Työelämä vie juomaan
Miten käsittelette stressiä? Mä juon jo junamatkalla kotiin ja jatkan kotikaupungissa. Siististi, ettei kukaan huomaa ja menen kotiin ajoissa.
Kommentit (21)
Totta. Jäisinpä työttömäksi niin raitistuisin.
Mulla loppui viinankulutus 70% kun jäin pois työelämästä. Ei tee enää mieli kun ei ole stressiäkään niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työelämä vie juomaan. Itse kaadat kurkkuusi.
Ja tuo, että kukaan ei huomaa, höpö höpö. Kukaan ei vaan vaivaudu huomauttamaan, ja kotonakin se huomataan. On tullut kohdattua muutamiakin viihteellä olleita ihmisiä, jotka ovat mukamas selvinpäin ja krapulakin jo ohi, mutta haju paljastaa aina.
Stressiä ei voi käsitellä juomalla. Sitä voi itse kuvitella, että tällä se ongelma poistuu, mutta se pahenee vaan.Tämä on totuus, mutta kurjat juopot ja narkkarit eivät sitä tunnusta.
Lakaisukoneen kuljettajalla tuskin on kovaa stressiä.
Monet kyllä käyttää stressiin alkoholia, on ihan lähipiiristä tästä paljon kokemusta. Varmaan hetkellisesti auttaakin mutta se voi johtaa jopa alkoholisoitumiseen eli kannattaa yrittää löytää joku muu tapa.
Kyllä mä ainakin töissä ollessani tunsin melkein pakottavaa tarvetta nollata pää viikon lopuksi.
Työttömänä on aikaa harrastaa liikuntaa ja muita mieluisia asioita, pitää huolta itsestään, tehdä terveellistä ruokaa ja saa nukutuksi tarpeeksi. Juomahimoja ei juuri ole kun olo on rento muutenkin.
4-päiväinen työviikko tai 6-tuntiset päivät kannattaisi oikeasti ottaa kokeiluun.
Kyllä kunnon lärvit rankan rupeaman jälkeen vaan oikeasti auttaa tilanteen nollaamiseen. Ei sekään toki kaikille sovi, mutta itse teen tämän yksin kotona tai korkeintaan yhden hyvän ystävän kera kerran tai kaksi kuukaudessa. Ilman tuota henkireikää varmaan käyttäisin rauhoittavia tai olisin burnoutilla ainakin pari kertaa vuodessa.
Itsekkyys vie juomaan. Ihan puhdas itsekkyys
Työelämä ajaa juomaan ja lääkkeiden käyttöön, työttömyys ajaa juomaan ja lääkkeiden käyttöön.
Jos voittais lotossa, ettei tarvitsisi stressata. Voisi puuhailla kaikkea mielenkiintoista ja osallistua hyväntekeväisyyteen ja vapaaehtoistoimintaan.
Kansalaispalkka ja osa-aikatyö?
Työelämä on liian sairas nykyään. Tarvittaisi paljon parannuksia työoloihin ja palkkoihin, että ei tulisi oloa työpäivän jälkeen että tarvitsee taas ne kahdeksan keskikaljaa nopeasti kiskaistuna kitaan.
Minulla on myös tuo että työttömänä tumppaan ja lopetan alkoholinkäytön. Se tulee itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Spurgu-isäni keksi tuollaisia selityksiä, työttömänä se ryyppäsi kun ei ollut töitä.
Olen ollut työtön ja silloin ei ollut tarvetta juoda kasin vastauksen syistä johtuen.
Työnantaja kannustaa juomaan työaikana, varsinkin kesäisin. Mulla on vilkas aineenvaihdunta, mutta yritän siitä huolimatta juoda puoli litraa 8-10 h työpäivän aikana.
Minulla on aamuisin aina hirveä aamusterssi.
Ymmärrän kyllä täysin, miksi alkoholia juodaan, kun on stressaava duuni. Toivottavasti työelämä muuttuu tulevaisuudessa terveempään suuntaan.
Stressi vie multa usein yöunet joten joudun syömään silloin tällöin lääkkeitä. Käyn lenkillä monta kertaa viikossa ja syön hyvin. Ei nekään aina auta. Nollaaminen auttaa joskus, mutta vie helposti yöunet. Työn osa-aikaistaminen ei auta. Työttömyys ei auta, ahdistus vain vaihtuu toisenlaiseksi. Ikää päälle 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämä on liian sairas nykyään. Tarvittaisi paljon parannuksia työoloihin ja palkkoihin, että ei tulisi oloa työpäivän jälkeen että tarvitsee taas ne kahdeksan keskikaljaa nopeasti kiskaistuna kitaan.
tiedän tällaisia tyyppejä. Juomalla ja surkeilla elintavoilla ovat saattaneet itsensä rapakuntoon ja onko ihme jos työkin on silloin raskasta ja vaikeaa. Ylipainoa, jatkuva darra ja huono kunto. Jokainen vastaa itsestään huolehtimisesta ja terveydestään.
Ja sitten on niitä hyväkuntoisia ja normaalipainoisia, jotka hoitavat 9-10h työpäivien lisäksi kodin ja lapset ja siinä sivussa pitävät huolta terveydestään ja harrastavat.
Lueskelin yhden pillerit-ja-viina-käyttäjän tietoja: työskentelee erittäin stressaavassa kansainvälisessä työympäristössä johtotehtävissä , luki siellä.
Kaveri on vaan niin lääkkeissä ja vetää viinaa niin lujasti, että ei itsekään enää tiedä että mitä pitäis vetää seuraavaksi.
Karua kyytiä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin töissä ollessani tunsin melkein pakottavaa tarvetta nollata pää viikon lopuksi.
Työttömänä on aikaa harrastaa liikuntaa ja muita mieluisia asioita, pitää huolta itsestään, tehdä terveellistä ruokaa ja saa nukutuksi tarpeeksi. Juomahimoja ei juuri ole kun olo on rento muutenkin.
4-päiväinen työviikko tai 6-tuntiset päivät kannattaisi oikeasti ottaa kokeiluun.
Nettopalkka sitten putoaisi noin kolmanneksen ja sitten dokattaisiin rahahuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aamuisin aina hirveä aamusterssi.
Mä herään aamuisin pari tuntia ennen töihinlähtöä, että saan olla ihan rauhassa ajatuksineni, juoda kahvia, syödä aamiaista ja istua vaikka koneella. Muuta perhettä ei onneksi ole.
Itse käytän lääkkeitä pääasiassa, en juo alkoholia. Liikuntakin toimii jos on tarpeeksi pitkäkestoista liikuntaa. Tiedän kyllä miltä kova stressi tuntuu.