Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on itsetunto?

Vierailija
28.07.2008 |

Mikä on teidän käsitys siitä, että mitä itsetunto on? Kertokaa....Mulla ei ole hajuakaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sisältäohjautuva eli ei tekee päätökset suht' koht' itsenäisesti, ei masennu aiheettomasta kritiikistä jne.

Vierailija
2/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritetään. Se on sitä, että ihminen rakastaa itseään ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Hän tunnistaa tunteensa ja uskoo että ne ovat oikeutettuja, kuuntelee niitä tehdessään päätöksiä. Ihminen jolla on hyvä itsetunto ohjautuu sisältäpäin. Huonoitsetuntoinen ihminen ohjautuu sen mukaan, mitä kuvittelee muiden ihmisten itseltään odottavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Vierailija
4/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heikkouksista, täten myös kyky asettaa rajat sille, miten minua saa kohdella.

Vierailija
5/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyväksyy sen ettei ole kaikessa loistava. On rauhallinen hyväksyvä suhde itseen, mistä kumpuaa myös kyky hyväksyä muut ihmiset.

Vierailija
6/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee omat vahvuutensa ja haikkoutensa, jtoen muiden kommentit eivät hirveästi vaikuta. Ts esim aiheeton kritiikki menee suurinpiirtein toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, samoin aiheeton kehu ei saa itsetuntoa nousemaan. Kun itse tietää totuuden.

TÄhän liittyy olennaisesti myös se, ettei kuvittele olevansa huonompi tai parempi kuin muut ihmiset. Pystyy suhtautumaan kanssaihmisiin arvostavasti, hyväksyvästi ja ymmärtäväisesti.

Ei ole hyväksikäytettävä. Ei kynnysmatto-tyyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme