Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö koulun tiedottaa, jos osa oppilaista on koronakaranteenissa?

Vierailija
02.03.2020 |

Meillä kolme lasta eri kouluissa (alakoulu, yläkoulu ja lukio). Kahdessa koulussa on oppilaita karanteenissa koronalle altistumisen takia, eikä kummastakaan koulusta ole tullut infoa tästä. Ovat itse kertoneet mm. vanhempien omissa WhatsApp-ryhmissä, lapset jakaneet tietoa Snapissa jne. Typerää tällainen rikkinäinen puhelin, kun sitten itse laitetaan vettä myllyyn vielä pikkasen.

Pitäisikö koulujen oikeasti ottaa vastuu ja ilmoittaa, jos oman koulun oppilaita on altistunut koronalle? Ei se tarkoita sitä, että ovat vielä saaneet tartunnan, mutta olisi kiva tietää ja rauhoittaisi tietää, että ovat eristyksissä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi. Meidän lasten koulusta ei tosin saa mitään infoa, kaikki tieto tulee paikallislehdistä, lapsilta tai vanhempien fb-ryhmästä.

Vierailija
2/6 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varmistettua tartuntatietoa niin mitä sinä sillä tiedolla teet? Vai meinaatko, että pitäisi luetella eristettyjen oppilaiden nimetkin? Valoja päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulisin, että pitää tiedottaa vasta siinä vaiheessa, kun löytyy sairastunut.

Vierailija
4/6 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varmistettua tartuntatietoa niin mitä sinä sillä tiedolla teet? Vai meinaatko, että pitäisi luetella eristettyjen oppilaiden nimetkin? Valoja päälle.

Kyllä niinkin voi ilmoittaa, että "koulussamme ei ole ainuttakaan todettua koronavirustapausta, mutta neljä oppilasta on varmuuden vuoksi karanteenissa koulun ulkopuolelta tulleen altistuksen vuoksi".

Minä en menisi paniikkiin, vaan arvostaisin hyvää tiedotusta. 

Vierailija
5/6 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niinkin voi ilmoittaa, että "koulussamme ei ole ainuttakaan todettua koronavirustapausta, mutta neljä oppilasta on varmuuden vuoksi karanteenissa koulun ulkopuolelta tulleen altistuksen vuoksi".

Minä en menisi paniikkiin, vaan arvostaisin hyvää tiedotusta. 

Just näin. Meidän lasten koulusta tuli vain typerä yleistiedote käsienpesusta. Ja huhut liikkuu altistuneista.

Vierailija
6/6 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki terveystiedot ovat salassa pidettävää tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi