Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisittekö nyt yleisötapahtumaan? Olenko turhan varovainen?

Vierailija
02.03.2020 |

Olen utelias, miten te tekisitte? Muu perhe on vihainen minulle, kun kyseenalaistan koko menoa. Suomessa kuitenkin tapahtuma, eikä täällä kuitenkaan se korona niin villinä jyllää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Itse harrastan lavatansseja parikertaa viikossa ja pahalta tuntuu, mutta tämän kevään tanssit on nyt tanssittu. Ulkomaanmatkan huhtikuulta peruin.

Vierailija
2/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. Mitä ihmeen tarvetta jäädä kotiin kun edes viranomaiset ei pelkää sen leviämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt paikoissa ihan normaalisti. Olemme kyllä hankkineet kaapit täyteen ruokaa ja lääkkeitä varalle, että tulisikin yllättäen karanteeni.

Vierailija
4/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy muutenkaan tapahtumissa. Aina niissä joku pöpö riehuu.

Vierailija
5/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla melko mahdoton tehtävä, itse olen jo varuilta noudattanut erityisiä varotoimia ikäänkuin harjoituksena, ruokaostokset kotiinkuljetuksella, ei ryhmätapaamisia etc, mutta kuinka ollakaan, olo on nyt nuhainen.

Vierailija
6/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. En lähtisi mihinkään konserttiin Italiaan, mutta Suomessa kyllä. Aivan naurettavaa panikointia.

Vierailija
7/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Peruin kansalaisopiston lyhytkurssitkin pois, koska ovat kouluilla. Juuri lomilta palanneiden koronatulijaiset eivät kiinnosta. Pitää muistaa, että korona leviää koko ajan ja todetut tapaukset tulevat perästä. Eli kaikki lomilla käyneet ovat jo korona-alueita ja tämän viikon jälkeen pohjois-suomikin on sitä. Ei voi ennustaa mikä kaupunki tai maalaispitäjä, koska riippuu heidän matkakohteestaan. Sama toisin päin kun ovat tulleet tänne lomailemaan. Oli juuri uutinen, että jostain pyöräilytapahtumasta oli löytynyt koronaa huoltojoukoista (italialaiset osallistujat) ja se lopetettiin siihen. Eli en missään nimessä menisi hankkimaan koronaa mihinkään.

Vierailija
8/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, jos kerran Suomessa. Ja matkustaisin alueelle, jossa ei ole erityistä epidemiaa.

Vierailija
9/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pysyn kotona! Otin saikkua kuukauden ja tilaan ruuat kotiin.

Vierailija
10/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä jokainen miettiä mikä on sellainen jonka voi hyvin jättää välistä. Että onko pakko tunkea kaiken maailman tunkutilaisuuksiin mukaan jos haluaa pysyä terveenä. Tätä voi tehdä ihan ilman paniikkia terveellä järjellä.

Vierailija
11/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti menen ja kuljen. Parin viikon päästä menossa katsoon Jaakko Saariluomaa enkä tosiaan aio perua. :D Italian matkakin varattuna toukokuulle.

Vierailija
12/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä olisi konsertti, johon ostin liput jo viime vuonna. Ei olla menossa, nyt on typerä hetki lähteä väkijoukkoon etenkään sisätiloihin. Menetetty raha on pieni hinta siihen verrattuna, jos sairastuisi.

Ei käydä nyt myöskään elokuvissa, kahviloissa, ravintoloissa eikä huvikseen kaupoilla. Hiihtolomalaisten "tuliaiset" alkaa pikkuhiljaa tulla esille ensimmäisten lomalaisten osalta ja pari viikkoa viimeisen lomaviikon jälkeen saattaa tilanne eskaloitua nopeastikin.

Mutta turha tulla kuitenkaan moittimaan talouden pyörien pysähtymisestä, sillä rahaa olen kuluttanut viimeisen kuukauden aikana runsaasti ja kotimaisista nettikaupoista aion tilata kaikennäköistä.

Vierailija
13/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, en toistaiseksi näe mitään syytä, miksi ei. Olen myös lähdössä matkalle Euroopan halki huhtikuussa, ei aikomusta perua sitäkään.

Vierailija
14/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna pitäisi lentää Helsinkiin ja osallistua jäähallissa tuhansia lippuja myyneeseen konserttiin.

Tällä hetkellä olen todellakin menossa. Jos tulee joku räjähdyksenomainen tartuntojen kasvu viikon varrella, saatan muuttaa mielipidettäni.

Vierailija
15/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilaisuudesta. En menisi Viikin normaalikoulun mihinkään juhlaan. Mutta täällä kotona Savonlinnassa menen minne lystään.

Yleensäkin kevättalvella mietin menoja enemmän kun on yhtäaikaa noro, rs ja influenssa liikkeellä.

Vierailija
16/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas. Mä en edes muista koronaviruksen olemassaoloa muuta kuin vauvapalstaa selatessani.

Eilen olin yleisötapahtumassa ja kaksi reissua piakkoin tulossa.

Vierailija
17/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä olis tällä viikolla konsertti ja miehen kanssa on jo liput ostettu ja maksettu.

Itse kuulun kuitenkin tuohon ryhmään 'perussairaat' joten vähän nyt mietityttää.

Mies sanoi, että minä päätän.

Eilisen jälkeen aloin kallistua, että ei mentäis. Koronaa varmaan paljon enemmän kuin testattuja. Ja jos joku italiasta palannut sattuu viereen, niin ei oo kiva. Edes ajatuksen tasolla.

Vierailija
18/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kauppakeskuksessa joka vilisee ihmisiä. Jos kaikki olisivat yhtä hysteerisiä niin aika moni paikka Suomessa saisi laittaa lapun luukulle. Voisi käyttää vähän suhteellisuudentajua 🙄

Vierailija
19/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queenin musikaali olisi tulossa ja en taida mennä. En pelkää itseni takia, mutta mieheni ei tarvitsisi saada edes influenssaa. Sama juttu myös kahdwksankymppiset vanhempani, joita autan paljon. Rahanhukka ei haittaa ja pärjään ilman tuota musikaalielämystäkin. Sanoin jo siskolleni, että jos joku haluaa lippuni, niin saa sen ilmaiseksi.

Vierailija
20/23 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kauppakeskuksessa joka vilisee ihmisiä. Jos kaikki olisivat yhtä hysteerisiä niin aika moni paikka Suomessa saisi laittaa lapun luukulle. Voisi käyttää vähän suhteellisuudentajua 🙄

Niin. Tai sitten voi miettiä myös sitä, että ihmisillä on aika erilaisia tilanteita. Perussairauksia, vanhuksia ja pieniä lapsia huollettavana, tai voi olla yksityisyrittäjä, kenelle vakava sairastuminen on taloudellisesti vähän isompi juttu kuin kassatyöntekijälle, jolla harvoin on lainaa työssäkäynnin vuoksi. Jollakin voi olla perheessään nämä kaikki tilanteet kerrallaan. Silloin ihan pikkasen ottaa pannuun nämä silmienpyörittelijät.