Uusperheen äidit! Miten miehen suku lapsianne kohtelee ?
Minun lastani kohtaan ovat ilkeitä , syrjiviä.
" et sinä oikeastaan kuulu tähän sukuun, miksi tunget mukaan?"
Nämä tilanteissa,.kun mies on ottanut tyttäreni ja omat lapsensa sukulaisten luo kylään.
Kommentit (43)
Me emme yritä leikkiä ydinperhettä. Anoppi on nähnyt minun lapseni vain kolmeati näiden kahdeksan vuoden aikana. Toisen kerran häissämme, ja pari kertaa meillä. Miehen muu suku ei ole heitä nähnyt kertaakaan. Minun äitini on nähnyt miehen lapset vain kerran, ohimennen pihalla. Ja äitini asuu 300 metrin päässä.
Uskon, että uusperheongelmat juontuvat siitä, että se yritetään änkeä perheeksi. Vaaditaan puolisolta vastuun ottamista yms.
Niin, sanomattakin selvää, että meidän suurinnuusperheongelmamme on ajoittainen ulkopuolisuuden tunne.
Olen kasvanut uusperheessä. Ei me koskaan köyty siellä velipuolen sukulaisissa . Eihän ne meidän sukulaisia ole!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne menee sinne?
Mieheni halusi kaikki lapset mukaan viikonloppukylään, kun minä olin töissä. Hän oli kehunut kuinka mukavia ihmisiä ovat..
Mutta eivät sitten olleetkaan.
Hänen lapsensa eivät ole tavanneet minua sukua vielä, koska asuvat kaukana./ Ap
Minä niin mieleni pahoitin, kun miniä vaatii kohtelemaan edellisestä liitosta syntyneitä lapsiaan, kuin omia lastenlapsiani. Olen kuulema paska vanha akka.
Olen jokaisen lastenlapsille kerryttänyt varoja rahoistoihin esim. synttäri ja joululahjat, jotka lapsi saa kun täyttää 18v. Tämähän ei tietenkään käynyt pojalleni ja miniälleni, vaan vastaavan summan pitäisi tallentaa minäni lapsille. Olen kuulema hirveän epäoikeuden mukainen lapsille. Pyysin poikaani nostamaan varat ja jakamaan "oikeudenmukaisesti" kelle haluavat. Ja nyt olen tehnyt omat järjestelyni ja jouduin jopa muuttamaan testamenttia.
Ja en ymmärrä uusperheissä, miksi naisten (yleensä) edell. liitosta syntyneillä lapsilla pitäisi olla monet mummot, ukit ja tädit ja kaikilta rahahanat auki, kun kuitenkaan eivät ole sukulaisia ja jos ero tulee, nämä sukulaiset unohtuvat saman tien, niin kuin on monelle käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne menee sinne?
Mieheni halusi kaikki lapset mukaan viikonloppukylään, kun minä olin töissä. Hän oli kehunut kuinka mukavia ihmisiä ovat..
Mutta eivät sitten olleetkaan.
Hänen lapsensa eivät ole tavanneet minua sukua vielä, koska asuvat kaukana./ Ap
Minusta se menee niin että teillä käydessään pitää olla asiallinen kaikille jne
Mutta siinä se. Lapsesi ei ole heille sukua eikä sellaista tarvitse teeskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä niin mieleni pahoitin, kun miniä vaatii kohtelemaan edellisestä liitosta syntyneitä lapsiaan, kuin omia lastenlapsiani. Olen kuulema paska vanha akka.
Olen jokaisen lastenlapsille kerryttänyt varoja rahoistoihin esim. synttäri ja joululahjat, jotka lapsi saa kun täyttää 18v. Tämähän ei tietenkään käynyt pojalleni ja miniälleni, vaan vastaavan summan pitäisi tallentaa minäni lapsille. Olen kuulema hirveän epäoikeuden mukainen lapsille. Pyysin poikaani nostamaan varat ja jakamaan "oikeudenmukaisesti" kelle haluavat. Ja nyt olen tehnyt omat järjestelyni ja jouduin jopa muuttamaan testamenttia.
Ja en ymmärrä uusperheissä, miksi naisten (yleensä) edell. liitosta syntyneillä lapsilla pitäisi olla monet mummot, ukit ja tädit ja kaikilta rahahanat auki, kun kuitenkaan eivät ole sukulaisia ja jos ero tulee, nämä sukulaiset unohtuvat saman tien, niin kuin on monelle käynyt.
Järkyttävää. Uusperhessä ollaan aina eriarvoisessa asemassa. Vaikka meidän uusperheessä pyritään tasa-arvoiseen kohteluun niin En pysty kontrolloimaan, miten mieheni eksä käyttää rahojaan lapsiinsa, enkä sitä, miten minun eksäni käyttää rahojaan minun lapsiini. Sama pätee isovanhempiin. Tämä on vain hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Me emme yritä leikkiä ydinperhettä. Anoppi on nähnyt minun lapseni vain kolmeati näiden kahdeksan vuoden aikana. Toisen kerran häissämme, ja pari kertaa meillä. Miehen muu suku ei ole heitä nähnyt kertaakaan. Minun äitini on nähnyt miehen lapset vain kerran, ohimennen pihalla. Ja äitini asuu 300 metrin päässä.
Uskon, että uusperheongelmat juontuvat siitä, että se yritetään änkeä perheeksi. Vaaditaan puolisolta vastuun ottamista yms.
