Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumankauniita ihmisiä?

Vierailija
29.02.2020 |

Jolie-laide eli rumankaunis on ranskalainen termi ja tarkoittaa ihmistä, joka ei ole perinteisellä tavalla kaunis mutta mieleenjäävä ja kiehtova ulkonäöltään. Ketkä teidän mielestä sopivat määritelmään?

Itselleni tulee nopeasti mieleen Tilda Swinton, Shelley Duvall (Hohdon Wendy), Charlotte Gainsbourg, Cher ja Sofia Coppola.

Muita?

Kommentit (380)

Vierailija
221/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicole kidman ja sigorney wiever.

Vierailija
222/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta sivulle 2 asti, mutta olen eri mieltä ainakin seuraavista:

Sofia Coppola

Karita Tykkä

Mielestäni ovat vain "kauniita".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matthew McConaghey, Javier Bardem, Adam Driver. LÄÄH.

Naisista Cher, Maija Vilkkumaa ja Patti Smith.

Vierailija
224/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Paquin. Itse en hänen kasvojaan kylläkään pidä kovin kiehtovina, mutta mieleenjäävät kyllä, erityisesti se rako hampaiden välissä. 

Vierailija
225/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju lueteltu täyteen mitä kauneimpia ihmisiä 😮

Ihmettelen samaa. Miten esim. Cher on "rumankaunis"? Mitä hittoa oikeasti? Hän on todella kaunis, upea nainen, jolla on säihkyvät silmät, kauniit piirteet muutenkin ja vahvat hiukset ja upea vartalo. Samoin Brigitte Bardot vanhanakin. He ovat maailman kauneimpien naisten joukossa. Olette ihan sekaisin jotenkin.

Millaisia pikkunättejä nukkemaisia taikinanaamoja ne oikeasti kauniit sitten mielestänne ovat?

Kai tarkotetaan jotain klassisen kauniita piirteitä. Itselläkin vähän epävarma olo mikä lasketaan rumankauniiksi.

Itse näkisin, että rumankauniin vastakohta on sellainen yllätyksetön perusnätti tai tavallisen kaunis ulkonäkö. Rumankaunis jakaa mielipiteitä, kun taas perusnättiä on helppo katsella.

Klassinen kauneus ei välttämättä ole rumankauniin vastakohta vaan näiden kahden ero voi olla hiuksenhieno.

Vierailija
226/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju lueteltu täyteen mitä kauneimpia ihmisiä 😮

Ihmettelen samaa. Miten esim. Cher on "rumankaunis"? Mitä hittoa oikeasti? Hän on todella kaunis, upea nainen, jolla on säihkyvät silmät, kauniit piirteet muutenkin ja vahvat hiukset ja upea vartalo. Samoin Brigitte Bardot vanhanakin. He ovat maailman kauneimpien naisten joukossa. Olette ihan sekaisin jotenkin.

Millaisia pikkunättejä nukkemaisia taikinanaamoja ne oikeasti kauniit sitten mielestänne ovat?

Kai tarkotetaan jotain klassisen kauniita piirteitä. Itselläkin vähän epävarma olo mikä lasketaan rumankauniiksi.

Itse näkisin, että rumankauniin vastakohta on sellainen yllätyksetön perusnätti tai tavallisen kaunis ulkonäkö. Rumankaunis jakaa mielipiteitä, kun taas perusnättiä on helppo katsella.

Klassinen kauneus ei välttämättä ole rumankauniin vastakohta vaan näiden kahden ero voi olla hiuksenhieno.

Vierailija
227/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofia Coppola

Karita Tykkä

Minusta taas Sofia Coppola menee kulmikkaine poskipäineen ja isoine nenine ja hampaineen täydellisesti jolie-laide -kategoriaan. https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Coppola#/media/File:Sofia_Coppola.j…

Kiehtovan ja hienostuneen näköinen nainen.

Karita Tykkä taas on tylsän näköinen, ei tosiaankaan mieleenpainuva. 

