Mistä saisi kissan
Ei tarvitse olla rotukissa kunhan on terve, Torissa kalliita ovat n. 300-800e. Ennen muinoin "vahinkopentueita oli pilvin pimein ja sai ilmatteeks kisulin. Onko joku sivusto mistä vois kysellä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Pupu on muuten ihan mukava mutta suojaa sähköjohdot sitten hyvin.
Äh voi ei :/ sähköjohtoja on jokapuolella... eli ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole valmis maksamaan niin unohda koko juttu.
Miksi maatiaisesta pitäisi maksaa jos se ei ole valmiiksi leikattu ja rokotettu?
Jos se ei ole leikattu ja rokotettu niin se tuskin myöskään oli toivottu pentu.
Kissaa ei arvosteta lemmikkinä läheskään yhtä paljon kuin koiraa osin sen vuoksi, että kissoja annetaan ilmaiseksi. Jos kissa vaikkapa sairastuu, jää auton alle tms. niin omistaja voi vain hankkia uuden, ilmaisen kissan tilalle. Jos uusi omistaja ei ole halukas maksamaan lemmikistään, niin mikä takaa hänen olevan valmis huolehtimaan siitä parhaalla mahdollisella tavalla?
Kissanpito ei ole ilmaista vaikkei kissasta tarvitsisikaan maksaa. Minulla on mennyt tänä vuonna pelkästään terveydenhuoltokuluihin reilu 500€ kahdelta kissalta.
Suosittelen kissan ottamista ESY:ltä. Turvamaksu on yleensä vähemmän, kuin mitä kissan todellisiin kuluihin on mennyt. Jos päädyt ottamaan kissanpennun maalta niin muistathan, että suositeltu luovutusikä on nykyisin 14 viikkoa. Lisäksi pentukissaa ei suositella ainoaksi kissaksi, koska niillä on valtavasti energiaa, jonka purkamiseksi lajitoveri on paras keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en olisi allerginen ottaisin söpön pennun.. pitäisin siitä hyvää huolta ja ottaisin viereeni yöksi <3 Olisimme aina ystäviä.. huoh.. miksi mun pitää olla allerginen? Kissa auttaisi yksinäisyyteeni niin paljon.
Entä joku muu eläin?
Koirillekin olen allerginen... olen miettinyt pupua.. saisikohan niistä kissamaista seuraa?
Entä fretti?
Eiks fretit haise karseelle?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupu on muuten ihan mukava mutta suojaa sähköjohdot sitten hyvin.
Äh voi ei :/ sähköjohtoja on jokapuolella... eli ei onnistu.
Hiukan tabascoa johtoihin, niin johan pysyy puput poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole valmis maksamaan niin unohda koko juttu.
Miksi maatiaisesta pitäisi maksaa jos se ei ole valmiiksi leikattu ja rokotettu?
Jos se ei ole leikattu ja rokotettu niin se tuskin myöskään oli toivottu pentu.
Kissaa ei arvosteta lemmikkinä läheskään yhtä paljon kuin koiraa osin sen vuoksi, että kissoja annetaan ilmaiseksi. Jos kissa vaikkapa sairastuu, jää auton alle tms. niin omistaja voi vain hankkia uuden, ilmaisen kissan tilalle. Jos uusi omistaja ei ole halukas maksamaan lemmikistään, niin mikä takaa hänen olevan valmis huolehtimaan siitä parhaalla mahdollisella tavalla?
Kissanpito ei ole ilmaista vaikkei kissasta tarvitsisikaan maksaa. Minulla on mennyt tänä vuonna pelkästään terveydenhuoltokuluihin reilu 500€ kahdelta kissalta.
Suosittelen kissan ottamista ESY:ltä. Turvamaksu on yleensä vähemmän, kuin mitä kissan todellisiin kuluihin on mennyt. Jos päädyt ottamaan kissanpennun maalta niin muistathan, että suositeltu luovutusikä on nykyisin 14 viikkoa. Lisäksi pentukissaa ei suositella ainoaksi kissaksi, koska niillä on valtavasti energiaa, jonka purkamiseksi lajitoveri on paras keino.
Kiitos vaan pätemisestäsi, minä olen kuitenkin tuosta hyvin tietoinen jo ilman sinun valistustasi.
En ole hylkäämässä yhtään elukkaa ja tiedän kyllä mitä hoito tuo tullessaan 6 koiraa ollut ja 2 kissaa, tosiaan haluaisin antaa kodin ainakin yhdelle vaikka sitten ei toivotulle pennulle. Rokotukset, madotukset, sirutukset kuuluu sillekkin mutta en omastani halua maksaa ostaessa satoja euroja koska minulle ilmainenkin on yhtä arvokas kaveri.- Ap-
Vierailija kirjoitti:
En ole hylkäämässä yhtään elukkaa ja tiedän kyllä mitä hoito tuo tullessaan 6 koiraa ollut ja 2 kissaa, tosiaan haluaisin antaa kodin ainakin yhdelle vaikka sitten ei toivotulle pennulle. Rokotukset, madotukset, sirutukset kuuluu sillekkin mutta en omastani halua maksaa ostaessa satoja euroja koska minulle ilmainenkin on yhtä arvokas kaveri.- Ap-
Siinä tapauksessa suosittelen kääntymään lähimmän ESY:n puoleen tai kokeilemaan vaikkapa kauppojen ilmoitustaulua. FB ei salli enää yksityishenkilöiden ilmoituksia lemmikeistä, mutta yhdistysten kodinetsijöitä löytyy esim. tästä ryhmästä: https://www.facebook.com/groups/220933525038601/
Eiks fretit haise karseelle?