Myynkö kaikki osakkeeni pois maantaina heti kun pörssi avautuu???????
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos ne on vielä plussalla ja jos tarvitset osakkeissa olevaa rahaa johonkin (muuhun kuin osakkeisiin), niin myy.
En tarvii mutta kivempi käyttää ne johonkin kuin se että haihtuvat tuhkana ilmaan.
Minne ne haihtuu? Juuri tuota aloittelijan tuhoisaa logiikkaa, että kun mennään miinukselle niin ne rahat jotenkin "haihtuu".
Kyllähän ne nyt vaan haihtuu. Ihan idioottien puuhastelua toi ettei tappiota muka tulisi ennenkun myy.
- ap
Ei tappiota tule ellei myy tappiolla. Myöskään voittoa ei tule ellei myy voitolla. Osakesalkun arvo on mitä on mutta voittoa tai tappiota ei ole tullut senttiäkään ennen tappiollisia tai voitollisia kauppoja. Eli se voitto tai tappio ei realisoidu eli muutu todeksi ennen kauppoja. Osakkeen arvo on toki reaalinen ja voit todeta omistavasi sen ja sen verran. Sama kuin jos on ostanut vaikka 90-luvulla asunnon Helsingistä ja sen arvo on noussut kolminkertaiseksi niin voittoa et ole saanut siitä silti yhtään etkä saa ellet myy sitä. Samoin vaikka olisit ostanut 50-luvun rintamamiestalon Kajaanista jonka arvo on laskenut 90% niin tappiota ei asunnon ostosta ole tullut yhtään ennen kuin myyt sen tappiolla. Jos molemmissa asunnoissa, arvonnousu 200% tai arvonlasku 90% asut lopun ikääsi kuolemaasi saakka myymättä niitä kumpaakaan koskaan niin et voita tai tee tappiota asuntojen osalta lainkaan. Sen enempää kuin vaikka et tee tappiota television tai mikroaaltouunin osalta jos ostat sen omaan käyttöösi ja käytät sitä lopun ikääsi etkä myy sitä koskaan vaikka arvo olisi myydessä käytännössä nolla euroa.
Idioottien juttuja, kuten sanoin.
Sitäpaitsi, voit lainata osakkeita ja asuntoja vastaan joten niitten arvolla on merkitystä vaikkei niitä möisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala sanoa, kun ei tiedä sijoitusstrategiaasi. Jos olet pitkän aikavälin sijoittaja, ei kannata hötkyillä. Tilanne ehtii vaikkapa vuosikymmenessä muuttua vielä moneen kertaan. Ajallisesti kannattaa kuitenkin hajauttaa eli osta myös nyt, kun markkinoilla menee huonosti. Taantumasta on tähän mennessä noustu aina, niin käy todennäköisimmin myös nyt. Varmuutta ei toki kenelläkään ole.
Tarkoitus on olla nousuissa mukana, laskussa ei.
no siinä tapauksessa olet höhlä jos olet mennyt ostamaan osakkeesi aivan aallonharjan korkeimmilla hinnoilla ja kuvittelet että ne nousee ikuisesti. Pitkäaikainen sijoittaja on lähes aina nousussa mukana.
Myy vaan. Itse harkitsen ensi viikolla alanko ostaa vai odottelenko vielä lisäpudotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala sanoa, kun ei tiedä sijoitusstrategiaasi. Jos olet pitkän aikavälin sijoittaja, ei kannata hötkyillä. Tilanne ehtii vaikkapa vuosikymmenessä muuttua vielä moneen kertaan. Ajallisesti kannattaa kuitenkin hajauttaa eli osta myös nyt, kun markkinoilla menee huonosti. Taantumasta on tähän mennessä noustu aina, niin käy todennäköisimmin myös nyt. Varmuutta ei toki kenelläkään ole.
Väärin. Tarkoitus on olla markkinoilla mukana kokoajan. AIKA on se joka tekee työtä puolestasi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin perjantaina lisää, kun nasdaq jo 15 prosenttia alas huipuista. Ja jos viellä rommaisi ensi viikonkin niin arvelisin etta ostan taas perjantaina lisää, mutta tuplaten.
Nasdaq nyt on kaikkien kuplien äiti. Varmaan v 2000 helmikuussa olit hokemassa tuota samaa.
Vierailija kirjoitti:
En osta vielä mitään vaan nyt odotan että oikeasti pörssi romahtaa. Ei se välttämättä ollut vielä tässä.
Viimeksi ostettiin kymmenisen vuotta sitten esim. Sampoa 20 eurolla. Sitä päivää taas odotellessa.
Eihän kahdellakympillä saanut silloin osakettakaan :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no siinä tapauksessa olet höhlä jos olet mennyt ostamaan osakkeesi aivan aallonharjan korkeimmilla hinnoilla ja kuvittelet että ne nousee ikuisesti. Pitkäaikainen sijoittaja on lähes aina nousussa mukana.
Kuten sanoin olen plussalla vieläkin. Ja monta sataa tonnia.
Ei mua yhtään haittaa myydä vähän huipun jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Myy vaan. Itse harkitsen ensi viikolla alanko ostaa vai odottelenko vielä lisäpudotusta.
Minäkin ostelen jos tulee -20% ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos ne on vielä plussalla ja jos tarvitset osakkeissa olevaa rahaa johonkin (muuhun kuin osakkeisiin), niin myy.
En tarvii mutta kivempi käyttää ne johonkin kuin se että haihtuvat tuhkana ilmaan.
Miten niin tuhkana ilmaan. Väliaikaista tää vaan on ja kyllä ne sitten taas nouseekin. Mä en myy mitään, vaikka tietysti olisi sitten hyvä raha uudelleen sijoitettavaksi kun hinnat on aivan pohjalla. Olen alunperin päättänyt niin, ja sijoitan vaan sitten lisää rahaa. Ei ihan järkevin päätös varmaan, mutta näin kuitenkin teen.
Huh huh voi vttu etten myynyt pari vikkoa sitten.
Italiassa tuhat jo. Viikon päästä varmaan kymmeniä tuhansia jollei laiteta ulkonaliikkumiskieltoa. Ei tarvitse olla mikään rakettitieteilijä nähdäkseen ettei tää tule päätymään hyvin.
Usassa jo eka kuolema. Alkaa kunnon paniikki sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tuhkana ilmaan. Väliaikaista tää vaan on ja kyllä ne sitten taas nouseekin. Mä en myy mitään, vaikka tietysti olisi sitten hyvä raha uudelleen sijoitettavaksi kun hinnat on aivan pohjalla. Olen alunperin päättänyt niin, ja sijoitan vaan sitten lisää rahaa. Ei ihan järkevin päätös varmaan, mutta näin kuitenkin teen.
Joo, mä kyllä teen asiat järkevällä enkä tyhmällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihta alan ostamaan osakkeita ja asuntoja kun pässinpäät panikoivat ja hinnat romahtavat.
Kuukauden kuluttua nämä jotka nyt mulle nauravat ovat kuset housuissa anelemassa että joku pikku rahalla suostuisi ostaamaan niitten osakkeet. Asunto ja työpaikkakin ovat menneet alta.
Höpö höpö! Mihin ne osakkeet, asunnot ja työpaikat sitten häviää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta vielä mitään vaan nyt odotan että oikeasti pörssi romahtaa. Ei se välttämättä ollut vielä tässä.
Viimeksi ostettiin kymmenisen vuotta sitten esim. Sampoa 20 eurolla. Sitä päivää taas odotellessa.
Eihän kahdellakympillä saanut silloin osakettakaan :o
Kauppalehden mukaan Sampo Oyj:n päätöskurssi oli 01.03.2010 17,82€.
Sori, oli pakko tarkistaa.
Jos kurssi laskee samalle tasolle, niin ostan lisää. Sotakassa on kerätty jo ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihta alan ostamaan osakkeita ja asuntoja kun pässinpäät panikoivat ja hinnat romahtavat.
Kuukauden kuluttua nämä jotka nyt mulle nauravat ovat kuset housuissa anelemassa että joku pikku rahalla suostuisi ostaamaan niitten osakkeet. Asunto ja työpaikkakin ovat menneet alta.
Höpö höpö! Mihin ne osakkeet, asunnot ja työpaikat sitten häviää?
Työpaikat hävii kun ihmiset ovat paniikissa kotona eivät kuluta mitään. Ostarit, ravintolat jne tulevat olemaan autioina. Koulut suljettuna.
Tuosta sitten alkavat lomautukset. Moni ei pärjää asuntolainan kanssa joten pankki ottaa ja myy.
Osakkeet laskevat kun yhtiöt tekevät rökäletappiot sekä sen takia koska ihmiset tarvitsevat rahaa ja myyvät niitä hinnasta välittämättä.
Nyt viikonlopun aikana tullut taas paljon negatiivisia corona-uutisia, joten black monday varma. MYY!
Vierailija kirjoitti:
Nyt viikonlopun aikana tullut taas paljon negatiivisia corona-uutisia, joten black monday varma. MYY!
Jep, huhuh mikä verikylpy tulee maanantaina.☹️
Verikylpy ei tule Coronan takia, vaan Kiinan ostopäällikköindeksien romahduksesta alle v 2008 tasolle.
Niinpä siinä kävi kuten arvelinkin, ilman mitään järjellistä syytä noustaan taas.
Ei siitä niin kauaa ole kun esim Helsingin pörssi oli alle 9000 ja nyt oli pitkään yli 10000 pisteessä. Kupla puhkesi ja löysät pois.