Iän valehtelu tinderissä
Oon hetken seikkaillut tinderissä ja huomannut miten moni mies 40+ valehtelee ikänsä alaspäin. Ootteko törmänneet samaan? Voisitteko itse valehdella ikänne? Jees, ymmärrän, parempia matcheja tulee nuorempana mutta silti: eiks se oo aikamoinen pettymys vastapuolelle, vähän sama kun ns. todellisuutta vastaamattomat kuvat? Musta olis kamala tuottaa pettymys tavatessani tyypin, eli mielummin oon näkymättä sellaisille ihmisille joiden standardeihin en sovi. Mitä mieltä, ja ylipäätään pitäisittekö ikänsä valehtelevaa ihmistä luotettavana?
Kommentit (69)
Hyvin yleistä kaikissa deittipalveluissa. Miehen ilmoittamaan ikään kannattaa säännönmukaisesti lisätä 5-10 vuotta niin pääsee lähemmäs totuutta. Yhden tällaisen tapauksen olen tavannut, jonka kanssa olisin katsonut valehtelua läpi sormien, muuten se on ollut kyllä instant turn off.
Joo... mun ikäraja on 22-25 ja joskus tulee miehiä joiden ikä on piilotettu. Eli ne näkyy minulle koska he ovat valinneet ikärajaksi 22-25, mutta ulkonäkö vastaa n 35-vuotiasta... säälittävää. Jos on selkeästi joku 35+v niin raportoin ne aina.
Vierailija kirjoitti:
Joo... mun ikäraja on 22-25 ja joskus tulee miehiä joiden ikä on piilotettu. Eli ne näkyy minulle koska he ovat valinneet ikärajaksi 22-25, mutta ulkonäkö vastaa n 35-vuotiasta... säälittävää. Jos on selkeästi joku 35+v niin raportoin ne aina.
Siis he ovat valinneet iäkseen jotain välillä 22-25*
Tuskin oli ennennäkemätöntä silloin vanhaan hyvään aikaan ennen Tinderiä jonkun valehdella ikänsä baarin tiskillä vähän alakanttiin. Samanlaisia ihmiset on aina olleet.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohta tuokin, epärehellinen jo heti. Huono merkki.
Aika lailla jokainen meistä on epärehellinen työhaastattelussa. Kuitenkin vain harva työelämässä varastaa työpaikalta, kavaltaa tms. juttuja. Kerrotteko rehellisesti mt-ongelmistanne jos kysytään? Ette varmaan kaikille varsinkin, jos koette paketin olevan kunnossa. Iän kanssa on sama juttu - siihen voi yhtä vähän vaikuttaa
Varmaan moni laittaa hakukriteeriksi ikään jonkun tasaluvun. Tällöin 39 vuotaalla on ihan eri markkinat kuin 41 vuotiaalla.
Haluaako pudota 30-40 joukkoon vai nousta 40-50 ryhmään?
Nämä valehtelijat ajattelevat ensisijaisesti itseään. Ei heillä käy edes mielessä mitä se vastapuoli ajattelee tai tuottaako pettymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla jokainen meistä on epärehellinen työhaastattelussa. Kuitenkin vain harva työelämässä varastaa työpaikalta, kavaltaa tms. juttuja. Kerrotteko rehellisesti mt-ongelmistanne jos kysytään? Ette varmaan kaikille varsinkin, jos koette paketin olevan kunnossa. Iän kanssa on sama juttu - siihen voi yhtä vähän vaikuttaa
Ei kyllä ihan verrattavissa... hyi kaikille jotka ikänsä valehtelee!
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Olet itse ilmeisesti 14-16v nainen kun 22-25v kakaroita haet. 35v mies on huomattavasti komeampi ja miehekkäämpi kuin 22-25 kakara ja sinä olet itsekin 35v silmänräpäyksen päästä ja sitten sinua haluavat vain 50+ miehet.
Vierailija kirjoitti:
Nämä valehtelijat ajattelevat ensisijaisesti itseään. Ei heillä käy edes mielessä mitä se vastapuoli ajattelee tai tuottaako pettymyksen.
Jos ajattelee noin, luo itselleen automaattisesti lasikattoja
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni laittaa hakukriteeriksi ikään jonkun tasaluvun. Tällöin 39 vuotaalla on ihan eri markkinat kuin 41 vuotiaalla.
Haluaako pudota 30-40 joukkoon vai nousta 40-50 ryhmään?
No just tästä kysymys, ymmärrän. Mutta jos olettamana on hakea max 40 (joka on sitten jo ihan yläkanttinen), niin onhan se 41 jo yli sen?
Musta tämä siis toodellakin turn off, ja tietyllä tavalla koen itseni huijatuksi. Siksi musta on outoa että jollain on pokkaa tällaiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä kaikissa deittipalveluissa. Miehen ilmoittamaan ikään kannattaa säännönmukaisesti lisätä 5-10 vuotta niin pääsee lähemmäs totuutta. Yhden tällaisen tapauksen olen tavannut, jonka kanssa olisin katsonut valehtelua läpi sormien, muuten se on ollut kyllä instant turn off.
Ilmeisesti olet itse ikuisesti nuori? Olet silmänräpäyksen päästä 40v kurttu ja sitten sinua ei halua minkäänikäiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole verrattavissa! Mulle todellakin turn off, jos mies valehtelee. Lisäksi yököttää kaikki setämiehet, jotka haluavat ja vaativat itseään 10-20 v nuorempaa lihaa. Tähän pakettiin kuuluu myös, se, että mies itse on täysin harhainen omasta ulkomuodostaan. Aina samat kliseet: sporttinen ja nuorekas vaikka näyttää juuri ikäiseltään ja on olutmaha. Millään tavalla se sporttisuus ei näy. Mies vaan harhainen, eikä oman ikäiset ja -tasoiset naiset kelpaa näille miekkosille. Koska haluavat sen fitnesspimun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ihan verrattavissa... hyi kaikille jotka ikänsä valehtelee!
Miksi on vähemmän väärin kertoa työhaastattelussa omaavansa hyvät digitaidot, vaikka ei oikeasti osaisikaan kuin tyydyttävästi verrattuna siihen, että sanoo olevansa 38v, vaikka onkin 41v? Edellisestä voi seurata konkreettinen haitta mutta jälkimmäisestä ei
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Olet itse ilmeisesti 14-16v nainen kun 22-25v kakaroita haet. 35v mies on huomattavasti komeampi ja miehekkäämpi kuin 22-25 kakara ja sinä olet itsekin 35v silmänräpäyksen päästä ja sitten sinua haluavat vain 50+ miehet.
Kyllä mä haluan ikäisiäni miehiä deittailla, en todellakaan yli 10v vanhempia. 10v päästäkin!
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis ajattelet että miehen tulisi olla 10-15v vanhempi? Itse olen aina lähtökohtaisesti seurustellut mielellään ikäiseni +aivan max 5v vanhemman kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet itse ikuisesti nuori? Olet silmänräpäyksen päästä 40v kurttu ja sitten sinua ei halua minkäänikäiset miehet.
Honey, mä olen jo nelikymppinen kurppa. Mulla ei ole tarvetta valehdella ikääni. Jos joku ei halua minua ikäni vuoksi, sehän ei ole minulta pois koska lähtökohtaisesti haluan vain sellaisen miehen joka haluaa minut :)
Vähän kuin tää yks joka on jo monta vuotta hakenut maikkarin teksti-tv:n sivulla +18v farkkupeppua ja ukon ikä (n. 50v, en muista) on pysynyt vuosien saatossa samana... Niin kuin 18v katselis jotain teksti-tv:tä saati televisiota ylipäätään :D :D
Vierailija kirjoitti:
Tuskin oli ennennäkemätöntä silloin vanhaan hyvään aikaan ennen Tinderiä jonkun valehdella ikänsä baarin tiskillä vähän alakanttiin. Samanlaisia ihmiset on aina olleet.
Jos lähtee tinder-treffeille niin silloin luulee lähtevänsä varta vasten profiilin mukaisen ihmisen kanssa. Jos lähden treffeille 25-vuotiaan kanssa niin v*tuttaa, jos paikalla oleva henkilö onkin 35, koska 35-vuotiaan kanssa en kenties olisi halunnut lähteä. Kummastuttaa näiden ihmisten ajatustyyli - kuvitteleeko olevansa niin hurmaavia, että se yli-ikäisyys EIKÄ valehtelu haittaakaan toista osapuolta, kunhan on livenä päässyt tutustumaan?