Kerro pahimmasta kokemastasi parisuhdeväkivallasta
Kommentit (59)
Vuosikausia jatkunut hu0raksi haukkuminen ja liikkumisen kontrollointi..
Joka ikisen naisen nalkuttamisentarve ja kontrolloinninhalu.
Vierailija kirjoitti:
Pakotettiin katsomaan anna erikssonin elokuvaa. Loppuun saakka. Välillä pauselle pyssäytettiin.
Oli kauhiaa.
Mun mies pakotti katsomaan Marriage storyn! :( Ollaan kyllä edelleen yhdessä.
Lapsuuteni.Isä oli väkivaltainen ,täysin raitis.Kaikki piti mennä just ,hänen mielensä mukaan.Lapsena kinusin,katsoa suomalaista elokuvaa,niin isä raivostui ja kuristaen heitti minut sängylle.Ikää pli tuolloin 4v .Sisareni lauloi liljankukka laulua,omassa huoneessamme,yht äkkiä isä hyökkää hakkaamaan sisartani ja raivosi::kyllä minä sulle liljankukat näytän.Äitiä isä hakkasi ,milloin mistäkin.kappale irma,oi irma kaipaan lemmenlääkintää,soi radiossa.Taas isä hakkasi äidin,kun nimi sattuu olemaan irma ja naureskeli laululle.Pahin joka jäi mieleen ,oli koiramme joka oli tiineenä.Koira pelkäsi ukkosta ja piiloutui keittiön pöydän alle turvaan.Isä komensi koiraa ois hakkasi polyimurin putkella.Koira mätäni ,pennut vatsassaan vain yksi pentu selvisi,mutta emo kuoli.Näistä on jäänyt traumoja jotka ei koskaan parane.Äiti ei puolustanut lapsiaan,kun pelkäsi itsensä hakattavaksi joutumista.Nyt isä on jo kuollut,mutten koskaan pääse näistä ,eroon.Meille kotiin ei ikinä saanut ketään vierasta tuoda,kaikki muut oli pahoja.
Oma lapsuus oli täynnä jos minkälaista päivittäistå väkuvaltaa. Parisudeväkivallasta pahin oli ex, joka uhkaili ladatulla aseella. Hakkasi päätä seinään jne. Onneksi lähdin nopeasti, vaikkakin tyhjän päälle ja haavojani nuollen.
Pitkäaikainen nakertaminen, vähättely ja mitätöinti. Henkinen väkivalta. Se mitä kukaan ei usko, kun ei jää jälkiä, toisin kuin mustasilmässä ja veitseniskussa. Jotka olis muuten ollu ennakoitavissa edellisten perusteella.
Kokemusmaailmani mitätöinti. Kaikki harrastukseni lytättiin, perheeni haukuttiin .. kadotin itseni
Vierailija kirjoitti:
Pakotettiin katsomaan anna erikssonin elokuvaa. Loppuun saakka. Välillä pauselle pyssäytettiin.
Oli kauhiaa.[/quote
Kauhia, oliko se semmonen autofiktiivinen vai mikä niinniin?
Kuristaminen ollut kauhein. Onneksi tapahtui ex-suhteessa ja olen vielä hengissä..
Sementtihaaraksi haukkuminen haluttomuuden vuoksi.
Jos en ollut samaa mieltä mieheni kanssa jostain asiasta, hän uhkasi tappaa itsensä tai tehdä jotain muuta kauheata, kuten rikkoa television tai ikkunat. Tässä pelossa elin yli kaksikymmentä vuotta, kunnes mitta tuli täyteen ja sanoin, että anna mennä, ihan sama. Siihen loppui uhkailut, ei tehnyt mitään, eikä uhitellut, kun ei ollut enää mitään vaikutusta. Pääsin eroon muutaman vuoden päästä tuosta hirviöstä ja nautin elämästä.
Jatkuva pettämisestä syyttäminen. Menin sitten kauppaan, tapaamaan ystäviä, harrastuksiin. Miehen mielestä kävin p#nemassa muita.
Jäin vessaan lukkojen taakse. Kahva meni rikki, ovi lukossa ja mies ei suostunut soittamaan huoltomiestä apuun. Ei osannut käyttää työkalujakaan sitten. Onneksi minulla oli kännykkä, sain soitettua yhden kaverin apuun työkalupakin kanssa.
Olin vessassa kolme tuntia.
Mies anasti minulta yhteisen tilimme luottokortin
Vitutti mies. Heitin lämpimät maitokahvit sen päälle sänkyyn. En tiedä, onko tuo varsinaista väkivaltaa miestä kohtaan.
Mies pakotti minut nukkumaan hetekalla kolme viikkoa. Emme mahtuneet enää samaan sänkyyn. Hän itse nukkui mukavasti pehmeässä sängyssä.
Vakava asia ja moni tulee vitsailemaan..
Pahin kun mottasin miestäni. Hän ei koskaan ollut väkivaltainen minua kohtaan.