HELSINKILÄINEN! Mistä tunnistat "ei-Helsinkiläisen" Helsingissä?
Otsikko^
Ei-Helsinkiläiset voi myös kertoa mistä tunnistavat Helsinkiläisen kehä kolmosen ulkopuolella :D
Kommentit (250)
Itse tunnistin itseni eräänä kevättalvena kun lähdin museoretkelle kunnon Kuoma-saappaissa ja nastapohjallisissa. Helsingissä on varmaan keskustassa kadut lämmitetty tai jotain, mutta eihän siellä siis ollut yhtään lunta tai jäätä. Nastojen rouske vaan kaikui kerrostalojen välissä, vähän hävetti. Meillä päin ei ilman nastasaappaita siihen aikaan ulos ollut mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jää seisomaan rullaportaiden päähän.
Se on naisille tyypillistä - ihan riippumatta asuinpaikasta.
Määrittele helsinkiläinen. Joku tumma kikkaratukka?
Vierailija kirjoitti:
Ei osata mennä rullaportaissa oikealle, vaan jäädään siihen vasemmalta kulkevien tientukkeeksi.
Meillä on kyllä muissakin kaupungeissa rullaportaita. Oletko kysynyt kaikilta tukkeena olevilta asuinpaikkaa?
Ne kertoo sen itse. Seisovat jossain keskellä Hakaniemen toria ja huutavat kurkku suorana: "me ollaan maalta! Kuusankoskelta!"
Muita hitaammasta kävelystä kaduilla, julkisissa ja kaupoissa.
Heiluu levottomasti ja puhuu kovalla äänellä ja pahaa ihmisistä ja nauraa niille . Itsekehu kuultaa rivien välistä.
Miksi tämmöisiä ketjuja pitää olla? Kyllä maailmassa on riitoja muutenkin tarpeeksi.
Itse olen harvoin käynyt Helsingissä ja jouduin maalaisuuttani tietäkin kysymään, ja joka kerran helsinkiläiset neuvoivat ystävällisesti. Toki siitä on jo 10 vuotta aikaa, kun viimeksi kävin.
Viimeksi käydessäni seuralaisena ollut sukulaistyttö tohkeissaan selitti,( kun etsin taidemuseotta, ja kysyin nuorelta naiselta tietä kun ei meinattu löytää ja haluttiin yksi näyttely katsoa ja oli jo kiire koneeseen), että etkö tuntenut, tuo on salkkarien näyttelijä. No en tuntenut, mutta hän tiesi kyllä missä taidemuseo on ja ystävällisesti neuvoi, lähellä jo oltiin.
Miehet: Tauskifarkuista, mohikaanista tai lippiksestä jonka lippa on taivutettu. T-paidoista joissa
joku iso printtiteksti.
Naiset: shokkiväri hiuksissa, etenkin pinkki.
Molemmilla: Liian mukaräväkkä ja liian nuorekas pukeutuminen joka oli pk-seudulla muotia
10 v sitten
mitä eroa on pulsulla ja puliukolla?