin v 12 saakka ja lähdin mukavan paketin kanssa.

Nokia taustalla ei ole vaikeaa saada töitä jatkossakaan

Vierailija
12/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on maailmalla monesti muuallakin siten, että isompien kylien (Helsingin) lähelle sopivan ajomatkan päähän syntyy hieman eksklusiivisempia alueita rauhalliseen paikkaan. Eihän nuo erot Suomessa isoja ole, mutta kuitenkin.

Vierailija
13/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Ihmiset olivat oikein onnellisen näköisiä.” Niin just, sehän kertoo kaiken.

Hiukan liian positiivinen kirjoitus mennäkseen täydestä.

Vierailija
14/14 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sundsbergistä ajaa omalla autolla puolessa tunnissa Helsingin keskustaan. Tällaiselle omakotitalossa asuvalle ylemmälle keskiluokalle tämä on varmasti ihan hyvä kompromissi. Helsingin keskustasta ei saa 400 000 eurolla omakotitaloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi