Muita naisia, jotka eivät voisi ikinä itse kosia miestään?
Mielestäni se on vaan miehen tehtävä ja kauhistuttaa ajatuskin, että joutuisin itse kosimaan. Puhuttiin ystävien kanssa kosinnoista ja kerroin odottelevani miehen kosintaa niin vastaus oli ”mikset kosisi itse?”! Olenko mä sitten jotenkin liian vanhanaikainen? Ei mulla mitään sitä vastaan ole jos joku nainen haluaa kosia miestään, mutta itse en ikinä pystyisi siihen.
Kommentit (25)
Mikä lasketaan kosinnaksi? Oma tyttöystävä ainakin ihan normaalisti keskustellessa sanonut, että haluaisi naimiin kanssani. Niin oliko se sitten kosinta?
Vierailija kirjoitti:
En voisi kosia. Myös minulle miehen passiivisuus on iso turnoff. Suomalaiset naiset ovat hämmentävän innostuneita tekemään kaiken miesten puolesta. Kiva jos tykkää, mutta itse en pysty tuntemaan vetoa nyssykkämiestä kohtaan. Sellaista jolle pitää kaikki aloitteet tehdä.
Eihän tuo ole kuin yksi aloite.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan kosinnaksi? Oma tyttöystävä ainakin ihan normaalisti keskustellessa sanonut, että haluaisi naimiin kanssani. Niin oliko se sitten kosinta?
Melkein. Meilläkin tuli asiasta puhetta, miten tuntui kuin oltaisiin jo oltu naimisissa. Jatkoin spontaanisti tiedustelemalla, että menisikö mies kanssani oikeasti naimisiin, jos kysyisin.
Myöhemmin mieskin kosi minua.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Amerikan malliin. Näyttävä romanttinen kosinta mies polvillaan ja seuraavana kesänä prinsessahäät ja parikytätonnia velkaa.
"Kosinnan" eli pyynnön mennä naimisiin voi suorittaa ihan vaikka aamiaispöydässä yhdessä keskustellen. Kun tulee yhdessä puheeksi, vaikea jälkikäteen edes määritellä, kumpi "kosi". Oikeastaan meinaa tulla oksennus pelkästä sanastakin.
Kerran "aikuiset " naiset valitti jollain palstalla, miten heitä oli kosittu väärin. Sen olisi pitänyt tapahtua etelänlomalla iltaruskoa vasten jne. Joku oli oikein valmiiksi suunnitellut koko tapahtuman. Ei kyllä kertonut siitä miehelle ja oli kamalan pettynyt.
Kyllä ärsytti.
Voi voi. Amerikan malliin. Näyttävä romanttinen kosinta mies polvillaan ja seuraavana kesänä prinsessahäät ja parikytätonnia velkaa.
"Kosinnan" eli pyynnön mennä naimisiin voi suorittaa ihan vaikka aamiaispöydässä yhdessä keskustellen. Kun tulee yhdessä puheeksi, vaikea jälkikäteen edes määritellä, kumpi "kosi". Oikeastaan meinaa tulla oksennus pelkästä sanastakin.