Aiheuttaako jokin ruoka sinulle proppuja?
Olen ihan vasta alkanut huomaamaan suussa toisinaan karsean maun, ja huomasin että nielussahan on valkoisia paakkuja. Sellaisia pikkuisia limapalloja, eivät niinkään isoja kovia paakkuja, mutta rassaankin nielua nyt sitten heti puhtaaksi kun maistan jotain niin eivät kai kerkeä kehittymään.
Onko jotain tiettyjä vältettäviä ruoka-aineita jotka aiheuttaisivat noita enemmän?
Kommentit (7)
Minulta ne katosi kokonaan kun siirryin vhh-ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni rahka
Ihan niinkuin olisin maitotuotteista ylipäätään jotain joskus lukenut? Olen myös huomannut että nykyään kun äärimmäisen harvoin enää aikuisiällä on juonut ruoan kanssa ihan lasillisen maitoa niin kurkku tuntuu limaantuvan sen jälkeen.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/proput_kurku…
olipa sopivasti mainos tossa asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni rahka
Ihan niinkuin olisin maitotuotteista ylipäätään jotain joskus lukenut? Olen myös huomannut että nykyään kun äärimmäisen harvoin enää aikuisiällä on juonut ruoan kanssa ihan lasillisen maitoa niin kurkku tuntuu limaantuvan sen jälkeen.
No meillä oli unohtunut makaronilaatikon (munamaito) vuoka likoamaan tiskialtaaseen ja huh sitä hajua, kun aloin sitä putsaamaan. Tuli juurikin proput mieleen siitä lemusta. Eli uskon myös, että maitotuotteet on yksi syypää.
Maitotuotteet. Etenkin jos sattuu sokeria lisäksi syömään niin proput on taattu. Mulla on paljon koloja nielurisoissa lapsena sairastettujen angiinoiden yms seurauksena ja proppuja tulee tosi herkästi vääränlaisesta ruoasta. Pahin on ollut maitopohjainen ravintopirtelö, siitä tuli jo päivän sisällä joka kerta proput. Saan aika helposti pumpulipuikolla puhdistettua, mutta mieluummin jätän maitotuotteet käyttämättä.
Mielestäni rahka