Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä muodostelmaluistelua

Vierailija
01.03.2020 |

äskeisessä esityksessä ei ollut mitään hienoa mun silmiin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä et siinä siis ymmärrä? onko linkkiä esitykseen?

Vierailija
2/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän kuin armeijan sulkeiset jäällä. Ainoa  hyvä puoli on , että pysyy kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei luistelutekniikasta mitään ymmärrä niin eipä siinä mitään jännää ole.

Vierailija
4/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, miksi joku haluaa käyttää kaiken aikansa ja rahansa ja kunnianhimonsa marginaalilajiin, josta ei ole edes teoreettista mahdollisuutta saada ammattia.

Vierailija
5/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä, miksi joku haluaa käyttää kaiken aikansa ja rahansa ja kunnianhimonsa marginaalilajiin, josta ei ole edes teoreettista mahdollisuutta saada ammattia.

Koska se on kivaa? :D Jotkut tekee asioita senkin takia.

Vierailija
6/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on laji, jota harrastaa keskiluokan tai ylemmän keskiluokan perheiden kunnianhimoiset tyttäret, joiden lahjakkuus ei riitä taitoluisteluun. Kun keskinkertaiset lahjakkuudet oikein pinnistelee, niin on mahdollisuuksia voittaa ”maailmanmestaruus” ja elvistellä sillä muille keskinkertaisuuksille.

Vierailija
7/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... toisin kuin esim 100m juoksu, mäkihyppy, juopottelu, shoppailu, etc ajanviete joista ura useinkin urkeaa...?

Vierailija
8/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on laji, jota harrastaa keskiluokan tai ylemmän keskiluokan perheiden kunnianhimoiset tyttäret, joiden lahjakkuus ei riitä taitoluisteluun. Kun keskinkertaiset lahjakkuudet oikein pinnistelee, niin on mahdollisuuksia voittaa ”maailmanmestaruus” ja elvistellä sillä muille keskinkertaisuuksille.

Voimia pahaan oloosi.

Vierailija
9/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ihan eri laji, johon vaaditaan omanlaista vahvuutta ja sosiaalista silmää. On vaarallista ja erittäin vaikeata.

Vierailija
10/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinluistelu on nykyisin enemmän hyppykisa, jos nauttii enemmän askelsarjoista niin muodostelma tai jäätanssi on parempi vaihtoehto.

Vierailija
11/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuule huumaavaa hallita kehoaan ja antaa musiikin viedä ja tuntea se jää alla ja hyppiä ja mennä!

Vierailija
12/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mirjamia tuossa ei ole suurta yleisöä kiinnostavaa.

Vierailija
13/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ihan eri laji, johon vaaditaan omanlaista vahvuutta ja sosiaalista silmää. On vaarallista ja erittäin vaikeata.

Jokaisen top 10 tason taitoluistelijan taidot ja lahjakkuus ylittää kevyesti minkä tahansa muodostelmaluistelujoukkueen tason. Ainoa potentiaalinen ongelma olisi löytää motivaatio harjoitella kuvioita, joiden opetteleminen top10 -tason taitoluistelijalle olisi lapsellisen helppoa.

Ymmärrän, että muodostelmaluistelijat ovat sensitiivisiä oman lajinsa arvostuksesta kuplan ulkopuolella, mutta tosiasiat on hyvä tunnustaa. Taitoluistelupuolella lajin arvostus on juuri tämä: sopii keskinkertaisuuksille.

Vierailija
14/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä sen suosiota Suomessa. Kansainvälisesti sitä pidetään lajina niille luistelijoille, joilla ei ole tarpeeksi taitoa menestyä yksinluistelussa. Eikä se ole suosittua juuri missään muualla. Ruotsikin lopetti ainoan joukkueensa, kun siitä ei tullut olympialjia. Katsoin tuota ja pari esitystä ok, mutta sitten alkoi nukuttaa. Kaikki näyttää niin samalta. Suutkin on kaikilla niin isosti auki kuin odotettaisiin telkän tulevan tekemään sinne pesää. 

Vierailija
15/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä.

Kaikkein vähiten ne luistelijat itse ymmärtävät, miksi luistelevat.

Vierailija
16/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinluistelu on nykyisin enemmän hyppykisa, jos nauttii enemmän askelsarjoista niin muodostelma tai jäätanssi on parempi vaihtoehto.

Minusta pariluistelu on parasta, sen jälkeen kun siihen tuli rajoituksia ja ikärajat, eikä enää ole hyötyä olla 30-kiloinen pikkutyttö jota on helppo nostaa. Miesten luistelussa on sentään jännitystä, kun siinä on monesta maasta menestyjiä, mutta naisten teiniluistelusta on tullut tylsää hyppelyä, osa-aluepisteetkin menee hyppytaitojen mukaan enemmän kuin muiden taitojen. Pariluistelu on myös aika riskialtista, kun siinä pitää kahden onnistua kerralla. 

Vierailija
17/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kanssa ymmärrä sen suosiota Suomessa. Kansainvälisesti sitä pidetään lajina niille luistelijoille, joilla ei ole tarpeeksi taitoa menestyä yksinluistelussa. Eikä se ole suosittua juuri missään muualla. Ruotsikin lopetti ainoan joukkueensa, kun siitä ei tullut olympialjia. Katsoin tuota ja pari esitystä ok, mutta sitten alkoi nukuttaa. Kaikki näyttää niin samalta. Suutkin on kaikilla niin isosti auki kuin odotettaisiin telkän tulevan tekemään sinne pesää. 

Sopii suomaalaiselle turvenuijalle siinä missä keppihevoshyppelykin.

Vierailija
18/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salibändikin on h0.m0jen vaihtoehto jääkiekolle.

Vierailija
19/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki näyttää niin samalta jos ei erota ulkokaarta sisäkaaresta tai twisseliä kolmosesta.

Vierailija
20/30 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki näyttää niin samalta jos ei erota ulkokaarta sisäkaaresta tai twisseliä kolmosesta.

Kyllä mä erotan, tunnistan yksinluistelusta kaikki hypyt. Mutta noita näytetään paljon kattokamerasta kokonaisuutena ja kaikki näyttää siitä kulmasta samalta. Niistä puuttuu persoona, kaarissa ei ole persoonaa. Yksinluistelun hypyissä on usein persoonallisia ja vaikeita lähtöjä ja kauniita ulostuloja.