Vein Kelaan paperisen hakemuksen yli kaksi viikkoa sitten
Mutta hakemus ei edelleenkään ole kirjautunut omille kelasivuille. Hakemus oli sellainen, ettei sitä voinut sähköisesti jättää. Kelassa oli ihminen joka hyökkäsi heti luokseni kun astuin ovesta, ja kysyi mitä asiaaminulla on. Näytin täytettyä hakemusta ja pohdin ääneen, oliko kaikki tarvittava mukana ja mihin voin jättää hakemuksen. Työntekijä sanoi että hän ottaa hakemuksen, kiitos.
No, tästä on nyt kohta 3 viikkoa. Haen etuutta takautuvasti, joten kohta menetän rahaa, ellei hakemus edes kirjaudu saapuneeksi..
Mitä ihmettä Kela?
Ja niille jotka heti hyökkäävät, miksi en asioi verkossa, niin tiedoksi teille ettei alle 16 vuotiaan vammaistukea voi hakea verkossa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan soita asiakaspalveluun. Ulise sen sijaan täällä.
Oletko kelan suojatyöloinen?
Mikäs loinen itse sitten olet?
Eli olet kelan suojatöissä kepittämässä ihmisiä?
Toisilla on katsos moraalia ja selkärankaa...
Joo, toisilla on, mutta ei sinulla. Mitä ideaa on purra kättä, joka ruokkii?
T. Sivullinen
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin niin ei tarvii kerjätä!
Luitko edes mistä tässä oli kyse?
Alle 16-vuotiaan vammaistuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo selkärankaa olla työtön vätys
Mieluummin työtön kuin turhaa työtä tekevä. Kela vaatii toistuvasti hakemaan työttömyyspäivärahaa vaikka Kela itse on tehnyt päätöksen ettei henkilö ole siihen oikeutettu koska työssäoloehto ei täyty eikä se todellakaan täyty työttömyyden aikana. On se mukavaa hassata verorahaa täysin turhaan toimintaan ja näin pitää itsensä työnsyrjässä kiinni vaatimalla tekemään niitä turhia hakemuksia.
Kannattaa aina tehdä kantelu Oikeusasiamiehelle, jos on todellista aihetta:
https://www.oikeusasiamies.fi/fi/kuinka-kantelu-tehdaan-
Harkitsen itsekin juuri kantelun tekemistä Kelan toiminnasta.
Kelan hakemukset skannataan keskitetysti Helsingissä. Jos siellä onkin ruuhkaa, niin hakemuksen jättöpäiväksi tulee silti se päiväys, jonka itse olette lomakkeeseen merkinneet.
Eli huoli pois, ei vanhene hakemukset pinoon. Onhan se toki sääli, että porvarihallitus ei lisännyt Kelan käsittelijäresurssia, vaikka siirsi asumistuet ja tt-tuet kunnilta Kelalle.
Jotain se porvarien touhuista kertoo, että yhä useampi työssäkäyväkin joutuu etuuksia hakemaan elääkseen, ja ettei noinkin tärkeälle puljulle budjetoida riittävästi resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin työtön kuin turhaa työtä tekevä. Kela vaatii toistuvasti hakemaan työttömyyspäivärahaa vaikka Kela itse on tehnyt päätöksen ettei henkilö ole siihen oikeutettu koska työssäoloehto ei täyty eikä se todellakaan täyty työttömyyden aikana. On se mukavaa hassata verorahaa täysin turhaan toimintaan ja näin pitää itsensä työnsyrjässä kiinni vaatimalla tekemään niitä turhia hakemuksia.
Hae SOVITELTUA päivärahaa. Sìtä maksetaan osa-aikaisesti työllistyville. Luepa ne paperisi ja lopeta ininä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jumalauta älä sitten nosta niitä tukia, stanan elämän.tapatyötön paskaläj.ä
Täyttäisitte ne hakemukset asianmukaisesti, niin menisi helpommin läpikin. Ja luopuisitte tuosta kiittämättömästä asenteesta samalla.
Näillä vänisijöillä on surkea lukutaito.
Mulla ei ole mitään valittamista Kelasta, paitsi että joskus päätökset ovat hiukan kapulakielisiä. Ei silti ylivoimaisia normaaliälyiselle.
Toki voi harmittaa, kun ei saa rahaa, johon ei ole edes oikeutettu. Ja käsittelyajat välillä turhan pitkät.
Alaikäisen vammaistuen käsittelyaika on 4 viikkoa hakemuksen jättämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä töissä, ei tarvitse kerjätä. Lapsen puolesta asioin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan suojatyöntekijöistä päästäis eroon jos perustulo tulis.
Verovaroja säästyisi huimasti.
Mutta suomalainenhan tunnetusti on valmis maksamaan 100€ että naapuri menettää 50.
Vierailija kirjoitti:
Kelan hakemukset skannataan keskitetysti Helsingissä. Jos siellä onkin ruuhkaa, niin hakemuksen jättöpäiväksi tulee silti se päiväys, jonka itse olette lomakkeeseen merkinneet.
Eli huoli pois, ei vanhene hakemukset pinoon. Onhan se toki sääli, että porvarihallitus ei lisännyt Kelan käsittelijäresurssia, vaikka siirsi asumistuet ja tt-tuet kunnilta Kelalle.
Jotain se porvarien touhuista kertoo, että yhä useampi työssäkäyväkin joutuu etuuksia hakemaan elääkseen, ja ettei noinkin tärkeälle puljulle budjetoida riittävästi resursseja.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes mistä tässä oli kyse?
Alle 16-vuotiaan vammaistuesta.
...joka on jätetty 2 viikkoa siten. Tavoitekäsittelyaika on 4 viikkoa. Selviää Kelan sivuilta.
https://www.kela.fi/kasittelyajat
Rupean pikkuhiljaan kallistumaan kyllä perustulon kannattajaksi kun noita Kelan touhuja katsoo. Aivan järjetöntä byrokratiaa, joka vain vaikeuttaa ihmisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on moraalista selkärankaa olla riistämättä köyhiä ja työttömiä koska rikkaat käskee...
Toiset tuijottaa omaa napaansa ja ahneesti menee polkemaan muita yhteiskunnan työkaluna, aika itäblokin meininki.
Vierailija kirjoitti:
Rupean pikkuhiljaan kallistumaan kyllä perustulon kannattajaksi kun noita Kelan touhuja katsoo. Aivan järjetöntä byrokratiaa, joka vain vaikeuttaa ihmisten elämää.
Aktiivimallin takia palkattiin 8 miljoonalla uusia käsittelijöitä.
Missään ei ole uutisoitu olivatko kausityötä, vai jäivätkö kuppaamaan valtion rshoja turhina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toisilla on, mutta ei sinulla. Mitä ideaa on purra kättä, joka ruokkii?
T. Sivullinen
Äläs viitsi, virkailijoita on ihan liikaa vaikkei hommat toimi.
Vai tykkäätkö verojesi tuhlauksesta byrokratiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jumalauta älä sitten nosta niitä tukia, stanan elämän.tapatyötön paskaläj.ä
Ne tuet menee asuntosijoittajien ja ruokakauppiaan taskuun.
Etkai halua ajaa ahkeraa k-kauppiasta konkurssiin?
Kannattiko tupakoida ja vetää viinaa?? Hä??