Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yks tuttu ei syö koskaan ikinä makeaa, mutta

Vierailija
01.03.2020 |

Siis ei syö koskaan leivoksia, makeaa tai mitään suklaata, sokerijugurtteja. Ja sit kuitenkin joskus syö esim. kastiketta ruuan kanssa ja niihinhän lisätään sokeria. Mistä mahtaa moinen johtua? Että kammotaan sokeria mutta sitten kuitenkin syödään sitä muiden ruokien mukana? Vai eikö hän ymmärrä että esim valmiskastikkeisiin lisätään myös sokeria?

On se kumma ettei voi edes juhlapäivänä nauttia palaa täytekakkua. On se kumma.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tykkää makeasta. Miksi pitäisi syödä jotain mikä on omasta mielestä pahaa?

Vierailija
2/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatinkastikkeissa on vähän eri määrät sokeria kuin kakuissa. En itsekkään syö mitään makeaa, useampi vuosi jo näin. Ei tee edes mieli. Ottaako koville kun et itse pysty olemaan syömättä makeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tykkää makeasta. Miksi pitäisi syödä jotain mikä on omasta mielestä pahaa?

Kyllä se varmaan tykkää .

Vierailija
4/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää tavallaan. 

Ehkä hän voi juoda pari desilitraa kastiketta syntymäpäiväsi kunniaksi?

Vierailija
5/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on diabetes ja hän välttää sokerin syöntiä.

Ja kastikkeissa on yleensä suhteessa erittäin vähän sokeria, verrattuna suklaaseen ja leivoksiin.

Eikä kastiketta syödä lusikkatolkulla kuten kakkuja, vaan sitä laitetaan pieni määrä ruuan päälle.

Vierailija
6/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen samanlainen, Ne harvat kerrat  jossai haitajaisissa tunkenu sen  kakkupalan naamaan, ja siitä huono olo loppuillan.

ruokiin laitettava sokerimäärä on niin pieni että siitä ei tule sellaista olotilaa.  

Vierailija
7/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? En minäkään hirveästi syö sokeria, kun sillä tavalla saan pidettyä diabeteksen kurissa.

Vierailija
8/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi lisään pastakastikkeeseen 1 tl sokeria, koska se tasoittaa kivasti makua. Jos siitä syö viisi ihmistä, sokerimäärä per naama ei ole kovin kummoinen.

Yhdessä jogurttipurkissa (pari desiä) on 9-10 palaa sokeria.

Ymmärrätkö, mikä ero näissä on?

Vierailija
9/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voin hyvin syödä sitä jogurttiakin, ja käytän sokeria moniin ruokiin. Paistetut nuudelit joita teen jopa maistuvat makealta. Tai hapanimeläkastike.

Juon sokericokistakin.

En voi mitään sille ettei pulla, kakku ja karkki houkuta tippaakaan, vaikka siis mitään periaatteellista syytä vältellä sokeria minulla ei ole. Enkä näe yhtään syytä syödä sitä pullaa kenenkään mieliksi.

Vierailija
10/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä krnellekään kuuluu mitä toiset syö?

Vierailija
11/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pelkää kaloreita, se selitetään ettei tykkää makeasta. Eli suomeksi, pelätään lihomista.

Vierailija
12/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pelkää kaloreita, se selitetään ettei tykkää makeasta. Eli suomeksi, pelätään lihomista.

höpöhpöphöpöpp minun mielestä ne ovat vaan pahan makuisia kun se sokeri tunkee suuhun. Ei ole hyvää mun mielestä. Kiloista viis.

Vierailija
13/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen leipuri-kondiittoriksi ja inhoan nyt entistä enemmän etenkin makeita leivonnaisia kun niitä olen päässyt tekemään.

Ai kamala, mitä kaloripommeja!

Ammattinahan tämä on mukava, mutta enpä itse edes pullaakaan söisi. 🙂

Vierailija
14/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee paha olo makeasta, poikkeus on salmiakki, kunhan sitäkään ei syö liikaa. Kakuista tulee aina ja suklaakakut ovat aivan kamalia! En minä kammoa sokeria, vaan imelän makua. 

Vierailija
15/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma. On se kumma. Juoko kuitenkin viinaa kaksin käsin? Sitten se on normaali.

Vierailija
16/16 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut treenaamisen ja välttelen sokeria.

Mitkä ihmeen kastikkeet? Teen kaiken ruoan itse, enkä lisäile mihinkään sokeria.

Ap ei voi millään muotoa määrätä muiden syömisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan