Kiina laittoi Wuhanin kiinni näissä samoissa luvuissa, kuin missä Italia nyt on
Katsokaapas Kiinan lukuja tammikuussa, kun se päätti sulkea Wuhanin karanteeniin. Jo silloin Hesari kirjoitti, että tutkijat arvioivat todellisen tartuntaluvun olevan noin 4000, kun Kiinan virallinen tartuntaluku oli noin 200.
Pistää miettimään, eikös vaan?
Kommentit (12)
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006381848.html
Tässä Hesari. Tosin näkyykin olevan 800 virallinen 4000 arvioitu todellinen
Hei käväsin pitkästä ketjusta. Palaan sinne taas, kun siellä on mun kamut. 😷
Vierailija kirjoitti:
Saisko linkin pitkään ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisko linkin pitkään ketjuun?
23000 viestiä, ollut kuukauden 1. tai 2. sivulla. Löydät kyllä, seuraat vain maailmanlopun kajoa. -eri
Kiinassa niitä oli jo paljon enemmän tossa vaiheessa, se ollaan tiedetty jo pidempään. Ei kukaan noista luvuista rajoja kiinni laita.
Niin, Italiassakin on joitain kaupunginosia suljettu aika lailla täysin. Kiinassa tartuntavaaraa nostaa se miten tiheästi väestö asuu siellä.
Älkää peljätkö! Luin juuri uutisen että 50% maapallon väestöstä saa viruksen kahden vuoden kuluessa. Tartunnat leviävät takaisin muualta niihin maihin jotka saavat ne kuriin millä tahansa keinoilla.
Eli olemme 50-50 tilanteessa vaikka mitä tekisi.
Reality-sarjat kehiin:
Kumpaan joukkoon sinä päädyt?
Kestääkö vastustuskykysi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä tästä?
Kiinalla on paljon ongelmia. Ei olisi järkevää kiinalaista kulttuuria kohtaan ongelmaisen euroopan kieltäytyä ja vetäytyä vihalla pois ihmiskunnan äänestyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa niitä oli jo paljon enemmän tossa vaiheessa, se ollaan tiedetty jo pidempään. Ei kukaan noista luvuista rajoja kiinni laita.
Aivan. Mitä luulet todellisten lukujen olevan nyt Italiassa?
Italiassa peräisin olevia sairastumisia on jo ympäriinsä
aivan samalla tavalla kuin Kiinasta levisi ennen rajojen kiinni laittamista.
Todellinen luku molemmissa isompi kun tartuntoja riittää löydettäväksi ympäriinsä varsinaisen hot spotin ulkopuolella.
Ensin Wuhan, sitten Italian pohjoisosat.
Tässä linkki https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bf17e49b-a8cc-431e-ad2d-8b04a3307058