Niin, sanomattakin selvää, että meidän suurinnuusperheongelmamme on ajoittainen ulkopuolisuuden tunne.
me tapaamme perhettä muuloinkin kuin sukujuhlissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mekin. Näen äitiäni viikottain. Omat lapseni tapaavat isoäitiään muutaman kerran kuussa.
Minä tapaan anoppiani kuukausittain. Hän asuu vähän kauempana.
Uusperheet ovat kaikella tavoin perseestä.
-uusperheessä kasvanut-
Jos teillä molemmilla on kaksi pientä lasta, niin kyllä isovanhemmille on raskaampaa hoitaa neljää lasta, kuin olisi vain kaksi lapsenlasta.
Enkä sano tätä pahalla, mutta sukulaisillakin on voimavarat rajalliset. Ja usein ne puolison edellisestä liitosta syntyneet ovat paljon "vieraampia" molemmille osapuolille ja mikä pahinta, jos normaali lapsi, hän ikävöin vanhempiaan, joka tekee sukulaisen hoidon vielä haasteellisemmaksi ja raskaamaksi. Eikä silloin kenelläkään ole kivaa.
Isovanhemmilla on mielestäni oikeus tavata ihsn vaan omia lapsenlapsiaan.
Meillä vähän sama, jos tulee kutsu vaikka syntymäpäiville niin se tulee vain miehelle, minulle ja yhteiselle lapselle. Sitten ihmetellään miksi emme mene, no en oikein voi jättää tuota yhtä lasta yksin kotiin kun olen ainoa vanhempi.
Itse katkaisin välit anoppiin jouluna kun meillä kylässä olessaan huusi lapselle että ”tuleppas katsomaan mitä herkkua mummi toi sinulle” ja tietysti myös hänen siskonsa riensi katsomaan niin anoppi tokaisi hänelle tylysti että en ole sinun mummisi, eikä minulla ole sinulle mitään.
Sain onneksi sanottua anopille että minulla olisi sinulle jotain, nimittäin tässä on takkisi ja kenkäsi ja painu ovesta ulos, äläkä tule enää koskaan.
Kannattiko naida tuollaiseen w t sukuun?
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama, jos tulee kutsu vaikka syntymäpäiville niin se tulee vain miehelle, minulle ja yhteiselle lapselle. Sitten ihmetellään miksi emme mene, no en oikein voi jättää tuota yhtä lasta yksin kotiin kun olen ainoa vanhempi.
Itse katkaisin välit anoppiin jouluna kun meillä kylässä olessaan huusi lapselle että ”tuleppas katsomaan mitä herkkua mummi toi sinulle” ja tietysti myös hänen siskonsa riensi katsomaan niin anoppi tokaisi hänelle tylysti että en ole sinun mummisi, eikä minulla ole sinulle mitään.
Sain onneksi sanottua anopille että minulla olisi sinulle jotain, nimittäin tässä on takkisi ja kenkäsi ja painu ovesta ulos, äläkä tule enää koskaan.
Tuo on nyt anopilta asiatonta. Jos omia lapsenlapsia haluaa hemmotella, niin sitten tavata heitä kahden kesken. Ja antaa silloin sitä rahaa tms, kun toiset eivät ole näkemässä.
Uusperheellisten kannattaisi kyllä ihan käydä nämä keskustelut läpi, ennen kuin edes yritetään tunkea niitä bonuslapsia kenenkään elämään. On ihan jokaikisen isovanhemman ja muun sukulaisen oikeus olla huomioimatta niitä toisten lapsia, jos niin haluavat, mutta sitten on hyvä tehdä pelisäännöt selviksi.
Yksikään uusperheellinen ei voi vaatia, että esimerkiksi isovanhemmat lahjoisi myös niitä bonuslapsia, kun niillä on jo ne ihan omat isovanhemmat olemassa. Jotkut isovanhemmat taas haluavat näin tehdä, mutta kuten sanoin sitä ei voi vaatia. Oletteko oikeasti niin palikoita, että ette osaa etukäteen tällaisista asioista puhua, niin konflikteja ei tule ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain onneksi sanottua anopille että minulla olisi sinulle jotain, nimittäin tässä on takkisi ja kenkäsi ja painu ovesta ulos, äläkä tule enää koskaan.Tuo on nyt anopilta asiatonta. Jos omia lapsenlapsia haluaa hemmotella, niin sitten tavata heitä kahden kesken. Ja antaa silloin sitä rahaa tms, kun toiset eivät ole näkemässä.
Eihän nämä uusioäitylit anna mummin tavata omaa lapsenlasta kahden kesken vaan tunkevat sen oman bonuskersansa väkisin mukaan tilanteeseen. No, kun lapsenlapsi on täysi-ikäinen, uusperhe jää unholaan ja lapsi tekee omat ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerästi sanottu lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain onneksi sanottua anopille että minulla olisi sinulle jotain, nimittäin tässä on takkisi ja kenkäsi ja painu ovesta ulos, äläkä tule enää koskaan.Tuo on nyt anopilta asiatonta. Jos omia lapsenlapsia haluaa hemmotella, niin sitten tavata heitä kahden kesken. Ja antaa silloin sitä rahaa tms, kun toiset eivät ole näkemässä.
Kyllähän nyt pienikin lapsi ymmärtää kuka on kenenkin mummo . Lapselle voi myös selittää, että se oma mummo tuo sulle juttuja ja xn mummo tuo xlle. Ei ole vaikeaa.
Miksi ne menee sinne?