Minusta rumankaunis on kehu, ihminenhän on silloin nimenomaan kaunis. Kaunis ei-niin-perinteisellä, persoonallisella tavalla, joka ehkä jakaa mielipiteitä muttei jätä kylmäksi. Itse olisin sata kertaa mielummin Sofia Coppolan kuin vaikkapa Kirsten Dunstin näköinen, jota pidetään yleisesti kauniina mutta joka on tavanomaisen turvallinen, pyöreäpiirteinen ja söpö. En ole kummankaan näköinen :)

Vierailija
228/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda Evangelista.

Vierailija
229/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sofia Coppola

Karita Tykkä

Minusta taas Sofia Coppola menee kulmikkaine poskipäineen ja isoine nenine ja hampaineen täydellisesti jolie-laide -kategoriaan. https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Coppola#/media/File:Sofia_Coppola.j…

Kiehtovan ja hienostuneen näköinen nainen.

Karita Tykkä taas on tylsän näköinen, ei tosiaankaan mieleenpainuva. 

Minusta rumankaunis on kehu, ihminenhän on silloin nimenomaan kaunis. Kaunis ei-niin-perinteisellä, persoonallisella tavalla, joka ehkä jakaa mielipiteitä muttei jätä kylmäksi. Itse olisin sata kertaa mielummin Sofia Coppolan kuin vaikkapa Kirsten Dunstin näköinen, jota pidetään yleisesti kauniina mutta joka on tavanomaisen turvallinen, pyöreäpiirteinen ja söpö. En ole kummankaan näköinen :)

Samaa mieltä kaikesta.

Vierailija
230/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskasta löytyy tämäntyyppisiä ihmisiä paljonkin, sekä miehistä että naisista. Siellä ei olla mitään pikkusieviä nöpöneniä. 

Vierailija
231/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa kermakastikkeessa

Vierailija
232/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lady Gaga

Ööö, Gaga on ainoastaan kaunis. Isosta nenästään huolimatta. Toki liian pienikin on ruma, mutta joo, Gaga ei ole mikään RUMANkaunis.

Olen kanssasi samaa mieltä. Lady Gaga on mielestäni kaunis, jopa lähes klassisen kaunis. Mutta olen kuullut miesten arvostelevan häntä ison nenän vuoksi. Sanoisin, että Gaga jakaa mielipiteitä. Klassisen kaunis ja rumankaunis eivät siis ole toistensa vastakohtia vaan joskus jopa melko lähellä toisiaan.

Vierailija
233/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mickey rourke

Mickey Rourkehan oli todella hyvännäköinen ennen kuin meni leikkelemään naamansa pilalle. Nykyistä ulkonäköä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa edes ruman kauniiksi/komeaksi.

Vierailija
234/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskasta löytyy tämäntyyppisiä ihmisiä paljonkin, sekä miehistä että naisista. Siellä ei olla mitään pikkusieviä nöpöneniä. 

Näin juuri. Ja suomalaisten mielestä jolie laide -ihmiset ovat kolhon ja oudon näköisiä, koska täällä pikkusievä nöpönenä on ainoa sallittu ihanne eikä muuta arvosteta.

Vierailija
235/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

William Fichtner on kaunis, mutta ei kuitenkaan. Ulkonäkö on kuitenkin todella mieleenpainuva ja miellyttävä.

Vierailija
236/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miley Cyrus

Vierailija
237/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benicio del toro

Volbeatin Gardens tale kappaleella feattaava Johan Olsen

Die Antwoordin laulajat: Ninja ja Yo-landi sekä heidän tyttärensä.

Vierailija
238/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christopher Walken, John Malkovich, Ninja Sarasalo, Saimi Hoyer, Suvi Koponen, Debi Mazar, Sandra Bernhard, Sarah Jessica Parker.

Vierailija
239/380 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista kyllä Tommi Korpela

Vierailija
240/380 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benedict Cumberbatch

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä