Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset haukkuvat toisiaan erimielisyyden takia?

Vierailija
29.02.2020 |

Miksi suuttua toiselle vain syystä että on eri mieltä?

Kukaan ei voi pakottaa toista itsensä kaltaiseksi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista: Siitä saa ylemmyydentunnetta. Jos ei muuten ole tarpeeksi tyytyväinen itseensä ja elämäänsä niin erilaisten ja eri mieltä olevien ihmisten alaspainamisella saa itsensä tuntemaan paremmaksi. 

Tämä voi olla totta, mutta omasta näkökulmastani mielenkiintoista, koska en itse saa ylemmyydentunnetta muita haukkumalla. Jos haluan tuntea oloni hyväksi, niin yritän silloin myös käyttäytyä paremmin - enkä huonommin. Joskus sorrun sanomaan asiattomasti, mutta jälkikäteen huono omatunto soimaa ja tunnen itseni vain huonommaksi ja epäonnistuneeksi.

Mielenkiintoista on myös tuo parempi-huonompi-näkökulma. Jos voi itse lytätä muut "alemmaksi", niin sehän toimisi myös toisinpäin eikä kukaan ole turvassa lytätyksi tulemisen vaaralta, vaan oma asema olisi aina epävarma. Minusta olisi paljon turvallisempaa pyrkiä omalla käytöksellä, puheella ym. edistämään sellaista ajattelua, että kaikki ovat samalla linjalla eivätkä kilpasilla.

Tähän minä itse uskon. Ja minusta se on totuus - kaikki ovat saman arvoisia. Mielipiteistään riippumatta.

Vierailija
22/22 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on ongelma joka pitää ratkaista. Ei todellakaan ole ok käytöstä jota pitäisi ihmisiltä sallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan