_\|/_ HELMIEN alkuviikko (ma-to) _\|/_
Kommentit (28)
Onnea Minkki! Millon häät?
Mulla tulee nyt vähän harvemmin käytyä pinoutumassa kun isäntä on kesälomalla. Mukava touhuta yhdessä kaikkea ja säätkin on ollu ihan kivat. Ihana kun on kaksi täällä pyörittämässä tätä härdelliä. Mietin just tuossa kun en meinannut taas saada Aaroa millään päiväunille ja esikoinen samaan aikaan riehu sängyssään niin, että löi huulensa sängyn reunaan ja alkoi vuotamaan verta, että NIIN MITENKÄ MINÄ OLENKAAN SELVINNYT TÄSTÄ KAIKESTA YKSIN?!?!?!? Ja -apua- miten selviän taas syksyllä <huokaus> No, niinpä ne päivät vyöryy vaan eteenpäin vaikka meno ois mikä, sitä syksyä on kai turha vielä kauhistella, sitä ei tiedä mitkä ne systeemit sitten taas on. Tuossa puolen vuoden paikkeilla kai ne nämä vauvelit alkaa jo istumaan ja syömään sormiruokaa ja siirtymään kaksiin päikkäreihin ja pitkiin yöuniin. Siinä onkin sitten ihmettelemistä, että millon pääsee ylipäätään mihinkään kun toinen nukkuu aamupäivän ja iltapäivän ja toinen keskipäivän ja molemmat taitaa olla vähän liian kiinnostuneita ympäristöstään nukkuakseen ulkona vaunuissa.
Meillä on tosiaan menny tuon Aaron kanssa nyt hankalaksi kun pitäs olla koko ajan pällistelemässä ja kokeilemassa kaikkea. Ei meinaa malttaa nukkumaan ollenkaan. Varsinkin jos isoveljen ääni kuuluu jostain. Oon nukuttanut sitä nyt päikkäreille ihan pimeessä huoneessa tissillä ja silleen sen saa piiiiitkän yrittämisen jälkeen rauhottuun. Ulkona ei nuku. Illalla väsähtää kyllä nopeesti kun velikin menee samaan aikaan yöpuulle.
Yöt meillä on nyt rankkoja, tunnin välein kitisee, en tiedä mikä on. Välillä tuntuu että tahtois olla kyljellään mutta kun ei pysy vaan kellahtaa aina selälleen. Tuetuksikaan ei tahdo joutua, se ahdistaa. Näkee kyllä muutenkin että liikkuminen on alkanut kiinnostaa. Aaro kaivaa kovasti patjaa nenällään ja yrittää heijata jalalla massulleen. Ei ihan vielä oikein onnistu ilman apuja. Saattaa kyllä olla massukin pipi yöllä kun ei oo taas kakannu ku viimeks ennen juhannusta. Kovasti on yritetty tehdä kakkajumppaa. Mies arveli että ikenet kutiaa, mutta minä en kyllä nää että ne ois turvonnu ollenkaan. Se viulajuuren pala, jonka pitäs auttaa kutinoihin, auttaa joskus, joskus kaveri ei huoli sitä ollenkaan. Kyllä se kuolaaminenki on aika ajoittaista. Joskus tuntuu että pojan kaikki vaatteet on märät ja äitillä puolet, joskus taas ei tuu kuolaa ollenkaan. Hyvin paljo meillä on ihan samanlainen meininki ku monilla muillaki tuntuu olevan: ympäristö kiinnostaa niin kamalasti että pitäs koko ajan olla liikkeessä ja hiplaamassa kaikkee, pöytien reunoja, leluja, peittoja...
Maruzzella: millä te trimmaatte teidän cockeria? Me käytettiin ennen saksia, mutta sittemmin on iskeny laiskuus ja ostettiin kone parturiliikkeestä. Saksilla tulis tietysti nätimpi. Minkävärinen teidän cockeri on? Mulla oli ennen, siis kun itse olin lapsi, punaruskee, nykynen on black ' n' tan.
Jahas, ei muuta kun lattioita taas luutuamaan, esikoiselta otettiin isin loman alkamisen kunniaksi vaipat pois... argh...
Vilja, Aaro 4kk, Veikko 1v9kk
Helmi on vikoilla päiväunilla ja mä lähden kohta (kun tyttö herää ja olen syöttänyt hänet) kaupungille etsimään tytölle alesta syksyksi jotain haalaria. Oisin toivonut, että se äitiyspakkauksen vanupuku ois mahtunut vielä syksyllä, mutta varmaan turha toivo, kun oli keväällä jo nafti siitä haara-mitasta.
Meillä kaikki sujuu samaan malliin kuin ennenkin. Illalla Helmi ei haluaisi millään nukahtaa, varsinkaan isin kanssa. Nukahtaa sitten vihdoin joskus klo 22-23 aikaan ja ekan kerran syö n. klo 02. Seuraavan kerran sitten yleensä klo 04 ja joskus klo 04-06 aikaan alkaa sitten se levoton pyöriminen ja huitominen, jolloin mä en juurikaan saa nukuttua. Sitten nukkuu taas jostain klo 6-7 lähtien pari tuntia ihan rauhallisesti. En ymmärrä, mistä toi aamuyön levottomuus johtuu, mutta sitä on ollut ihan pienestä lähtien. Joskus yritän saada tytön takaisin uneen pelkällä tutilla, mutta se tarkoittaa sitä, ettei Helmi meinaa nukahtaa millään ja yleensä sitten vaan itkee, joten helpommalla pääsen, kun annan tissiä ja nukahdetaan sitten siihen. Olen kyllä ajatellut, että sitten elokuussa, kun kiinteät ruoat aloitetaan ja sitten kun niitä alkaa mennä hyviä satseja, yritän ainakin tosta ekasta yösyötöstä päästä eroon. Päivisin Helmi valvoo 2 h päiväunien välissä, joita nukkuu yleensä kolmet (1 h + 3 h + 1 h), yhteensä noin 5 h. Yöllä nukkuu noin 9-10 h.
MINKKI: Onnittelut kihloihin menon johdosta ja voimia arkeen vauvan kanssa! Luin tuolta toisesta pinosta, että olet tosi väsynyt. Jännä juttu, miten teille oli sanottu neuvolassa, että painoa olisi saanut tulla enemmän, kun Helmille oli tullut kuukaudessa 370 g painoa ja pituutta 2 cm ja neuvolatädin mielestä kasvaa hyvin ja täysimetystä voi huoletta jatkaa. 2 kk:ssa painoa on Helmille tullut kilo ja pituutta 5 cm eli aika samalla tavalla kuin teillä.
Nyt heräs tyttö, joten menen syöttöpuuhiin, että pääsen sinne kaupungille.
T:Fassiloora ja Helmi (4,5 kk)
viljaa : häät on 19.8 -niitä on kovasti tässä valmisteltu :) meillä on sellaiset ulkoilmahäät ( ellei sada ) kaikki alkaa olee jo melkein paketissa lukuunottamatta hmm.. vähän kaikkea ;)
kaikilla muillakin näyttää tuo ikä tekevän tepposia eli ympäristö kiinnostaa ja koko elämä -nytkin herra kiljuva istuu sylissä ja näpyttelee samalla kun äitikin :D on se niin ihmeellistä.
just ehtisin kirjoittelee niin pakko perua puheet siis miten tyytymätön voi ihmislapsi olla -tänään ollu koko päivä ihan kaameeta kaaosta -ei nukuta ei syödä -tiristään kiljutaan ja maristaan vaan jep kunhan taas yö saapuu...
onneksi mies ( olis kiva olla kotona apuna ) on reissussa sunnuntaihin niin voidaan nukkua vierekkäin ( ei häiritse tuo yöheräily kun tunkee vaan tissiä suuhun )
mutta nyt kaikille oikein leppoisaa kesäpäivää :)
minkki ka oskuboy 4kk++
Ihanaa Minkki, elohäät kun illat on jo pimeitä :) Minusta nuo elokuun illat on tosi romanttisia. Lykkyä pyttyyn vaan järjestelyjen kanssa!
Aaro simahti taas heti juotuaan suihkutissin, röytäistyään ja fiilisteltyään hetken toisella tissillä. Se on hauska kun se pitää niin tiukasti rintsikoista kiinni että irrottelemiseen menee hetki nukahtamisen jälkeen. :)
Fassiloora: meillä on nuo aamuyöt ollu melkeinpä aina ihan samanlaisia kuin teillä. Tuntuu ettei aamuyöstä uskalla oikein kylkeä kääntää ettei Aaro herää. Isäntä tietysti piehtaroi minkä ehtii, enkä viitti sitä kieltää, saahan tuo omassa sängyssä piehtaroida. Uskoisin, että meillä ja teillä helpottaa kun puoli vuotta tulee täyteen. Syksyllä ei tuu niin aikasin valosakaan. Mulla on ollu koko ajan semmonen fiilis että se aamuyön kukunta johtuu ainakin meillä aika pitkälti tuosta valosta. Veikko siirrettiin omaan huoneeseen puolivuotiaana, saa nähdä onko Aaro kypsä siihen sillon ja ennenkaikkea: onko Veikko kypsä siihen. Muualle meillä ei voi oikein siirtää. Ei oo kauheen houkutteleva semmonenkaan ajatus, että Aaro siellä yrittää nukkua kun Veikko nakkelee kamaa pinnikseen. Meillä käydään just nyt sitä taistelua että se oppis ettei sängystä saa lähtä enää hakemaan leluja. Toissailtana se oli kyllä aika ylisuolonen kun sen huoneesta kuulu vaan parikymmentä kertaa peräkkäin: " ei saa ottaa leluja, ei saa ottaa leluja, ei saa ottaa leluja..." Jotain on vissiin menny perille. Harmi kun sen muisti on vaan niin lyhyt.
Ootteko muuten kattellu vauvan kanssa peilistä? Meidän Aaro saa ihan mielettömiä kiksejä kun se näkee kuvansa peilissä. Nauraa hekottaa ja huitoo minkä ehtii. Halailee omaa kuvaansa ja flirttailee. ONhan se tietysti kivaa kun on oman ikäistä seuraa. ;) Muutenkin on mahtava nähdä kun sillä on jo semmosia omia reaktioita, eikä se vaan matki ilmeitä. Tuossa iltapuuhissa sain sen sormet suuhuni, taisi olla poika taas rillejä tavoittelemassa, ja voi että mitkä hekotukset siitäkin tuli. Kerranki sormet jonku muun suussa kuin omassa. Muistan kyllä esikoiseltaki nämä samat vinkeet.
Isoveli olikin tänään isin kanssa Lintsillä ja me käytiin Aaron kanssa penkomassa kaikki lelut. Kyllä se poika osaa jo tarttua pikkuautoon kun se semmosen näkee. On ne vaan ihmeelliset nuo ihmisen geeniperimät! Muistan ku ihmeteltiin että miten se Veikkokin oli vaan ja ainoastaan autoista kiinnostunu vaikkei me niitä mitenkään tuotu esille. Aaroo oon yrittäny oikein tarkotuksella pitää että siitä tulee äitille puutarhakaveri eikä mikä autopoika, vaan toisin taitaa käydä...
Pitäisköhän mennä vielä pesemään villvaippahousuja tai perkaamaan kasvimaata... blääh, taidan mennä sohvalle. Apua, LOST:han tulee tänään! Äkkiä siis sohvalle!
Vilja
Samaa minäkin mietin nuista kiloista ja senteistä. Ehkä vaan sitten myös tuo nukkumattomuus on myös se tekijä että saatiin lupa kiinteille. Eli oskarihan nukkuu noin 10 h / vrk ja esim kun illlalla laitan nukkumaan 20.30 aikoihin on Oskari jo siitä tunnin päästä vailla ruokaa ja yleensä siitä jo parin tunnin päästä ja loppuja en sitten ole jaksanu edes laskea. Harvoin menty yöt kahdella syötöllä niinkui 3 kuukautiseksi mentiin.
En minä tiedä voiko tuota syömiseksi sanoa mutta lusikalle Osku avaa suunsa ihan ammolleen ja oikein mutustelee soseita. Mun sisko kävi tänään kylässä ja kysyi miten tuo poika voi syödä noin siististi ;)
Meidän kiinteä määrä päivässä on noin puoli purkkia " jotain" eli joko hedelmää tai kasviksia . Kyllähän se aloitus söi miestä niinkuin sanotaan mutta toivossa on että hiukan helpottaisi kun saisi määrää kasvatettua.
Maitoa tulee edelleen samaan tapaan, tosin olen koittanut jaksaa lypsää maitoa että pysyis yllä tuo nykyinen määrä ja kuulemma polttareitakin varten pitäisi olla pakkasessa maitoa.
mutta nyt kun lapsoset nukkuu tää mänöö soffalle :) ja jos jaksaa avaa fazerin sinisen -kerrankin kun saa sen yksin syödä ;)
minkki
täällä koitan yhtäaikaa kirjoittaa tänne ja katsella lostia, onnistuu se jotenkin. Himottais kovasti katsella jo ne toisen tuotantokaudenjaksot kun kerran ne koneella on, muttei ole aikaa. Harmi.
Viljaa kyseli peilistä. Meillä peili on ainut paikka missä nähdään toisia vauvoja. Jo ainakin kuukauden Miro on aina heti ruvennut nauramaan kun näkee itsensä peilistä ja peilin ohi kuljetaan useasti päivässä ja aina pyllynpesun jälkeen jäädään peilailemaan. Eilen kun Miro leikki lelullaan, jossa on " peili" ja rupesi heti nauramaan, sanoi mies että Mirosta tulee malli kun keimailee heti peilille, sanoin vaan että toivottavasti ei, eiks melkeen kaikki miesmallit oo homppeleita. Eikä mulla siis ole mitään niitä vastaan, mutten kuitenkaan haluaisi että oma lapsi olisi homo.
Taidankin lisätä ostoslistalle fazerin sinisen, kiitos Minkki vinkistä, kun olen ollut kolme kuukautta ilman suklaata ja paino ei oo tippunut yhtään, ehkä juhannuksen grilliherkuista nousi vaan kilon, joten suklaata huomenna, jes.
niisku
Neuvolareissu käyty, rokotusta ei sitten laitettu vielä kun tuo poitsun iho on melko kuiva taas...hooh...no, elokuun alussa mennään sit lekurille ja aletaan katsomaan mistä tuo kuivuus johtuu. Niin, ellen sitten menetä hermojani ja mene yksityiselle, katselee nyt.
Muuten kaikki hyvin, poika kasvaa ja on tyytyväinen ja iloinen jässikkä :) Mitat 7525g ja 68cm.
Meidänkin poika saa noita ihme raivareita, mistä on ollu oma pinonsakin palstalla. Mikään ei käy ja pitäis viihdyttää kokoajan...tässä iässä kuulemma vauva on niin tiedonjanoinen ja kiinnostunut kaikesta, että kokoajan pitäisi olla jotakin virikettä ja samaan asiaan kyllästytään hyvin äkkiä. Ei vaan jaksaisi kokoajan olla äänessä vaikka puhelias olenkin :P
Päikkäreille menokin takkuaa ja kitistään ja natistaan kauan ennenkuin uni tulee. Yöllä kyllä nukutaan tosi hyvin eli parempi kai se on niin. Nyt nukutaan jo kokoajan mahallaan, olen pari kertaa käynyt pojan kääntämässä, mutta kohta taas on masullaan. Olenkin sitten aamulla käynyt tarkistamassa, että herra hengittää eikä ole tunkenut lakanaa tms suuhunsa...tuttiakaan en ole siksi enää antanut yöunille mennessä ja näyttää hyvin nukkuvan ilman sitä.
Mä aloitin viime viikolla uudelleen e-pillerit. Kierukan saa aikaisintaan syksyllä lomien vuoksi ja voi olla etten sitä edes ota. Nyt vain on ollut kokoajan pientä tuhruvuotoa. Menkat alkoivat viime vkon ti ja " loppuivat" ma, nyt taas tiputellut vähän. Pitää katsella loppuuko se itsekseen. Syön samoja pillereitä kuin aikaisemminkin.
Miehellä alkaa ens vkon jälkeen loma joten jee jee! Juttelin tuossa eilen pomoni kanssa ja aloitan työt näillä näkymin ensi keväänä.
Aurinkoista loppuviikkoa toivotellen
Sasuliini ja Eetu, ihan just 5kk